Erhvervsskoler presser på for reform i en fart

• Peter Koudahl

Efter længere tids politiske drøftelser opfordrer erhvervsskolerne nu regeringen og de øvrige partier til at sætte spurten ind i forhandlingerne om en erhvervsuddannelsesreform, der skal lande inden for et par uger, hvis de unge skal have gavn af den allerede i år. "Hvis vi skal have en chance for at komme med vores overvejelser i høringsfasen, har politikerne møgtravlt," siger Lars Kunov, der er direktør i Danske Erhvervsskoler. Formanden for Erhvervsskolelederne, Peter Amstrup, vil også gerne have tempoet op, men han vil dog hellere have, at den kommende reform bærer præg af grundighed end tidspres. Lektor i unge og uddannelse ved Aalborg Universitet Peter Koudahl bakker op om, at tempoet skal op.
    Periode18 feb. 2014