Dansk turisme har ikke forstået oplevelsesøkonomien: Vi vil gerne sælge Danmark som oplevelsesdestination, men turisterhvervene hverken forstår eller bruger oplevelser som trækplaster for et dansk brand i udlandet. Turisterne svigter allerede Danmark, og det bliver kun værre, hvis vi ikke forstår den moderne turisme.

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Jvf. ovenfor
    Bibliografisk note: Peter Kvistgaard har ph.d.-graden i regional turismepolicy og har siden 1998 forsket og undervist i turisme ved Tourism Research Unit. Kvistgaard holder en række foredrag hvert år og bl.a. ved disse foredrag genereres information om bl.a. oplevelsesøkonomi. Denne viden bruges så igen i forskningen.
    Emneord: turisme, oplevelsesøkonomi

    Emne

    Oplevelsesøkonomi
    Periode3 jul. 2006

    Mediebidrag

    1

    Mediebidrag

    • TitelDansk turisme har ikke forstået oplevelsesøkonomien: Vi vil gerne sælge Danmark som oplevelsesdestination, men turisterhvervene hverken forstår eller bruger oplevelser som trækplaster for et dansk brand i udlandet. Turisterne svigter allerede Danmark, og det bliver kun værre, hvis vi ikke forstår den moderne turisme.
      Mediets navn/udløbØkonomisk Ugebrev
      MedietypeTryk
      Dato03/07/2006
      PersonerPeter Kvistgaard

    Emneord

    • turisme
    • oplevelsesøkonomi