De unge skal lære om Aalborgs historie via mobiltelefonen

      Presse/medie

      Beskrivelse

      De unge skal lære om tiden i Aalborg i 1990'tallet, en tid, der i høj grad var præget af byens cementfabrikker. Den 3. juni får de unge, ved hjælp af deres mobiltelefon, mulighed for at få en forestilling om, hvordan livet var på den tid. Der er nemlig blevet lavet et virkelighedsspil fra de gamle cementfabrikker, og dette kan ses over mobiltelefonen. Spillet er udviklet i samarbejde med bl.a. Nordjyllands historiske Museum og Center for Oplevelsesøkonomi på Aalborg Universitet. Spillet varer to timer, men der arbejdes på en version, der skal løbe over 14 dage, og ud over mobiltelefoner skal omfatte internettet og aviser. Folkene bag spillet håber, at man ved at bruge de unges egne medier vil kunne vække deres interesse for Aalborgs industrihistorie og den betydning, den har haft.
      Periode31 maj 2007

      Mediedækning

      1

      Mediedækning

      • TitelPå jagt efter Aalborgs cement-kultur
        Mediets navn/udløbBørsen 1. sektion
        Varighed/længde/størrelse39
        Dato31/05/2007