Notat om habilitet presser politikere

Børn- og Ungeudvalget i Svendborg Kommune bliver efter alt at dømme kraftigt amputeret, når det i næste uge skal behandle sagen omkring skolestrukturanalysen. Ifølge kommunens juridiske afdeling bør politikere, der har økonomiske eller personlige interesser i sagen, nemlig erklæres for inhabile, og dermed er der stor risiko for, at udvalget slet ikke må træffe nogen beslutning i sagen. Formanden for Børn- og Ungeudvalget, Hanne Klit (S), mener således ikke, at udvalget vil være beslutningsdygtigt. Sten Bønsing, lektor i forvaltningsret ved Aalborg Universitet, er enig i, at der er økonomiske og personlige forhold i sagen, der medfører, at flere af udvalgets medlemmer bør erklæres inhabile. (David Bernicken)
Periode10 aug. 2010

• TitelNotat om habilitet presser politikere
    Mediets navn/udløbFyens Stiftstidende
    Dato10/08/2010