CO2-kampagne vil ikke få effekt

    Presse/medie

    Beskrivelse

    I løbet af foråret lancerer regeringen en kampagne, der skal få os til at spare på energien. Ifølge fremtidsforsker Jesper Bo Jensen, er en sådan kampagne dog spildt. Han mener, at det er nødvendigt at løse de grundlæggende problemer som f.eks. at sikre en velfungerende kollektiv trafik, og at en kampagne blot flytter ansvaret for CO2 forbruget over på folket. Samfundsforsker Johannes Andersen fra Aalborg Universitet mener ikke, at en kampagne vil have nogen effekt på de nyrige danskere, da den gruppe 'er uden for pædagogisk rækkevidde'. Energiforsker Henrik Lund fra Aalborg Universitet mener, at det er nødvendigt med afgifter og alternative løsninger får at nedbringe CO2-forbruget.
    Periode11 feb. 2007

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelSpildte ord om klimakrise
      Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende 1. Sektion
      Varighed/længde/størrelse1
      Dato11/02/2007
      PersonerJohannes Andersen