Læreren skal styre, ikke målene

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Målstyring er blevet et vigtigt redskab i undervisningen, men der hersker stadig spørgsmål om hvordan undervisningen tilrettelægges for at leve op til målsætninger. Professor Morten Misfeldt, Aalborg Universitet, var blandt de tre eksperter i mastergruppen, der står bag rammeværket for de nye Fælles Mål. Han forsker nu i brug af digitale værktøjer til at sætte undervisningsmål, sammenligne målene med de Fælles Mål, og undersøge om eleverne lever op til målene. Sammen med andre forskere, har han udviklet værktøjet, Målpilen, som lærere fra ti demonstrationsskoler tester for at give forskerne mulighed for at teste deres hypoteser. Læringsmål er besværlige, da man ikke kan lovgive om output, forklarer Misfeldt, men understreger at man med Fælles Mål har fundet en god løsning på dette dilemma.
    Periode7 maj 2015

    Mediedækning

    1

    Mediedækning