Center for Læring i Organisationer

  1. 2017
  2. Udgivet

    Akademisk videreuddannelse. / Laursen, Erik; Stegeager, Nikolaj W.M.

    God videreuddannelse: Med transfer, balance og praksisnært projektarbejde. red. / Erik Laursen; Nikolaj Stegeager. København : Samfundslitteratur, 2017. s. 11-17.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  3. Afsendt

    Brugerinvolvering i kvalitetsudvikling – BIKVA-modellen. / Krogstrup, Hanne Kathrine.

    Bedre begrundet praksis . red. / Leif Tøfting Kongsgaard ; Morten Hulvej Rod . Samfundslitteratur, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  4. Accepteret/In press

    Capacity Building belyst ved organisatorisk læring og den Lærende Organisation. / Laursen, Erik; Thomassen, Anja Overgaard.

    Samskabelse og Capacity Building i den offentlige sektor. red. / Hanne Kathrine Krogstrup. 1. udg. Hans Reitzel, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  5. Accepteret/In press

    Capacity Building i den offentlige sektor. / Krogstrup, Hanne Kathrine; Jensen, Julie Cecilie.

    Samskabelse og Capacity Building i den offentlige sektor . red. / Hanne Kathrine Krogstrup . Hans Reitzel, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  6. Udgivet

    Capacity Building i et organisatorisk perspektiv. / Thomassen, Anja Overgaard; Degn, Lise.

    Samskabelse og Capacity Building i den offentlige sektor. red. / Hanne Kathrine Krogstrup. 1. udg. Hans Reitzel, 2017. s. 103-121.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  7. Accepteret/In press

    Challenges for teachers in online Problem Based learning. / Kolbæk, Ditte; Nortvig, Anne-Mette.

    2017. Paper presented at NERA congress, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: ForskningPaper uden forlag/tidsskrift

  8. Udgivet

    Classroom Emotions and Student Creativity : Why Teacher Well-Being and Relationships Matter in Teaching for Creativity. / Grams Davy, Sarah.

    Innovative Pedagogy: A Recognition of Emotions and Creativity in Education. Sense Publishers, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  9. Udgivet

    Den studerende praktiker. / Stegeager, Nikolaj W.M.; Laursen, Erik; Thomassen, Anja Overgaard.

    God videreuddannelse: Med transfer, balance og praksisnært projektarbejde. red. / Erik Laursen; Nikolaj Stegeager. 1.udg. København : Samfundslitteratur, 2017. s. 51-65.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  10. Under udarbejdelse

    Dialogue as the basis for learning in the context of work. / Kolbæk, Ditte; McKenzie, Jane.

    I: Danish Journal of Management & Business, 31.07.2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  11. Accepteret/In press

    Doing Relational Research through Roleplaying. / Hansen, Lone Hersted.

    An Expedition Guide into Studying Relational Dimensions of Organizing. 1. udg. 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  12. Accepteret/In press

    Er vi forberedte, når evidensbølgen klinger af og New Public Management som styringslogik udfordres? / Krogstrup, Hanne Kathrine.

    Bedre begrundet praksis . red. / Leif Tøfting Kongsgaard; Morten Hulvej Rod . Samfundslitteratur, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  13. Accepteret/In press

    Et nyt styringsparadigme på vej? / Krogstrup, Hanne Kathrine; Jensen, Julie Cecilie.

    Samskabelse og capacity Building i den offentlige sektor . red. / Hanne Kathrine Krogstrup . Hans Reitzel, 2017. s. 18-32 1.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  14. Udgivet

    Forskning i egen praksis : projektarbejde som brobygger mellem uddannelse og arbejde. / Frimann, Søren; Willert, Søren; Stegeager, Nikolaj W.M.

    God videreuddannelse: Med transfer, balance og praksisnært projektarbejde. red. / Erik Laursen; Nikolaj Stegeager. 1. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 91-108.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  15. Udgivet

    Fra undervisning til organisatorisk praksis. / Thomassen, Anja Overgaard; Stegeager, Nikolaj W.M.

    God videreuddannelse: Med transfer, balance og praksisnært projektarbejde. red. / Erik Laursen; Nikolaj Stegeager. 1.udg. København : Samfundslitteratur, 2017. s. 109-128.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  16. Accepteret/In press

    Fremtidens offentlige organisering – samskabelse og Capacity Building. / Krogstrup, Hanne Kathrine.

    Samskabelse og capacity Building i den offentlige sektor . red. / Hanne Kathrine Krogstrup . Hans Reitzel, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  17. Udgivet

    God videreuddannelse : Med transfer, balance og praksisnært projektarbejde. / Laursen, Erik; Stegeager, Nikolaj W.M.

    1 udg. København : Samfundslitteratur, 2017. 158 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewAntologi

  18. Accepteret/In press

    Implementering af viden – muligheder og begrænsninger. / Laursen, Erik; Stegeager, Nikolaj W.M.

    Samskabelse og Capacity Building i den offentlige sektor. red. / Hanne Kathrine Krogstrup. 1.udg. Hans Reitzel, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  19. Accepteret/In press
  20. Accepteret/In press

    Ledelsesudvikling i dialogiske læringsrum. / Hansen, Lone Hersted; Frimann, Søren.

    Læringsrum i ledelse. red. / Søren Frimann; Hanne Dauer Keller. Vol. 1 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  21. Udgivet

    Læringstrekanten som rammeperspektiv. / Willert, Søren.

    Opgaveskrivning for praktikere. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 174-176.

    Publikation: FormidlingBidrag til bog/antologi

  22. Under udarbejdelse

    Magt og Magtudøvelse i Proactive Reviews. / Kolbæk, Ditte.

    Magt i Organisatorisk Læring. Aalborg Universitetsforlag, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  23. Accepteret/In press

    Modernitetsteori. / Laursen, Erik.

    Klassisk og moderne pædagogisk teori. red. / Peter Østergaard Andersen; Tomas Ellegaard . 3.udg. Hans Reitzel, 2017. s. 851-859.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  24. Udgivet

    Mødet mellem den erfarne praktiker og uddannelsen. / Willert, Søren; Frimann, Søren.

    God videreuddannelse: Med transfer, balance og praksisnært arbejde. red. / Erik Laursen; Nikolaj Stegeager. 1. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 67-89.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  25. Afsendt

    Online Learning - Between University Studies and Workplace Learning. / Kolbæk, Ditte; Lundh Snis, Ulrika.

    I: Harvard Educational Review, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  26. Accepteret/In press

    Opbygning af kapacitet til samskabelse og brugerinvolvering. / Krogstrup, Hanne Kathrine; Mortensen, Nanna Møller.

    Samskabelse og capacity Building i den offentlige sektor . red. / Hanne Kathrine Krogstrup. Hans Reitzel, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  27. Accepteret/In press

    Polyphonic Inquiry for Team Development, Learning and Knowledge Production. / Hansen, Lone Hersted; Madsen, Charlotte Øland.

    An Expedition Guide into Studying Relational Dimensions of Organizing. Vol. 1 1. udg. 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  28. Under udarbejdelse

    Proactive Review som læringsrum for online ledere. / Kolbæk, Ditte.

    Lederens læringsrum. Aalborg Universitetsforlag, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  29. Afsendt
  30. Udgivet

    Projekt- og problemorienteret undervisning og læring. / Laursen, Erik; Stegeager, Nikolaj W.M.

    God videreuddannelse: Med transfer, balance og praksisnært projektarbejde. red. / Erik Laursen; Nikolaj Stegeager. København : Samfundslitteratur, 2017. s. 35-50.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  31. Udgivet

    På rette vej - resultater fra anden kortlægningsundersøgelse på fem erhvervsgymnasiale uddannelser i Region Nordjylland 2015. / Nordahl, Thomas; Hansen, Line Skov; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Ole.

    1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. 96 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

    Publikation: Forskning - peer reviewRapport

  32. Udgivet
  33. Udgivet

    Resultater fra anden kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2016. / Nordahl, Thomas; Hansen, Line Skov; Øyen Nordahl, Sigrid; Sunnevåg, Anne-Karin; Hansen, Ole.

    1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. 143 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

    Publikation: Forskning - peer reviewRapport

  34. Accepteret/In press

    Samskabelse og Capacity Building i den offentlige sektor. / Krogstrup, Hanne Kathrine (Redaktør).

    Hans Reitzel, 2017. 196 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewAntologi

  35. Accepteret/In press

    Samskabelse og Evaluation Capacity Building. / Krogstrup, Hanne Kathrine; Mønsted, Bolette Rye.

    Samskabelse og capacity Building i den offentlige sektor . red. / Hanne Kathrine Krogstrup . Hans Reitzel, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  36. Accepteret/In press
  37. Accepteret/In press

    Sensing the Problem Instead of just Talking about it. : Arts-based pedagogies and development of innovative, professional identities in social education studies . / Jensen, Julie Borup.

    Innovative Pedagogy: A Recognition of Emotions and Creativity in Education. red. / Tatiana Chemi; Sarah Grams Davy; Birthe Lund. Rotterdam : Sense Publishers, 2017. (Creative Education Book Series, Vol. 4).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  38. Accepteret/In press

    Supporting imagination in the context of work. / Kolbæk, Ditte.

    Imagination. red. / Luca Tateo. Aalborg Universitetsforlag, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  39. Udgivet

    Transfer i videreuddannelse. / Laursen, Erik; Stegeager, Nikolaj W.M.

    God videreuddannelse: Med transfer, balance og praksisnært projektarbejde. red. / Erik Laursen; Nikolaj Stegeager. København : Samfundslitteratur, 2017. s. 19-34.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  40. Udgivet

    Transformative læreprocesser i videreuddannelse. / Stegeager, Nikolaj ; Willert, Søren.

    God videreuddannelse: med transfer, balance og praksisnært projektarbejde. red. / Erik Laursen; Nikolaj Stegeager. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 129-143.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  41. Udgivet

    Transformative lærerprocesser i videreuddannelse. / Stegeager, Nikolaj W.M.; Willert, Søren.

    God videreuddannelse: Med transfer, balance og praksisnært projektarbejde. red. / Erik Laursen; Nikolaj Stegeager. 1. udg. København : Samfundslitteratur, 2017. s. 129-144.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  42. Udgivet

    Zufriedene Lehrer machen Schule : Über die wichtigste Ressource zeitgemäßer Schulentwicklung. / Grams Davy, Sarah.

    Waxmann Verlag, 2017. 106 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  43. 2016
  44. Udgivet
  45. Udgivet

    Begær, krop og den anden. / Thøgersen, Ulla.

    1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. 182 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  46. Udgivet

    Being explicit about critical thinking and reflective practice as competencies in PBL : A review of existing research and theory. / Stentoft, Diana; Thomassen, Anja Overgaard.

    Abstracts, Congress Problem-based Learning 2016, 16-17 June 2016, Zürich, Switzerland. Careum, 2016. s. 41-42.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferenceabstrakt i proceeding

  47. Udgivet

    Character and existence in the good life. / Keller, Kurt Dauer.

    2016.

    Publikation: ForskningPaper uden forlag/tidsskrift

  48. Udgivet

    Constructing leadership identities through stories. / Frimann, Søren; Hersted, Lone .

    I: Tamara, Vol. 14, Nr. 4, 2016, s. 149-162.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  49. Udgivet

    De læringsmæssige aspekter af lederes dilemmaer. / Keller, Hanne Dauer.

    Dilemmaer i ledelse. red. / Søren Frimann; Hanne Dauer Keller. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 195-213 (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  50. Udgivet

    Det metodologiske begreb om det eksemplariske. / Keller, Kurt Dauer.

    At se verden i et sandkorn : - om eksemplarisk metode. red. / Brian Benjamin Hansen; Jan Holm Ingemann. 1. udg. Samfundslitteratur, 2016. s. 95-120.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  51. Udgivet

    Developing Leadership as Dialogic Practice. / Gergen, Kenneth J.; Hansen, Lone Hersted.

    Leadership-as-Practice: Theory and Application. red. / Joseph A. Raelin. Routledge, 2016. s. 178-197 (Routledge Studies in Leadership Research, Vol. 2).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  52. Udgivet

    Different Faces of Danish Higher Education Mergers. / Aagaard, Kaare; Hansen, Hanne Foss; Rasmussen, Jørgen Gulddahl.

    Mergers in Higher Education: The Experience from Northern Europe. red. / Romulo Pinheiro; Lars Geschwind; Timo Aarrevaara. 1. udg. Heidelberg : Springer, 2016. s. 195 - 210 (Higher Education Dynamics, Vol. 46).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  53. Udgivet

    Dilemmaer i ledelse. / Frimann, Søren (Redaktør); Keller, Hanne Dauer (Redaktør).

    1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. 237 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

    Publikation: Forskning - peer reviewAntologi

  54. Udgivet

    Dilemmaer i ledelse : Centrale temaer og perspektiver. / Frimann, Søren; Keller, Hanne Dauer.

    Dilemmaer i ledelse. red. / Søren Frimann; Hanne Dauer Keller. 1.udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 9-44 (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  55. Udgivet

    Diskursive dilemmaer i ledelse og organisation. / Frimann, Søren.

    Dilemmaer i ledelse. red. / Søren Frimann; Hanne Dauer Keller. 1.udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 45-68 (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  56. Udgivet

    Etikken og den organisatoriske læring. / Keller, Kurt Dauer.

    Organisatorisk dannelse: Etiske perspektiver på organisatorisk læring . red. / Kurt Dauer Keller. Vol. 1 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 27-48 (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 2).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  57. Udgivet

    Evalueringsmodeller. / Krogstrup, Hanne Kathrine.

    3. udg. Hans Reitzel, 2016. 234 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  58. Udgivet

    Exploring how social poetics can be used to understand processes of management learning. / Larsen, Mette Vinther; Madsen, Charlotte Øland.

    I: Management Learning, Vol. 47, Nr. 5, 24.09.2016, s. 489-505.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  59. Udgivet

    Fortællinger og historier i organisatoriske læringsprojekter. / Molly, Asbjørn; Jørgensen, Kenneth Mølbjerg.

    Narrativ forskning: Tilgange og metoder. red. / Inger Glavind Bo; Ann-Dorte Christensen; Trine Lund Thomsen. 1. udg. København : Hans Reitzel, 2016. s. 129-148 (Sociologi; Nr. 11).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  60. Udgivet

    Fænomenologisk dekonstruktion som udspørgning. / Keller, Kurt Dauer.

    2016. Paper presented at Dansk Filosofisk Selskab, København, Danmark.

    Publikation: ForskningPaper uden forlag/tidsskrift

  61. Udgivet

    Godt arbejde. / Keller, Hanne Dauer; Keller, Kurt Dauer.

    Organisatorisk dannelse: Etiske perspektiver på organisatorisk læring . red. / Kurt Dauer Keller. Vol. 1 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 389-420 (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 2).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  62. Udgivet

    Gruppecoaching styrker nyuddannede lægers møde med klinikken. / Just, Eva; de Lasson, Lydia; Malling, Bente Vigh; Stegeager, Nikolaj W.M.

    I: Tidsskrift for Dansk Sundhedsvaesen (Online), Vol. 92, Nr. 5/2016, 2016, s. 44-52.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  63. Udgivet

    Hold ut og hold kursen. Resultater fra kartleggningsundersøkelse i Kristiansand Kommune 2015 : Resultater fra kartleggningsundersøkelse i Kristiansand Kommune 2015. / Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin; Qvortrup, Lars; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt.

    Open Access udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. 122 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  64. Udgivet

    Imagination as the crank of problem solving. / Kolbæk, Ditte.

    2016. Abstract from Winther School, Skagen, Danmark.

    Publikation: ForskningKonferenceabstrakt til konference

  65. Udgivet

    Jeg var stadig meget syg og omtåget : Om patientovergange fra intensiv til stamafsnit – et aktionsforskningsprojekt. / Winther, Susanne; Keller, Hanne Dauer; Sørensen, Erik Elgaard; Hummelvoll, Jan Kåre.

    9. Sygeplejesymposium 2016: Program og abstraktbog. 2016. s. 11-12 12.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferenceabstrakt i proceeding

  66. Udgivet

    Klasseledelse i ungdomsuddannelserne. / Ågård, Dorte.

    1 udg. Frederiksberg : Frydenlund, 2016. 129 s.

    Publikation: ForskningBog

  67. Udgivet

    Klasseledelse: Venlige lærere styrer retningen. / Tonsberg, Signe.

    I: Gymnasieforskning, Nr. 8, 2016, s. 18.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  68. Udgivet
  69. Udgivet

    Ledelsesdilemmaer, - forståelser og universøgelsesmetoder set i et relationelt perspektiv. / Rasmussen, Jørgen Gulddahl; Larsen, Mette Vinther.

    Dilemmaer i ledelse. red. / Søren Frimann; Hanne Dauer Keller. Vol. 1 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 69 - 91 (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  70. Udgivet

    Leder : Läget för lärerprogrammens versamhetsförlagda utbilding. / Hansen, Ole; Lekhal, Ratib; Nordahl, Thomas; Persson, Bengt; Qvortrup, Lars; Norlund, Anita.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Nr. 11, 2016, s. 4-6.

    Publikation: ForskningLeder

  71. Udgivet

    Læring og videndeling i erhvervsnetværk på tværs af forskelle : et kvalitativt studie af et arktisk erhvervsnetværk. / Bundgaard, Stine Bylin.

    Aalborg Universitetsforlag, 2016. 287 s. (Ph.d.-serien for Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet).

    Publikation: ForskningPh.d.-afhandling

  72. Udgivet
  73. Udgivet

    Læringsrapport 2015: Billund Kommune. / Hansen, O. H.; Nordahl, T.; Nordahl, S. Ø.; Hansen, L. S. og Hansen, O.; Hansen, Ole Henrik; Nordahl, Thomas; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), 2016. 87 s.

    Publikation: ForskningRapport

  74. Udgivet

    Læringsrapport 2015: Fredericia Kommune. / Hansen, O. H.; Nordahl, T.; Nordahl, S. Ø.; Hansen, L. S. og Hansen, O.; Hansen, Ole Henrik; Øyen Nordahl, Sigrid; Nordahl, Thomas; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), 2016. 104 s.

    Publikation: ForskningRapport

  75. Udgivet

    Læringsrapport 2015: Hedensted. / Hansen, O. H.; Nordahl, T.; Nordahl, S. Ø.; Hansen, L. S. og Hansen, O. ; Hansen, Ole; Nordahl, Thomas; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Ole Henrik.

    Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), 2016. 90 s.

    Publikation: ForskningRapport

  76. Udgivet

    Læringsrapport 2015: Nordfyns Kommune. / Hansen, O. H.; Nordahl, T.; Nordahl, S. Ø.; Hansen, L. S. og Hansen, O.; Nordahl, Thomas; Hansen, Ole Henrik; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), 2016. 82 s.

    Publikation: ForskningRapport

  77. Udgivet

    Læringsrapport 2015: Svendborg Kommune. / Hansen, O. H.; Nordahl, T.; Nordahl, S. Ø.; Hansen, L. S. og Hansen, O.; Hansen, Ole Henrik; Nordahl, Thomas; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Ole.

    Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), 2016. 88 s.

    Publikation: ForskningRapport

  78. Udgivet

    Mergers between governmental research institutes and Universities in the Danish HE sector. / Aagaard, Kaare ; Hansen, Hanne Foss; Rasmussen, Jørgen Gulddahl.

    I: European Journal of Higher Education, Vol. 6, Nr. 1, 20.02.2016, s. 41-55.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  79. Udgivet

    Mergers in Danish Higher Education : An Overview over a Changing Landscape. / Aagaard, Kaare ; Hansen, Hanne Foss; Rasmussen, Jørgen Gulddahl.

    Mergers in Higher Education: The Experience from Northern Europe. red. / Romulo Pinheiro; Lars ´Geschwind; Timo Aarrevaara. 1. udg. Heidelberg : Springer, 2016. s. 73-88 (Higher Education Dynamics, Vol. 46).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  80. Udgivet

    Metaanalyser og evidens. / Baadsgaard, Kelvin; Krogstrup, Hanne Kathrine.

    Evaluering af offentlig politik og administration. red. / Thomas Bredgaard. 1. udg. København : Hans Reitzel, 2016. s. 69-94.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  81. Udgivet

    Motivation - læreransvar eller elevansvar? / Ågård, Dorte.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis , Vol. 11, 2016, s. 37-48.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  82. Udgivet

    My country right and wrong : Et essay om menneskelighed og moralitet contra organisatorisk statsræsom. / Willert, Søren.

    Dilemmaer i ledelse . red. / Søren Frimann; Hanne Dauer Keller. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 215-236 (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  83. Udgivet

    Online Learning between university learning and workplace learning : Expansive Learning in two contexts. / Kolbæk, Ditte; Lundh Snis, Ulrika.

    2016. Paper presented at IFIP Conferende on Human-Computer interaction, Ljungskile, Sverige.

    Publikation: Forskning - peer reviewPaper uden forlag/tidsskrift

  84. Udgivet

    Organisatorisk dannelse : Etiske perspektiver på organisatorisk læring. / Keller, Kurt Dauer (Redaktør).

    1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. 460 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 2).

    Publikation: Forskning - peer reviewAntologi

  85. Udgivet

    Paradoxes in Practice. / Madsen, Charlotte Øland; Schulze, Pernille; Larsen, Mette Vinther.

    2016. Paper presented at Eight Symposium on Process Organization Studies, Corfu, Grækenland.

    Publikation: Forskning - peer reviewPaper uden forlag/tidsskrift

  86. Udgivet

    Post-merger Experiences at Danish Higher Education Institutions. / Aagaard, Kaare; Hansen, Hanne Foss; Rasmussen, Jørgen Gulddahl.

    Mergers in Higher Education: The Experience from Northern Europe . red. / Romulo Pinheiro; Lars Geschwind; Timo Aarrevaara. 1. udg. Heidelberg : Springer, 2016. s. 211-224 (Higher Education Dynamics, Vol. 46).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  87. Udgivet

    Precarious working life and the regulation of work. / Keller, Kurt Dauer; Keller, Hanne Dauer.

    2016.

    Publikation: ForskningPaper uden forlag/tidsskrift

  88. Udgivet

    Proactive Review : Towards an Emerging Middle-Range Theory of Learning from experience in the context of work. / Kolbæk, Ditte; Lundh Snis, Ulrika.

    Proceedings of IRIS39, Information Systems Research Seminar in Scandinavia: Ljungskile, August 7-10, 2016. red. / Lena Pareto; Lars Svensson; Johan Lundin; Snis Lundh. IRIS, 2016.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferenceartikel i proceeding

  89. Udgivet
  90. Udgivet

    Professional identity formation in the transition from medical school to working life : a qualitative study of group-coaching courses for junior doctors. / de Lasson, Lydia; Just, Eva; Stegeager, Nikolaj W.M.; Malling, Bente Vigh.

    I: BMC Medical Education, Vol. 16, Nr. 165, 2016, s. 1-7.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  91. Udgivet

    Quality of School Education in Bhutan : Case Studies in the Perspective of Gross National Happiness and Assessment Practices. / Utha, Karma; Giri, Krishna; Gurung, Bhupen; Giri, Nandu; Kjær-Rasmussen, Lone Krogh; Keller, Hanne Dauer; Willert, Søren; Keller, Kurt Dauer.

    1 udg. Aalborg Universitetsforlag, 2016. 200 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  92. Udgivet

    Relational leading : Practices for Dialogically Based Collaboration. / Hansen, Lone Hersted; Gergen, Kenneth J.

    1 udg. Discover, 2016. 219 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  93. Udgivet

    Relational Leading and Dialogic Process : Vol. 1. / Hansen, Lone Hersted.

    1 udg. Aalborg University, Denmark : Aalborg University Press, 2016. 116 s. (Ph.d.-serien for Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet; Nr. 1, Vol. 1).

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  94. Udgivet
  95. Udgivet

    Resultater fra Kortlægningsundersøgelse for 5 kommuner 2015 – Billund, Fredericia, Hedensted, Nordfyn og Svendborg: : ”Uligheder og variationer – i dagtilbud” . / Hansen, Ole Henrik; Nordahl, Thomas; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    Open Access udg. Aalborg Universitetsforlag, 2016. 131 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

    Publikation: Forskning - peer reviewRapport

  96. Udgivet

    Resultater fra kortlægningsundersøgelse i Fredericia Kommune 2014. / Qvortrup, Lars; Nordahl, Thomas; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    1 udg. Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), 2016. 102 s.

    Publikation: ForskningRapport

  97. Udgivet

    Safe patient transitions from an intensive care unit to general wards. / Winther, Susanne.

    Sixth annual international conference on Value and Virtue in Practice-Based Research - Virtuous Practices for a Worldwide Conversation: Conference Handbook. Collaborative Action Research Network (CARN), 2016. s. 45.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferenceabstrakt i proceeding

  98. Udgivet

    Silent, indirect strategic processes in small and medium sized enterprises. / Larsen, Mette Vinther; Madsen, Charlotte Øland; Rasmussen, Jørgen Gulddahl.

    2016. Paper presented at EGOS Colloquium, Naples, Italien.

    Publikation: Forskning - peer reviewPaper uden forlag/tidsskrift

  99. Udgivet

    Socialfaglig ledelse som begreb og praksis. / Michelsen, Randi Riis.

    Aalborg Universitetsforlag, 2016. 231 s. (Ph.d.-serien for Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet).

    Publikation: ForskningPh.d.-afhandling

  100. Udgivet

    Supportive Elements for Learning at a Global IT Company. / Kolbæk, Ditte.

    Proceedings of the 5th International Conference on Designs for Learning. red. / Anne-Mette Nortvig; Birgitte Holm Sørensen; Morten Misfeldt; Rikke Ørngreen; Benjamin Allsopp; Birgitte Henningsen; Heidi Hautopp. Vol. 1 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 112-127.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferenceartikel i proceeding

  101. Udgivet

    System - kompleksitet - etik. / Willert, Søren.

    Organisatorisk dannelse: Etiske perspektiver på organisatorisk læring. red. / Kurt Keller. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 211-236 (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 2).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  102. Udgivet

    Transgressive, but fun! : Music in University Learning Environments. / Jensen, Julie Borup.

    1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. 30 s. (Higher Education Practices Series; Nr. 3).

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 Næste