Kommuner brander sig på oplevelser

  • Anne Lorentzen

Presse/medie

Beskrivelse

Kommunerne bruger oplevelser til at brande sig, men det giver nødvendigvis ikke flere tilflyttere eller jobs. Således skriver to forskere i en ny bog, 'Planlægning i oplevelsessamfundet', hvoraf den ene forfatter er Anne Lorentzen, professor i geografi ved Aalborg Universitet. Hun fortæller om, hvordan diverse festivaler, spektakulære byggerier osv. er nogle af de midler, kommuner tager i brug for at give oplevelser til borgerne. Kommunerne sætter i stor grad deres lid til oplevelsesøkonomien, men indbyrdes kæmper kommunerne om de samme investorer og folk. Dog tvinger de store projekter kommunerne til at samarbejde på tværs internt i kommunen, og på den måde bliver projekter til platforme, hvor man lærer nogle nye samarbejdsformer, og det giver også nye ideer indadtil i kommunerne.
Periode15 apr. 2011

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelKommuner brander sig på oplevelser
    Mediets navn/udløbDR-P1 Morgen 07.00
    Varighed/længde/størrelse0740
    Dato15/04/2011
    Producer/forfatterDorthe Krogsgaard
    PersonerAnne Lorentzen