Beskrivelse

International forskning viser, at fem til syv procent af børn i børnehaver og skoler lider af sprogforstyrrelser i en sådan grad, at de uberettiget får diagnoser som ADHD eller autisme. - Når et barn har problemer med at blive forstået og gøre sig forståelig, kan det gå to veje. Barnet kan blive uroligt og få en adfærd, der ligner ADHD, eller det kan gøre lige omvendt og krybe i et musehul og lukke sig inde i en tilstand, der ligner autisme, siger Kristine Jensen de López, der er udviklingspsykolog og lektor på Aalborg Universitet og leder af forskningsprojektet NASUD, der undersøger den sproglige udvikling hos danske førskolebørn og skolebørn med normal intelligens. (Leif Osmark)
Periode14 okt. 2010

Mediedækning

3

Mediedækning

  • TitelMig ikke ville det nu
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende Aalborg
    Dato14/10/2010
    PersonerKristine M. Jensen de López
  • TitelØvrig kilde
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende Himmerland, 14-10-2010
    Varighed/længde/størrelse3. sektion, side 22
    Dato14/10/2010
    PersonerKristine M. Jensen de López
  • TitelØvrig kilde 2
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende Vendsyssel, 14-10-2010
    Varighed/længde/størrelse3. sektion, side 22
    Dato14/10/2010
    PersonerKristine M. Jensen de López