Beskrivelse

Som del af indslag om hvordan medierne håndterer GDPR: Interview med Jannick K. Sørensen om nogle af de foreløbige resultater af CMIs Euro Web Privacy Measure undersøgelse. CMI / AAU har også leveret tal-materiale til indslaget. Research by Jannick Kirk Sørensen and Sokol Kosta

Emne

GDRP, web privacy measurement, tredie-parts servere, annoncering 

Periode25 maj 2018

Mediebidrag

1

Mediebidrag

  • TitelMennesker og medier: Klik for milliarder
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbDR P1
    MedietypeRadio
    Varighed/længde/størrelse28 minutter
    Land/OmrådeDanmark
    Dato25/05/2018
    BeskrivelseEt klik på en artikel, et videoklip eller en annonce på et af de store mediers hjemmesider fører ofte en række tilbud med sig. Hvert eneste klik afslører vores præferencer, som fra i dag er omfattet af nye og strammere EU-regler. Dorthe Bjerregaard-Knudsen, koncerndirektør i JP/Politikens Hus, og Christian Godske, chef for udvikling af kommercielle produkter hos TV2, fortæller om konsekvenserne af de nye regler - og hvorfor det er guld værd at kunne skræddersy især reklamer til den enkelte bruger på de digitale platforme.
    Producer/forfatterKurt Strand
    URLhttps://www.dr.dk/radio/p1/mennesker-og-medier/mennesker-og-medier-2018-05-25#!00:00:00
    PersonerJannick Kirk Sørensen

Emneord

  • web privacy measurement
  • GDPR
  • tredie-parts servere
  • online annoncering