Ny norsk ungdomsserie opstår ud af det blå og følger i hælene på ' Skam'

Presse/medie

Beskrivelse

Den nye norske tv-serie ’Blank’ er aktuel, og ligesom ’Skam’ har den ikke været markedsført eller annonceret via traditionelle strategier. Kendskabet spredes gennem fans’ reaktioner og aktiviteter på seriens hjemmeside, hvor der også ligger små videoklip, chatbeskeder og indhold fra karakterenes profiler på sociale medier. Adjunkt og ph.d. Peter Vistisen, der beskæftiger sig med interaktive digitale medier og oplevelsesdesign på Aalborg Universitet, siger: ”Med både ' Skam' og den nye ' Blank' forsøger man at aktivere nedefra og op, hvor det er fansene, der skaber hypen omkring serien.” Han fremhæver også, at brugere bliver mindre og mindre modtagelige overfor traditionel marketing. Kilder:Politiken.dk, 16-04-2018Politiken, Kultur, side 3, 17-04-2018
Periode17 apr. 2018

Mediedækning

2

Mediedækning