Forsikringsselskaber vil svindel til livs

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Den danske forsikringsbranche anslår, at den mister omkring 2 mia. kr. årligt pga. falske anmeldelser fra kunderne. Der bliver derfor gjort en større indsats på området, bl.a. ved at hyre flere folk med politimæssig baggrund. Codan ønsker et centralt skadesregister, som ville have en markant præventiv effekt, siger chefefterforsker Erik Nordby. I TopDanmark mener informationschef Anders Lehmann, at selskaberne har en forpligtelse til at efterforske mistænkelige anmeldelser. Ifølge en undersøgelse foretaget af Jørgen Goul Andersen fra Aalborg Universitet lægger 12 pct. af kunderne for meget på, når de søger erstatning. En faktaboks viser TopDanmark, Tryg, Codan og Alm. Brands øgede indsats mod svindel.
    Periode21 nov. 2006

    Mediedækning

    3

    Mediedækning

    • TitelForsikringsselskaber skærper kampen mod svindel
      Mediets navn/udløbBerlingske Tidende Business
      Varighed/længde/størrelse1,4,5
      Dato21/11/2006
      PersonerJørgen Goul Andersen
    • TitelHavarianmeldelse ar stærkt overdrevet
      Mediets navn/udløbBerlingske Tidende Business
      Varighed/længde/størrelse1,4,5
      Dato21/11/2006
      PersonerJørgen Goul Andersen
    • TitelForsikringsselskaber vil svindel til livs
      Mediets navn/udløbBerlingske Tidende Business
      Varighed/længde/størrelse1,4,5
      Dato21/11/2006
      PersonerJørgen Goul Andersen