Rebild skal sælges bedre til turister: Branding: Ny Rebild Kommune vil hyre universitetsadjunkt til at lave en oplevelsesprofil på byen

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Det er vigtigt, at det man tror turister vil have, og det de virkelig vil have, stemmer overens. Det mener turistchef Bodil Christensen fra Rebild-Skørping Turistbureau. Hun håber meget på, at Rebild Kommune kan finde penge til at få lavet en oplevelsesprofil for byen. En oplevelsesprofil er en plan for de oplevelser og tilbud, som skal lokke turister til at lægge nogle kroner i Rebild og omegn.
    Bibliografisk note: Peter Kvistgaard erhvervede ph.d.-graden i regional turismepolicy i 2004 og har siden 1998 forsket og undervist i turisme ved Tourism Research Unit. Kvistgaard har stået i spidsen for adskillige forsknings- og udviklingsprojekter i samarbejde med eksterne parter. Bl.a. udviklingen af "Oplevelsesprofil for feriedestination Møn", 2005.
    Emneord: Turisme, oplevelsesprofil, Rebild Kommune

    Emne

    Oplevelsesøkonomi
    Periode25 maj 2006

    Mediebidrag

    1

    Mediebidrag

    • TitelRebild skal sælges bedre til turister: Branding: Ny Rebild Kommune vil hyre universitetsadjunkt til at lave en oplevelsesprofil på byen
      Mediets navn/udløbNordjyske Medier, lokalsektionen Vores By
      MedietypeTryk
      Dato25/05/2006
      PersonerPeter Kvistgaard

    Emneord

    • Turisme
    • oplevelsesprofil
    • Rebild Kommune