Referencer

Det er stadig farten der dræber

Mediets navn/udløbNordvestnyt Holbæk/Odsherred
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Det er stadig farten der dræber

Mediets navn/udløbSjællandske Næstved
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Det er stadig farten der dræber

Mediets navn/udløbSjællandske Slagelse
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Det er stadig farten der dræber

Mediets navn/udløbFrederiksborg Amts Avis
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Politikernes bud: Sådan får vi færre dræbte i trafikken

Producer/forfatterPeter Pagh-Schlegel
Mediets navn/udløbAltinget.dk
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Det er stadig farten der dræber

Mediets navn/udløbDagbladet Køge
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Det er stadig farten der dræber

Mediets navn/udløbDagbladet Roskilde
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Politikernes bud: Sådan får vi færre dræbte i trafikken

Producer/forfatterPeter Pagh-Schlegel, Ritzau, Kenneth Meyer
Mediets navn/udløbAltinget.dk/Transport
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Det er stadig farten der dræber

Mediets navn/udløbNordvestnyt Kalundborg
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Det er stadig farten der dræber

Mediets navn/udløbDagbladet Ringsted
FuldtekstLæs fuldtekstversionen

Beskrivelse

Færdselskommissionen har en målsætning om, at antallet af dødsulykker i trafikken skal falde til 120 i 2020, men tallet bevæger sig i den forkerte retning. Harry Lahrmann, trafikforsker ved Aalborg Universitet, peger på, at der skal sættes ind over for hastighed og fartkontrol. Han er uenig i regeringens beslutning om at afskaffe flere fotovogne og argumenterer, at højere hastigheder skaber støre risiko for at køre galt. Han ser det som en løsning at inkorporere en lovpligtig GPS med en fartbremse i bilerne og mener, at det vil halvere antallet af dødsulykker. Kilder:Altinget.dk/Transport, 02-01-2018
Periode2 jan. 2018
1 ID: 267003961