Nordjylland sat til salg

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Som et eksperiment, der skal gøre Nordjylland opmærksom på egne kvaliteter, er landsdelen blevet sat til salg. Steen Hildebrandt, professor i ledelse og organisation ved Aarhus School of Business, synes om ideen, som han mener vil bryde med vanetænkning og skabe opmærksomhed omkring forhold, der kan forbedres. Per Nikolaj Bukh, professor i økonomi ved Aalborg Universitet, er blevet inviteret til at deltage i spøgen. Han forklarer, at i en salgssituation er det vigtigt ikke at skjule noget, og man skal gøre det klart, hvad varen består af. Desuden kan varen blive mere værd, hvis man splitter den op. Derfor kan man forestille sig, at eksempelvis industrien og sygehusdriften finder hver sin køber. Man kan også blive klogere på egne styrker og potentiale ved at iagttage de potentielle købere og konkurrenter.
    Periode2 jul. 2006

    Mediedækning

    2

    Mediedækning

    • TitelNordjylland sat til salg
      Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
      Varighed/længde/størrelse1
      Dato02/07/2006
      PersonerPer Nikolaj Bukh
    • TitelNordjylland sat til salg
      Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende Sommer
      Varighed/længde/størrelse2
      Dato02/07/2006
      PersonerPer Nikolaj Bukh