Tilfredse kunder er ingen garanti for loyalitet

Presse/medie

Beskrivelse

En ny analyse foretaget af analyseinstituttet Epsi Rating Denmark viser, at danskere er meget tilfredse med de danske forsikringsselskaber. Forsikringsbranchen fik en score på 77,7, hvilket svarer til rekorden i 2007. Dog er situationen lige omvendt i bankverdenen, hvor bankerne oplever, at kunderne forsvinder, selvom de er tilfredse med kundeoplevelsen. Lars Krull, seniorrådgiver og bankekspert ved Aalborg Universitet, siger, at analysens tal om kundetilfredshed i forsikringsbranchen og bankverdenen er logiske, fordi de mest tilfredse bankkunder er dem, der lige har skiftet bank. Han siger, at der i forsikringsbranchen er større tilfredshed, fordi der er større mobilitet. Kilder:Jyllands-Posten, Erhverv, side 6, 13-11-2017Finans.dk, 12-11-2017
Periode13 nov. 2017

Mediedækning

2

Mediedækning