Capacity Building and Evaluation

  1. 2019
  2. Udgivet

    Co-produktion i den offentlige sektor : Brugerinvolvering i kvalitetsudvikling. / Krogstrup, Hanne Kathrine; Brix, Jacob.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2019. 286 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  3. Udgivet

    Innovation Capacity Building : An approach to maintaining balance between exploration and exploitation in organizational learning . / Brix, Jacob.

    I: Learning Organization, Bind 26, Nr. 1, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet

    Interested in ‘interest’? A methodological design aimed at researching pupils ‘interest’ in science. / Andreasen, Karen Egedal; Jensen, Lars Bang.

    2019. 1 Abstract fra NERA Congress 2019, Uppsala, Sverige.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  5. E-pub ahead of print

    Organizing for interorganizational learning in service networks. / Peronard, Jean-Paul; Brix, Jacob.

    I: Learning Organization, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. 2018
  7. Udgivet

    Action Research on Employee Silence : The need for Negative Capability in Leadership. / Broeng, Susanne.

    I: Management Revue, Bind 29, Nr. 4, 5, 15.12.2018, s. 432-448.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet
  9. Afsendt

    A Third Context Framework for University-Industry Collaboration and Knowledge Development. / Thomassen, Anja Overgaard.

    I: Technovation, 01.09.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    BIKVA brugerinvolvering i kvalitetsudvikling. / Krogstrup, Hanne Kathrine.

    Bedre begrundet praksis : Velfærdsudvikling efter evidensbølgen. red. / Leif Tøfting Kongsgaard ; Morten Hulvej Rod . 1. udg. Samfundslitteratur, 2018. s. 281-297.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  11. Under udarbejdelse

    BIKVA-Modellens Procesbeskrivelse. / Krogstrup, Hanne Kathrine; Brix, Jacob.

    2018.

    Publikation: Working paperForskning

  12. Udgivet

    Data- and research-informed improvement work in ECEC. / Hansen, Line Skov.

    I: Journal of Educational Leadership, Policy and Practice (JELPP), Bind 33, Nr. 1, 6, 08.2018, s. 70-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Accepteret/In press

    Design af aktionsforskningsprojekter : Et æstetisk, samskabende blik på vidensudvikling. / Jensen, Julie Borup.

    Aktionsforskning. red. / Micki K. Sunesen. Dafolo Forlag A/S, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. Udgivet

    Det er forskellighed der skaber forandring. / Thomassen, Anja Overgaard.

    Bevægelse i tiden, tilstedeværelse i nuet: Festskrift til Jørgen Gulddahl Rasmussen. red. / Allan Næs Gjerding; Mette Vinther Larsen; Janne Seemann. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2018. s. 45-49.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  15. Udgivet

    Developing teaching through instructional leadership. / Stegeager, Nikolaj W.M.; Thomassen, Anja Overgaard.

    2018. Paper præsenteret ved International Conference of Education, Research and Innovation, Seville, Spanien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  16. Udgivet
  17. Udgivet
  18. Udgivet

    Editorial: Zwischen Qualifizierung und Weiterbildung. Reflexionen zur gekonnten Beruflichkeit in der Hochschuldidaktik. / Scholkmann, Antonia; Brendel, Sabine; Brinker, Tobina; Kordts-Freudinger, Robert.

    Zwischen Qualifizierung und Weiterbildung: Reflexionen zur gekonnten Beruflichkeit in der Hochschuldidaktik. red. / Antonia Scholkmann; Sabine Brendel; Tobina Brinker; Robert-Kordts Freudinger. Bind 134 Bielefeld : W.Bertelsmann Verlag GmbH & Co. KG, 2018. s. 9-20.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Udgivet
  20. Udgivet

    Empfehlungen zur Qualifizierung und Weiterbildung der hochschuldidaktisch Tätigen : Auf dem Weg zur gekonnten Beruflichkeit. / Kordts-Freudinger, Robert; Brinker, Tobina; Scholkmann, Antonia; Brendel, Sabine.

    Zwischen Qualifizierung und Weiterbildung: Reflexionen zur gekonnten Beruflichkeit in der Hochschuldidaktik. red. / Antonia Scholkmann; Sabine Brendel; Tobina Brinker; Robert Kordts-Freudinger. Bind 134 Bielefeld : W.Bertelsmann Verlag GmbH & Co. KG, 2018. s. 273-290.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  21. Udgivet

    En tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø. / Hansen, Line Skov.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Nr. 15, 1, 30.05.2018, s. 7-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Er vi forberedte, når evidensbølgen klinger af? / Krogstrup, Hanne Kathrine.

    Bedre begrundet praksis : Velfærdsudvikling efter evidensbølgen. red. / Leif Tøfting Kongsgaard; Morten Hulvej Rod . 1. udg. Samfundslitteratur, 2018. s. 33-51.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Forord. / Hansen, Ole; Nordahl, Thomas.

    Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem. red. / Ole Hansen; Thomas Nordahl. 1. udg. Dafolo Forlag A/S, 2018. s. 9-10.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  24. Udgivet

    Forord. / Hansen, Ole; Nordahl, Thomas.

    Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem. red. / Ole Hansen; Thomas Nordahl. Frederikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2018. s. 9-10.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  25. Udgivet

    Forord. / Hansen, Ole; Nordahl, Thomas.

    Børns læring i fællesskaber. red. / Ole Hansen; Thomas Nordahl. 1. udg. Dafolo Forlag A/S, 2018. s. 5-6.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  26. Udgivet
  27. Udgivet

    "Intet er givet på forhånd" : Om kunst, æstetiske læreprocesser og studerendes identitetsdannelse i pædagoguddannelsen. / Jensen, Julie Borup.

    I: Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse, Bind 2, Nr. 1, 23.04.2018, s. 108-126.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Is point-of-care ultrasound disruptive innovation? Formulating why POCUS is different from conventional comprehensive ultrasound. / Weile, Jesper; Brix, Jacob; Møllekær, Anders.

    I: Critical Ultrasound Journal , Bind 10, Nr. 1, 25, 01.12.2018, s. 25.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Kompetenzempfinden, fachliche Herkunft und besuchte Weiterbildungen von in der Hochschuldidaktik tätigen Personen : Analysen auf Basis der Umfrage im Auftrag des dghd-Vorstands. / Scholkmann, Antonia; Stolz, Kathrin.

    Zwischen Qualifizierung und Weiterbildung: Reflexionen zur gekonnten Beruflichkeit in der Hochschuldidaktik. red. / Antonia Scholkmann; Sabine Brendel; Tobina Brinker; Robert Kordts-Freudinger. Bind 134 Bielefeld : W.Bertelsmann Verlag GmbH & Co. KG, 2018. s. 157-196.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Musik og oplevelse af meningsfuldhed hos mennesker med erhvervet hjerneskade. / Stenderup, Tove; Jensen, Julie Borup.

    I: Specialpaedagogik, Bind 38, Nr. 2, 15.06.2018, s. 22-37.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet
  32. Udgivet
  33. Udgivet

    Piger og drenge i skolen. / Egelund, Niels; Nordahl, Thomas; Andersen, Pia Guttorm.

    Aalborg Universitetsforlag, 2018. 58 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  34. Udgivet

    Portfolioprüfung. / Scholkmann, Antonia; Lund, Daniela.

    Kompetent Prüfungen gestalten: 53 Prüfungsformate für die Hochschullehre. red. / Julia Gerick; Angela Sommer; Germo Zimmermann. Münster : Waxmann Verlag, 2018. s. 177-180.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  35. Udgivet

    Relationship between computational thinking and a measure of intelligence as a general problem-solving ability. / Boom, Kay-Dennis; Bower, Matt; Arguel, Amaël; Siemon, Jens; Scholkmann, Antonia.

    ITiCSE 2018 Proceedings of the 23rd Annual ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. Larnaca, Cyprus, 2018. s. 206-211 .

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  36. Udgivet

    Schriftliche Problemfalldiskussion. / Scholkmann, Antonia.

    Kompetent Prüfungen gestalten: 53 Prüfungsformen für die Hochschullehre. red. / Julia Gerick; Angela Sommer; Germo Zimmermann. Münster : Waxmann Verlag, 2018. s. 206-211.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  37. Udgivet

    Sensemaking in collaborative networks : Creating and balancing activities in open business models. / Peronard, Jean-Paul; Brix, Jacob.

    I: International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management, Bind 22, Nr. 6, 2018, s. 545-561.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    SERVICE USER INVOLVEMENT IN COLLABORATIVE GOVERNANCE : Introducing a Nordic Welfare State model. / Krogstrup, Hanne Kathrine; Brix, Jacob.

    Research Group for Capacity Building & Evaluation, Department of Learning and Philosophy, Aalborg University, 2018.

    Publikation: Working paperForskning

  39. Udgivet

    Teachers' Reflective Practice in Lifelong Learning Programs. / Jensen, Annie Aarup; Thomassen, Anja Overgaard.

    Fostering Reflective Teaching Practice in Pre-Service Education. red. / Zineb Djoub. 1. udg. USA : IGI global, 2018. s. 25-45.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  40. Udgivet

    To understand or not to understand? Evidence and challenges in assessing the potential of Problem-Based Learning (PBL). / Scholkmann, Antonia; Loyens, Sofie; Koch, Felix Sebastian; Roters, Bianca ; Ricken, Judith; Dahlgren (+), Lars Owe.

    Forschungsformate zur evidenzbasierten Fundierung hochschuldidaktischen Handelns. red. / Sylvia Heuchemer; Reinhard Hochmuth; Niclas Schaper; Birgit Szczyrba. Bind 1 2018. udg. Köln : DUZ Verlags- und Medienhaus GmbH, 2018. s. 157-173.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  41. Udgivet

    Trivsel i hverdagslivet gennem styrket tværfagligt samarbejde : Samskabelse og kapacitetsopbygning som grundlag for fælles læring. / Studstrup, Janne.

    2018. 1-19 Paper præsenteret ved Aktionsforskning –tradition og fornyelse , Aalborg, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  42. Udgivet

    Zwischen Qualifizierung und Weiterbildung : Reflexionen zur gekonnten Beruflichkeit in der Hochschuldidaktik. / Scholkmann, Antonia (Redaktør); Brendel, Sabine (Redaktør); Brinker, Tobina (Redaktør); Kordts-Freudinger, Robert (Redaktør).

    Bielefeld : W.Bertelsmann Verlag GmbH & Co. KG, 2018. 287 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  43. Under udarbejdelse

    Æstetiske læreprocesser i dagtilbud. / Jensen, Julie Borup.

    Dafolo Forlag A/S, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  44. Udgivet

    服务用户参与协作治理 : 介绍一个北欧国家福利模式. / Brix, Jacob; Krogstrup, Hanne Kathrine.

    Research Group for Capacity Building and Evaluation, Department of Learning and Philosophy, Aalborg University, 2018. s. 1-6.

    Publikation: Working paperForskning

  45. 2017
  46. Udgivet

    Aktionsforskning : Fra ideal til aktionsforskningspraksis. / Jensen, Julie Borup.

    Empiriske undersøgelser og metodiske greb: Grundbog til de pædagogiske professionsuddannelser. red. / Thomas Thyrring Engsig. 1. udg. Hans Reitzels Forlag, 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  47. Udgivet

    At arbejde med forandringsteori : Praktikeres guide til brug af forandringsteori i projektudvikling og evaluering. / Christensen, Nanna Limskov Stærk; Krogstrup, Hanne Kathrine.

    2. udg. Aalborg Universitet : Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2017. s. 1-12.

    Publikation: Working paperUndervisning

  48. Udgivet

    Capacity Building i den offentlige sektor. / Jensen, Julie Borup; Krogstrup, Hanne Kathrine.

    Samskabelse og Capacity Building i den offentlige sektor . red. / Hanne Kathrine Krogstrup . 1. udg. Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 57-74.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  49. Udgivet

    Capacity Building in the Public Sector. / Jensen, Julie Borup; Krogstrup, Hanne Kathrine.

    13 s. 2017, Kapitel oversat til engelsk.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  50. Udgivet

    Fagligt lavt præsterende elever : Hvem får støtte? / Egelund, Niels; Nordahl, Thomas; Hansen, Ole; Andersen, Pia Guttorm; Qvortrup, Lars.

    1 udg. Aarhus Universitetsforlag, 2017. 59 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  51. Udgivet

    Forord. / Hansen, Ole; Nordahl, Thomas.

    Spørgsmål og interaktion i klasserummet. red. / Ole Hansen; Thomas Nordahl. 1. udg. Dafolo Forlag A/S, 2017. s. 5-6.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  52. Udgivet

    Forord. / Hansen, Ole; Nordahl, Thomas.

    Spørgsmål om interaktion i klasserummet. red. / Ole Hansen; Thomas Nordahl. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2017. s. 5-6.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  53. Udgivet

    Fra New Public Management til New Public Governance. / Jensen, Julie Borup; Krogstrup, Hanne Kathrine.

    Samskabelse og Capacity Building i den offentlige sektor. red. / Hanne Kathrine Krogstrup. 1. udg. Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 33-55.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  54. Udgivet

    Portæt af elever med særlige behov : Supplerende undervisning og specialundervisning i 13 kommuner. / Egelund, Niels; Nordahl, Thomas; Hansen, Ole; Andersen, Pia Guttorm; Qvortrup, Lars.

    1 udg. Aarhus Universitetsforlag, 2017. 75 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  55. 2016
  56. Udgivet

    Forschend-entdeckendes Lernen : (Wieder-)Entdeckung eines didaktischen Prinzips. / Scholkmann, Antonia.

    Neues Handbuch Hochschullehre NHHL. Bind A3 17. udg. Berlin : DUZ Verlags- und Medienhaus GmbH, 2016. s. 1-36.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  57. Udgivet

    Studentischer Kompetenzerwerb durch Problembasiertes Lernen : Reflexion von Evaluationsergebnissen im Spiegel existierender Vergleichsdaten. / Scholkmann, Antonia; Küng, Marlise.

    I: Zeitschrift für Evaluation, Bind 15, Nr. 1, 2016, s. 60-82.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. 2012
  59. Udgivet

    Fem vigtige kompetencer i det globale arbejdsliv : Når komplekse samarbejdsformer kræver medarbejderes fortsatte kompetenceudvikling. / Hansen, Line Skov.

    I: reflexen, Bind 7, Nr. 1, 2012, s. 11-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review