1. 2019
  2. Udgivet

    Afterword on educational dilemmas. / Tateo, Luca.

    Educational dilemmas: a cultural psychological perspective. red. / Luca Tateo. Routledge, 2019. s. 193-195.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Udgivet

    An original contribution with great potential. / Jensen, Mogens.

    Meaning-making for living: The emergence of the presentational self in children’s everyday dialogues. red. / Koji Komatsu. Springer, 2019. s. 1-16.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  4. Afsendt

    Atmosfære : Henimod en ny æstetik. / Grøn, Rasmus; Jantzen, Christian.

    Stemninger. red. / Peter Allingham; Nicolai Graakjær; Christian Jantzen. Aalborg Universitetsforlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  5. Under udarbejdelse

    Atmosfæreskabende rytmer på fodboldstadion. / Graakjær, Nicolai J.; Grøn, Rasmus.

    Stemninger. red. / Nicolai J. Graakjær; Christian Jantzen; Peter Allingham. Bind 8 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. Accepteret/In press

    Content-driven pedagogy : on passion, absorption and immersion as dynamic drivers of creativity. / Tanggaard, Lene .

    Dynamic Perspectives on Creativity : New Directions for Theory, Research, and Practice in Education. red. / Ron Beghetto; Giovanni Gorazza. Bind 1 1. udg. Springer, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. Udgivet

    Creating Supportive Environment : Practical Challenges and Theoretical Understandings Concerning Dropout from School. / Jensen, Mogens; Kanzaki, Mami; Onohara, Ai; Kawamata, Tomomichi.

    Educating Adolescents in Ever-Changing Societies. red. / Meike Watzlawik; Alina Burkholder. Springer, 2019. s. 1-26.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  8. Accepteret/In press

    Creating together : Moving towards a ‘we-paradigm’ in educating for creativity. / Tanggaard, Lene .

    I: Multicultural Education Review, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Accepteret/In press
  10. Udgivet

    Cultural psychology and employment of youth with psychological and social problems. / Jensen, Mogens; Nellemann S. Andersen, Diana.

    Culture, work and psychology: Invitations to dialogue. red. / Pedro Bendassolli. Information Age Publishing, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  11. Accepteret/In press

    Cultural Psychology: A Two-Way Path between Mind and Culture/Psicología cultural: un camino de ida y vuelta entre la mente y la cultura. / Brescó de Luna, Ignacio; Roncancio, Mónica; Uchoa Branco, Angela; Mattos, Elsa.

    I: Estudios de Psicologia, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

  12. Accepteret/In press

    Culture and memory. / Wagoner, Brady.

    Oxford Research Encyclopaedia of Psychology. Oxford University Press, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  13. Udgivet

    Defining Cultivation Rate. / Tateo, Luca; Marsico, Giuseppina.

    I: Human Arenas. An Interdisciplinary Journal of Psychology, Culture, and Meaning, Bind 2, Nr. 1, 2019, s. 1-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Den moderne pædagogik hører fortiden til. / Tanggaard, Lene ; Petersen, Jonas .

    I: Berlingske Tidende, 19.01.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

  15. Udgivet

    Det store vi. / Brinkmann, Svend.

    I: Politiken, 11.02.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  16. Udgivet

    Educational dilemmas : a cultural psychological perspective. / Tateo, Luca.

    Abingdon, Oxon : Routledge, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  17. Udgivet

    Et værdibaseret evidensbegreb : Kan man det? / Tanggaard, Lene .

    I: Hjerterum - KFUM's sociale arbejde, 01.2019, s. 18-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  18. Afsendt

    Fra værk til stemning : Det posthermeneutiske anliggende. / Jantzen, Christian; Grøn, Rasmus.

    Stemninger. red. / Peter Allingham; Nicolai Graakjær; Christian Jantzen. Aalborg Universitetsforlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Udgivet

    Hold fast i lærergerningen : Det er vigtigere end nogensinde. / Tanggaard, Lene .

    I: Politiken, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

  20. Udgivet

    Hvad kæmper vi da for? / Brinkmann, Svend.

    I: Politiken, 27.01.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  21. Under udarbejdelse

    Intet nyt under solen : Æstetik og kommunikation. / Jantzen, Christian.

    I: Akademisk Kvarter, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Introduction: the inherent ambivalence of educational trajectories and the zone of proximal development with reduced potential. / Tateo, Luca.

    Educational Dilemmas: A Cultural Psychological Perspective. red. / Luca Tateo. Routledge, 2019. s. 1-21.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Introduction: The Method of Imagination. / Brown, S.; Tateo, Luca.

    The Method of Imagination. red. / sheldon brown; luca tateo. Information Age Publishing, 2019. s. vii-xv.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  24. Udgivet

    “I see stress in many places around me, but as such, I’m over it”: understanding psycho-cultural dimensions of university students’ experiences. / Hammer, Pernille; Madsen, Thomas; Tateo, Luca.

    Educational Dilemmas: A Cultural Psychological Perspective. red. / Luca Tateo. Routledge, 2019. s. 146-170.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  25. Udgivet

    La distrazione in classe secondo gli studi sul Mind Wandering. / Dario, Nadia; Tateo, Luca.

    I: Educare.it, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  26. Udgivet

    La psychologie du changement social radical. / Wagoner, Brady.

    I: Fellows: le regard de chercheurs internationaux sur l'actualité, Bind 49, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Accepteret/In press

    Ledelsespsykologi : 2. udgave. / Elmholdt, Claus Westergård; Keller, Hanne Dauer; Tanggaard, Lene .

    1 udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  28. Accepteret/In press

    Lær af lyst : Om en pensum- og eksamensfri skole. / Tanggaard, Lene .

    1 udg. København : Højskolernes Hus, 2019. 25 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  29. Under udarbejdelse

    "Making special" : Kunst som stemningsforvaltning. / Jantzen, Christian; Grøn, Rasmus.

    Stemninger. red. / Peter Allingham; Nicolai Graakjær; Christian Jantzen. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Afsendt

    Malapartes hånd : Væmmelsens æstetiske værdi. / Jantzen, Christian.

    Stemninger. red. / Peter Allingham; Nicolai Graakjær; Christian Jantzen. Bind 8 Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  31. Accepteret/In press

    Memory, Mourning, and Memorials. / Brescó de Luna, Ignacio; Wagoner, Brady.

    International Society for theoretical Psychology proceedings. Captus Press, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    New wine into old wineskins : Examining nationalism as a secular religion. / Brescó, Ignacio; Martínez-Guerrero, Luis.

    The method of Imagination. red. / Sheldon Brown; Luca Tateo. Information Age Publishing, 2019. s. 39-53.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  33. Udgivet

    Oplevelsesøkonomi. / Jantzen, Christian.

    Medie- og kommunikationsleksikon. red. / Gunhild Agger; Nete Nørgaard Kristensen; Per Jauert; Kim Schrøder. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. Accepteret/In press

    Ordinary things and their extraordinary meanings. / Marsico, Giuseppina; Tateo, Luca.

    Information Age Publishing, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  35. Accepteret/In press

    Organizational creativity from a situated and cultural psychological perspective. / Tanggaard, Lene .

    Culture, work and psychology : Invitations to dialogue . red. / Pedro F. Bendassolli. Bind 1 1. udg. Springer, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. Under udarbejdelse

    Publication strategies in times of exposure : Learning to write - Writing to learn in the social sciences and humanities. / Wegener, Charlotte; Tanggaard, Lene .

    1 udg. SAGE Publications, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  37. Udgivet

    Research Journal - samskabelse med børn i fokus. / Tanggaard, Lene ; Linneberg, Josefine Dilling.

    1 udg. Billund, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  38. Afsendt

    Soccer tourism and the sounds of televised matches. / Grøn, Rasmus; Graakjær, Nicolai J.

    Routledge Companion to Media and Tourism. red. / Maria Månsson; Anne Buchmann; Cecilie Cassinger; Lena Eskilsson. Routledge, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  39. Accepteret/In press

    Strategiske udviklingsprocesser i et nyt perspektiv. / Tanggaard, Lene .

    HR for ledere: En grundbog. Bind 1 1. udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  40. Udgivet

    Stress - between welfare and competition. / Szulevicz, Thomas; Kure, Lærke Kromann; Løkken, Lillith Olesen.

    Educational Dilemmas: A Cultural Psychological Perspective. red. / Luca Tateo. Routledge, Taylor & Francis Group, 2019. s. 41-55.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  41. Udgivet

    The dynamic display of social creativity : Developing the method of serial reproduction. / Wagoner, Brady.

    The Palgrave Handbook of Social Creativity Research. Palgrave Macmillan, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  42. Udgivet

    The Joy of Missing Out : The Art of Self-Restraint in a World of Excess. / Brinkmann, Svend.

    Cambridge : Polity Press, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  43. Udgivet

    The method of imagination. / Brown, Sheldon G; Tateo, Luca.

    Charlotte, NC : Information Age Publishing, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  44. Accepteret/In press

    The psychology of memorials : Steps towards a cultural-ecological methodology. / Wagoner, Brady; Brescó de Luna, Ignacio.

    Memory in the Wild. red. / Brady Wagoner; Ignacio Bresco; Sophie Zadeh. Information Age Publishing, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  45. Accepteret/In press
  46. Under udarbejdelse

    Ubehag : Tekstlig 'andethed' som stemningsskaber. / Jantzen, Christian; Grøn, Rasmus.

    Stemninger. red. / Peter Allingham; Nicolai Graakjær; Christian Jantzen. Aalborg Universitetsforlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  47. Accepteret/In press

    Using creativity as an educational tool in veterinary surgery : students' perceptions and surgical performance. / Langebaek, Rikke; Tanggaard, Lene ; Berendt, Mette.

    I: Journal of Veterinary Medical Education, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet

    Vi troløse tror også på noget. / Brinkmann, Svend.

    I: Politiken, 13.01.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  49. Accepteret/In press

    Walking around to grasp visitor experiences. / Skov, Mette; Jantzen, Christian; Lykke, Marianne; Stentoft Therkildsen, Mette .

    2019. Abstract fra Ecsite Annual Conference 2019, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  50. Accepteret/In press

    Who wants to keep me a puppet? Pinocchio’s tale as a metaphor of developmental processes. / Tateo, Luca.

    I: Mind, Culture, and Activity, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. 2018
  52. Udgivet

    Abduktiv lytning af kvalitative interviews. / Revsbæk, Line; Tanggaard, Lene .

    Kvalitative analysemetoder i sundhedsforskning. red. / Frederik Alkier Gildberg; Lise Hounsgaard. Aarhus : Klim, 2018. s. 49-67.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. Udgivet

    A creative peer-to-peer methodology. / Tanggaard, Lene ; Wegener, Charlotte.

    The Palgrave Handbook of Social Creativity Research. red. / Vlad Glaveau; Iza Lebuda. Schwitzerland : Palgrave Macmillan, 2018. s. 515-525.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  54. Udgivet

    Affectivating environments in creative work. / Glaveanu, Vlad Petre.

    I Activate You To Affect Me. red. / Carlos Cornejo; Giuseppina Marsico; Jaan Valsiner. Information Age Publishing, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  55. Udgivet

    Affective semiosis and affective logic. / Tateo, Luca.

    I: New Ideas in Psychology, Bind 48, 01.2018, s. 1-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Afhænger din skæbne virkelig af dit mindset? / Brinkmann, Svend.

    I: Politiken, 17.06.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  57. Udgivet

    An Epistemological Coda : Sociocultural Psychology among the Sciences. / Rosa, Alberto; Valsiner, Jaan.

    The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology . red. / Alberto Rosa; Jaan Valsiner. Bind 1 2. udg. Cambridge (UK) : Cambridge University Press, 2018. s. 633-651.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  58. Udgivet

    An old melody in a new song : aesthetics and the art of psychology. / Tateo, Luca (Redaktør).

    Cham, Switzerland : Springer, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  59. Udgivet

    A rosy foreign country : Examining Modern Colonialism in Spanish History Textbooks (1964-2015). / Brescó, Ignacio.

    Representations of colonial pasts in (post)colonial presents: Historical and social psychological perspectives through textbook analysis. red. / J. Pires; K. Van Nieuwenhuyse. Information Age Publishing, 2018. s. 71-93.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  60. Accepteret/In press

    A society of sorrow : the constitution of society through grief. / Brinkmann, Svend.

    I: Distinktion, 01.01.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. Udgivet

    “Atmos-fear”: A psycho-semiotic analysis of messages in New York everyday life. / Tateo, Luca.

    I: Semiotica, 11.2018, s. 169-184.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  62. Udgivet

    Between the guillotine and the velvet revolution : What is at stake? / Valsiner, Jaan.

    The Psychology of Radical Social Change: From Rage to Revolution. Cambridge University Press, 2018. s. 169-185.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  63. Udgivet
  64. Udgivet

    Beyond the Mind : Cultural Dynamics of the Psyche. / Marsico, Giuseppina (Redaktør); Valsiner, Jaan (Redaktør).

    Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. 400 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  65. Afsendt

    Building Sandcastles : Materiality, time, and space in entrepreneurship education. / Jensen, Steffen Moltrup Ernø; Korsgaard, Steffen; Shumar, Wes.

    2018. Paper præsenteret ved 19th Nordic Conference on Small Business Research , Riga , Letland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  66. Udgivet

    Centrale læringsteorier i det moderne samfund. / Nielsen, Klaus; Tanggaard, Lene .

    Børns liv og læring. red. / Karen Bønløkke Braad. Frederiksberg, Danmark : Samfundslitteratur, 2018. s. 45-70.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  67. Udgivet

    Civility of Basic Distrust : A Cultural-Psychological View on Persons-in-Society. / Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. red. / Giuseppina Marsico. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 339-362.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  68. Afsendt

    Co-constructing the past and the future in times of uncertainty : Students’ positions during the Brazilian teachers’ strike in 2013. / Brescó, Ignacio; Fortes de Mâcedo, Gabriel.

    Imagining the past, constructing the future. Palgrave Macmillan, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  69. Udgivet

    Coffee Break 1- Is There any Reason for Suffering—for Science in Psychology? / Marsico, Giuseppina; Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 49-51.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  70. Udgivet

    Coffee Break 2 - Why Are Dynamic Perspectives Hard to Take? / Marsico, Giuseppina; Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 115-120.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  71. Udgivet

    Coffee Break 3 - Dialogical Semiosis in Irreversible Time—Why Make it So Complex? / Marsico, Giuseppina; Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. red. / Giuseppina Marsico. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 163-168.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  72. Udgivet

    Coffee Break 4 - The Sublime Movement Between Infinities. / Marsico, Giuseppina; Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. red. / Giuseppina Marsico. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 265-268.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  73. Udgivet

    Coffee Break 5 - Why Developmental Science? / Marsico, Giuseppina; Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. red. / Giuseppina Marsico. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 335-336.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  74. Udgivet

    Coffee Break 6 - Relating with Society—By Going Beyond the Practically Useful. / Marsico, Giuseppina; Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. red. / Giuseppina Marsico. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 415-418.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  75. Udgivet

    Coffee Break 7 - Why Do Social Sciences Need to Be Basic? / Marsico, Giuseppina; Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. red. / Giuseppina Marsico. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 533-536.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  76. Udgivet

    Coming of age in a youthful culture : A commentary from cultural psychology. / Brinkmann, Svend; Musaeus, Peter.

    Cultures of Care in Aging. red. / Thomas Boll; Dieter Ferring; Jaan Valsiner. Charlotte, NC : Information Age Publishing, 2018. s. 83-96.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  77. Udgivet

    Commentary: Caring through culture. / Chaudhary, Nandita; Valsiner, Jaan.

    Cultures of Care in Aging. red. / Thomas Boll; Dieter Ferring; Jaan Valsiner. Charlotte, NC : Information Age Publishing, 2018. s. 393-405.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  78. Udgivet

    Communication and Development : Breaking a Communion. / Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. red. / Giuseppina Marsico. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 375-396.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  79. Udgivet

    Concerted Creativity : Emergence in the Socio-(Im)Material and Intangible Practice of Making Music. / Hvidtfeldt Larsen, Dan Lund.

    I: Integrative Psychological & Behavioral Science, Bind 52, Nr. 2, 10.06.2018, s. 228-240.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet

    Concerted Creativity in the Digital Age: How do we Crack the Code…? / Hvidtfeldt Larsen, Dan Lund; Pedersen, Lene Tanggaard.

    I: Integrative Psychological & Behavioral Science, Bind 52, Nr. 4, 2018, s. 630-645.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Conclusions : Affectivating as a return to vitality. / Cornejo, Carlos; Marsico, Giuseppina; Valsiner, Jaan.

    I Activate You To Affect Me. red. / Carlos Cornejo; Giuseppina Marsico; Jaan Valsiner. Information Age Publishing, 2018. s. 297-304.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  82. Udgivet

    Conclusions: Care in aging : Cross-fertilization within and between geropsychology, other gerosciences, and cultural psychology. / Boll, Thomas; Ferring, Dieter; Valsiner, Jaan.

    Cultures of Care in Aging. red. / Thomas Boll; Dieter Ferring; Jaan Valsiner. Charlotte, NC : Information Age Publishing, 2018. s. 407-418.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  83. Udgivet

    Constructing Identity : A Theoretical Problem for Social Sciences. / Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 65-78.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  84. Udgivet

    Constructing Symbols of Inequality : Commentary on "The Deprivation-Protest Paradox" by Séamus A. Power. / Awad, Sarah H. ; Wagoner, Brady.

    I: Current Anthropology, Bind 59, Nr. 6, 12.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  85. Udgivet

    Correction : Symbolic universes between present and future of Europe. First results of the map of European societies’ cultural milieu (PLoS ONE (2018) 13:1 (e0189885) DOI: 10.1371/journal.pone.0189885). / Salvatore, Sergio; Fini, Viviana; Mannarini, Terri; Veltri, Giuseppe Alessandro; Avdi, Evrinomi; Battaglia, Fiorella; Jorge, Castro Tejerina; Ciavolino, Enrico; Cremaschi, Marco; Kadianaki, Irini; Kharlamov, Nikita A.; Krasteva, Anna; Kullasepp, Katrin; Matsopoulos, Anastassios; Meschiari, Claudia; Mossi, Piergiorgio; Psinas, Polivios; Redd, Rozlyn; Rochira, Alessia; Santarpia, Alfonso; Sammut, Gordon; Valsiner, Jaan; Valmorbida, Antonella.

    I: PLOS ONE, Bind 13, Nr. 6, e0200223, 01.06.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

  86. Udgivet

    Could grief be a mental disorder? / Brinkmann, Svend.

    I: Nordic Psychology, Bind 70, Nr. 2, 08.06.2018, s. 146-159.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet

    Creating alternative futures : Co-operative initiatives in Egypt. / Maarek, Eman; Awad, Sarah H. .

    Imagining Collective Futures: Perspectives from Social, Cultural and Political Psychology. red. / Constance de-Saint-Laurent; Sandra Obradovic; Kevin Carriere. Palgrave Macmillan, 2018. s. 199-219.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  88. E-pub ahead of print
  89. Udgivet

    Creativity in Higher education : Apprenticeship as a ‘thinking-model’ for bringing back more dynamic, teaching and research in a university context. / Tanggaard, Lene .

    Sustainable Futures for Higher Education: The making of knowledge makers. red. / Jaan Valsiner; Anastasiia Lutsenko; Alexandra Antoniouk. Schweitz : Springer, 2018. s. 263-277.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  90. E-pub ahead of print

    Creativity in Perspective : A Sociocultural and Critical Account. / Glăveanu, Vlad Petre.

    I: Journal of Constructivist Psychology, 2018, s. 1-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet

    Cultural Psychology of Intervention in the Globalized World. / Schliewe, Sanna (Redaktør); Chaudhary, Nandita (Redaktør); Marsico, Giuseppina (Redaktør).

    Information Age Publishing, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  92. Accepteret/In press

    Culture and Memory: A Constructive Approach. / Wagoner, Brady; Brescó, Ignacio; Awad, Sarah H. .

    Advances in Culture and Psychology. red. / M. Gelfand; C.Y. Chiu; Y.Y. Hong. Oxford University Press, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  93. Udgivet

    Culture, history and psychology: Some historical reflections and research directions. / Wagoner, Brady; Brescó, Ignacio.

    I: Culture & Psychology, Bind 24, Nr. 3, 2018, s. 294-309.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    Culture in Human Development : Theoretical and Methodological Directions. / Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. red. / Giuseppina Marsico. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 319-334.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  95. Udgivet

    Culture in psychology : Towards the study of structured, highly variable and self-regulatory psychological phenomena. / Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. red. / Giuseppina Marsico. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 3-24.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  96. Udgivet

    Culture, mind, and history : Building on the contributions of Gustav Jahoda. / Valsiner, Jaan.

    I: Culture and Psychology, Bind 24, Nr. 3, 01.09.2018, s. 398-400.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

  97. Udgivet

    Cultures of Care in Aging. / Boll, Thomas (Redaktør); Ferring, Dieter (Redaktør); Valsiner, Jaan (Redaktør).

    Charlotte, NC : Information Age Publishing, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  98. Udgivet

    Culture within Development : Similarities Behind Differences. / Valsiner, Jaan.

    Beyond the Mind: Cultural Dynamics of the Psyche. red. / Giuseppina Marsico. Charlotte (NC) : Information Age Publishing, 2018. s. 271-292.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  99. Udgivet

    De gode ord er blevet stjålet. / Brinkmann, Svend.

    I: Politiken, 26.08.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  100. Udgivet

    De løse strukturer i dagens skole er svært gennemskuelige for mange børn. / Tanggaard, Lene .

    I: Kristeligt Dagblad, 03.04.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

  101. Udgivet

    Den eneste anden : Sex and the City - møder Temalørdag på DR2 en refleksion over kærlighedens væsen. / Brinkmann, Svend.

    I: Politiken, 02.06.2018, s. 10.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AnmeldelseFormidling

  102. Udgivet

    Den gode studiegruppe. / Mellon, Karsten; Tanggaard, Lene .

    1 udg. Frederikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2018. 92 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...11 Næste