Teknologiske hjælpemidler kan støtte elever både fagligt og socialt

  • Elsebeth Korsgaard Sorensen

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Forskningsprojektet ”It-baseret inklusion af elever med udviklings-og opmærksomhedsforstyrrelser i folkeskolen” har undersøgt, om teknologi kan hjælpe med inklusion af elever. Elsebeth Korsgaard Sorensen, professor ved Institut for Læring og Filosofi på Aalborg Universitet, er en af forskerne bag projektet, og hun siger, at man har taget udgangspunkt i elevernes behov, og ikke deres diagnoser. Projektet viste, at antallet af elever med opmærksomhedsproblemer faldt markant ved brugen af it. ”Teknologien kan i nogle tilfælde fjerne den emotionelle trussel, som nogle børn oplever i et samarbejde”, udtaler Elsebeth Korsgaard Sorensen. Kilder:Folkeskolen, sektion 1, side 28, 25-10-2018
    Periode25 okt. 2018

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelTEKNOLOGISKE HJÆLPEMIDLER KAN STØTTE ELEVER BÅDE FAGLIGT OG SOCIALT
      Mediets navn/udløbFolkeskolen
      Dato25/10/2018
      Producer/forfatterTEKST:HELLELAURITSEN// hk@folkeskolen.dk
      URLLog ind for at vise link til presseklip fra Infomedia
      PersonerElsebeth Korsgaard Sorensen