Markedet for efteruddannelse har ændret sig

  • Morten Lassen

Presse/medie

Beskrivelse

Undersøgelser fra Institut for Konjunktur-Analyse viser, at markedet for kurser og efteruddannelse har ændret sig markant gennem de seneste ti år. Chefkonsulent i Dansk Arbejdsgiverforening, Hans Glendrup, mener, at virksomhederne i stigende grad tager et medansvar for medarbejdernes mere almene viden. Morten Lassen, lektor ved Aalborg Universitet, peger på, at timelønnede medarbejdere ofte sendes på kurser i perioder med lav ordretilgang, fordi der er tid til det. Samtidig kan virksomheden derved undgå at afskedige folk. Funktionærer tildeles ofte ekstra uddannelse, hvis ledelsen ser dem som lederemner eller ressourcestærke personer, fortæller Morten Lassen.
Periode2 jun. 2005

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelMarkedet for efteruddannelse har ændret sig
    Mediets navn/udløbJyllands-Posten Karriere
    Varighed/længde/størrelse10
    Dato02/06/2005
    PersonerMorten Lassen