Forskningsgruppen i Læring og Uddannelsesforskning

  1. 2018
  2. Accepteret/In press

    Students' positioning in transdisciplinary project based learning. / Jacobsen, Alice Juel; Børsen, Tom.

    PBL and Interdisciplinarity. 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. 2017
  4. Udgivet

    Ph.d.-vejlederkurser i Danmark : Status på indhold og diskussion af kvalitet. / Kobayashi, Sofie ; Godskesen, Mirjam Irene; Wichmann-Hansen, Gitte.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 12, Nr. 22, 2017, s. 99-114.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. 2016
  6. Udgivet

    Management of professionals in school practices. / Jacobsen, Alice Juel; Buch, Anders.

    I: Professions and Professionalism, Bind 6, Nr. 3, 12.2016, s. 1-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    Primus inter pares - paradokser, deadlocks og omveje i gymnasieledelse. / Jacobsen, Alice Juel; Buch, Anders.

    I: Tidsskrift for Arbejdsliv, Bind 18, Nr. 3, 09.2016, s. 47-63.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Socialfaglig ledelse som begreb og praksis. / Michelsen, Randi Riis.

    Aalborg Universitetsforlag, 2016. 231 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  9. Udgivet

    Students’ strategies for position-taking in transnational education. / Li, Jin Hui.

    I: Praktiske Grunde, Nr. 3-4, 2016, s. 53-72.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. 2015
  11. Afsendt

    Alle forstyrrer alle - organisasjonskulturens betydning for feilmedicinering i sykehjem : en deskriptiv studie med bruk av fokuserte gruppeintervju. / Larsen, Kristian; taasen, Inger; arntzen, kari; opheim, helene.

    I: Sykepleien Forskning, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Allegories of Storytelling : The workings of story in organisational sense making processes. / Molly, Asbjørn.

    Governing the Anthropocene: The greatest challenge for systems thinking in practise?. red. / Ray Ison. 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  13. Udgivet

    An Empirical Investigation of the Practices and Challenges Specific to International User Studies. / Madsen, Sabine; Nielsen, Lene; Hautopp, Heidi; Jensen, Iben.

    Human-Computer Interaction – INTERACT 2015: 15th IFIP TC 13 International Conference, Bamberg, Germany, September 14-18, 2015, Proceedings, Part III. red. / Julio Abascal; Simone Barbosa; Mirko Fetter; Tom Gross; Philippe Palanque; Marco Winckler. 1. udg. Springer, 2015. s. 132-148.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  14. Udgivet

    Book review: Davide Nicolini (2013): Practice Theory, Work, and Organization. An introduction. / Buch, Anders.

    I: Nordic Journal of Working Life Studies, Bind 5, Nr. 3a, 11.2015, s. 115-117.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseForskningpeer review

  15. Udgivet
  16. Udgivet

    Designing for health in school buildings : Between research and practice. / Kirkeby, Inge Mette; Jensen, Bjarne Bruun; Larsen, Kristian; Kural, René.

    I: Scandinavian Journal of Public Health, Bind 43, Nr. 3, 06.03.2015, s. 260-268 .

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Effektiv kompetenceudvikling i et kor af stemmer. / Molly, Asbjørn; Jensen, Dorthe.

    I: Uddannelse & Udvikling, Nr. 2, 25.08.2015, s. 10-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  18. Udgivet

    ”Ens sociale hjerte banker jo” : Sygehussocialrådgiveres strategier mellem patienternes behov, organisationens krav og faglige idealer. / Nielsen, Ulla Søberg; Højbjerg, Karin; Sandholm Larsen, Niels; Larsen, Kristian.

    I: Praktiske Grunde. Tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab, Nr. 1-2, 5, 01.09.2015, s. 61-78.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    ”Er jeg akademiker nok?” : studenterkampe om legitim uddannelseskultur. / Højbjerg, Karin; Martinussen, Marie .

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 10, Nr. 18, 2015, s. 7-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Faktorer der har betydning for henvisning til og gennemførelse af forløb på Forebyggelsescenter Vanløse-Brønshøj-Husum. / Jens, Aagaard-Hansen; Hindhede, Anette Lykke; Sørensen, Susanne Margrethe.

    Steno Center for Sundhedsfremme, 2015. 34 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  21. Udgivet

    Forsvarets udvælgelse af pilotaspiranter : Test som egnethedsinstrument. / Ydesen, Christian; Juel Jacobsen, Alice.

    Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. red. / Christian Ydesen; Mette Buchardt; Karen E. Andreasen; Annette Rasmussen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 237-259.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. Udgivet

    Getting Context Back in Engineering Education. / Buch, Anders; Bucciarelli, Louis.

    International Perspectives on Engineering Education: Engineering Education and Practice in Context, Volume 1. red. / Steen Hyldgaard Christensen; C. Didier; A. Jamison; M. Meganck; C. Mitcham; B. Newberry. Bind IV Dortrecht : Springer, 2015. s. 495-512.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Grænser for professionel autoritet i mødet mellem sundhedsprofessionelle og patienter/klienter. / Højbjerg, Karin; Sandholm Larsen, Niels; Larsen, Kristian.

    I: Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab, Bind 2015 1-2, 4, 2015, s. 43-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    How Progressive Pedagogics Lie. / Buch, Anders.

    I: Engineering Studies, Bind 7, Nr. 2-3, 2015, s. 171-173.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet
  26. Udgivet
  27. Udgivet

    Hvad handler ledelse af videnarbejde om? Et praksisteoretisk bidrag. / Buch, Anders; Andersen, Vibeke.

    I: Gjallerhorn, Nr. 21, 2015, s. 28-37.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Hvordan adresserer vi tværkulturel vejledning på kurser for speciale- og ph.d.-vejledere? / Godskesen, Mirjam Irene; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2015. Abstract fra DUN, Vejle, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  29. Udgivet

    Hvordan finder man sin plads i klassen? Materialiteters indgriben i elevpositioner og-strategier i gymnasieskolen. / Murning, Susanne; Martinussen, Marie Louise.

    Ungdomsliv : Brydninger i ungdomslivet . red. / Niels Ulrik Sørensen; Mette Pless. Bind 3 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 85-108.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Kultur, praksis og social eksklusion – eller hvorfor udvikle et praksisteoretisk kulturbegreb? / Jensen, Iben.

    "Thinking Notes" SEAL Åbningssymposium den 24. september 2015, Aalborg Universitet, Sydhavnen  . 2015. s. 16 -20.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  31. Udgivet

    Mellem bureaukrati, klient og professionelle idealer : Et professionsteoretisk blik på jordemødres tale om brug af teknologier til at høre hjertelyd. / Sandholm Larsen, Niels; Johnsen, Helle; Larsen, Kristian.

    I: Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab, Bind PG 1-2, Nr. 2015, 2, 01.09.2015, s. 11-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Nyuddannede sygeplejerskers svære møde med arbejdslivet. / Aagesen, Malene; Højbjerg, Karin.

    I: Sygeplejersken, Nr. 11, 2015, s. 64-68.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  33. Udgivet

    Part II: The Epistemological Basis of Engineering : Introduction. / Buch, Anders; Petersen, Stig Andur.

    Engineering Identities, Epistemologies and Values: Engineering Education and Practice in Context, Volume 2. red. / Steen Hyldgaard Christensen; Christelle Didier; Andrew Jamison; Martin Meganck; Carl Mitcham; Byron Newberry. Dordrecht : Springer, 2015. s. 121-127.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. Udgivet

    Performance management i en krisetid. / Elmholdt, Claus Westergård; Hoffmann Birk, Rasmus; Børgesen, Kenneth.

    I: Tidsskrift for Arbejdsliv, Bind 17, Nr. 3, 01.09.2015, s. 63-76.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Postcultural Communication? Intercultural communication from a postcultural position. / Jensen, Iben.

    I: Nordicum-Mediterraneum, Bind 10 , Nr. 2, 2015, s. 1-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Practice Theory and Pragmatism in Science & Technology Studies : Convergence or Collision? / Buch, Anders.

    SPSP 2015 The 5th biennial conference of the Society for the Philosophy of Science in Practice. 2015. s. 85-85.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  37. Udgivet

    Pragmatism and practice theory : Convergenses or collisions. / Buch, Anders; Elkjær, Bente.

    2015. Paper præsenteret ved OLKC 2015, Milano, Italien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  38. Udgivet

    Præstationsledelse i en krisetid. / Elmholdt, Claus Westergård; Hoffmann Birk, Rasmus; Børgesen, Kenneth.

    FTF, 2015. 15 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  39. Udgivet

    På kanten af skolen : Skoletilknytning og forebyggelse i et ungeperspektiv. / Højholdt, Andy; Arndal, Lars; Blaabjerg, Britt; Jensen, Ulla Højmark; Nickelsen, Anna Karina (Redaktør).

    København : Det Kriminalpræventive Råd, 2015. 58 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  40. Udgivet

    Quality of Work and Team- and Project Based Work Practices in Engineering. / Buch, Anders; Andersen, Vibeke.

    Work2015 : New Meanings of Work - Abstracts. Bind 1 1. udg. Turku, Finland : Turku School of Economics, University of Turku, 2015. s. 247-248.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  41. Udgivet

    Relational Creation of Leadership Identity. / Madsen, Charlotte Øland; Michelsen, Randi Riis; Hansen, Lone Hersted.

    Relational Perspectives on Leading. red. / Mette Vinther Larsen; Jørgen Gulddahl Rasmussen. 1. udg. Palgrave Macmillan, 2015. s. 107-128.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  42. Udgivet

    Rich on intercultural competence but poor in sharing : An analysis of an innovative project on cultural awareness in a public organisation. / Jensen, Iben.

    Abstracts NIC 2015 Nordic Intercultural Communication Conference. Jönköping University, 2015. s. 21.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  43. Udgivet

    Social- og sundhedsprofessioner, videnskab, teknologier og nye udfordringer. / Larsen, Kristian.

    I: Praktiske Grunde. Tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab, Nr. 1-2, 1, 01.09.2015, s. 5-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet

    "SuperStikkerPatruljen" : - tillid og mistillid som udtryk for kulturel indramning. / Perry, Kevin Anthony.

    Social - og specialpædagogik : Profession Book for Specialisation . red. / Holger Kjærgaard. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2015. s. 163-186.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  45. Udgivet

    Sygepleje, ledelse og positioner i det medicinske felt. / Hindhede, Anette Lykke.

    Perspektiver på organisering og ledelse af sygepleje. red. / Annette Rosenkilde Jensen; Inger Marie Jaillet; Munksgaard Marianne Eilsø. 2. udg. København : Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck, 2015. s. 119-132.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  46. Udgivet

    Team and Project Work in Engineering Practices. / Buch, Anders; Andersen, Vibeke.

    I: Nordic Journal of Working Life Studies, Bind 5, Nr. 3a, 11.2015, s. 27-46.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Team- and project work in engineering practices. / Buch, Anders; Andersen, Vibeke.

    I: Nordic Journal of Working Life Studies, Bind 5, Nr. 3a, 04.2015, s. 27-46.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikel i tidsskriftForskningpeer review

  48. Udgivet

    Teori-metode-empiri-teknik : sammenvævede konstruktioner! / Hansen, Christian Sandbjerg; Larsen, Kristian.

    Metodefetichisme: Kvalitativ metode på afveje?. red. / Jane Ege Møller; Søren S.E. Bengtsen; Karen Pallesgaard Munk. 1. udg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2015. s. 123-144.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  49. Udgivet

    Test i karrierevejledningen : Oprindelse, udvikling og aktualitet. / Valgreen, Helene; Jensen, Ulla Højmark; Plant, Peter.

    Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. red. / Karen E. Andreasen; Mette Buchardt; Annette Rasmussen; Christian Ydesen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 261-282.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  50. Udgivet

    The challenge of establishing a professional practice within practical education. / Højbjerg, Karin.

    I: Ethnography and Education, Bind 10, Nr. 2, 08.01.2015, s. 185-197.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. Udgivet

    Transkulturalisme : Thinking Note. / Gholamian, Jamshid.

    2015. Paper præsenteret ved Åbningssymposium, København, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  52. Udgivet

    Turn to Practice Within Working Life Studies. / Buch, Anders; Andersen, Vibeke; Klemsdal, Lars.

    I: Nordic Journal of Working Life Studies, Bind 5, Nr. 3a, 11.2015, s. 1-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. 2014
  54. Udgivet

    Action research and empowerment in Denmark : Experiences from three different contexts. / Andersen, John; Bilfeldt, Annette; Jørgensen, Michael Søgaard.

    Participation and power : In participatory research and action research. red. / Marianne Kristiansen; Jørgen Bloch-Poulsen. 1.udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. s. 99-122.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  55. Udgivet

    Coachende vejledning : En dynamisk vejledningsstil. / Molly, Asbjørn; Kobayashi, Sofie .

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 9, Nr. 16, 2014, s. 84-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Coaching er varm luft! / Molly, Asbjørn.

    I: Coaching Psykologi - The Danish Journal of Coaching Psychology, Bind 3, Nr. 1, 07.07.2014, s. 17-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. Udgivet

    Coaching-inspireret vejledning : En støtte for praksisnære læringsforløb i akademisk kontekst. / Molly, Asbjørn; Willert, Søren.

    Coaching i nyt perspektiver - en metodebog. red. / Tine Gaihede; Kim Gørtz. 1. udg. Kbh : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 111-121.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  58. Udgivet

    Communication as practice. / Gholamian, Jamshid.

    2014.

    Publikation: Working paperForskning

  59. Udgivet

    Den personlige dimension - om lærerstuderendes opfattelse af brug af abstrakt, teoretisk viden. / Højbjerg, Karin; Nielsen, Johanne.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 4, 2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  60. Udgivet

    Den postkulturelle samtale. / Jensen, Iben.

    Kommunikation for Sundhedsprofessionelle. red. / Kim Jørgensen. 3. udg. København : Gad, 2014. s. 239-261.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  61. Udgivet

    Developing a didactic for critical intercultural communication. / Jensen, Iben; Andreasen, Lars Birch.

    2014. Abstract fra Nordic Intercultural Communication Conference 2014, Reykjavik, Island.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  62. Udgivet

    Differences as a potential vehicle of organizational development? Co-researching-on-action. / Dalgaard, Lone Grøndahl; Johannsen, Lone Varn; Kristiansen, Marianne; Bloch-Poulsen, Jørgen.

    Participation and power : In participatory research and action research. red. / Marianne Kristiansen; Jørgen Bloch-Poulsen. 1.udg. Aalborg Universitetsforlag, 2014. s. 199-228.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  63. Udgivet

    Editorial : An invitation to participate in ongoing dialogues on action research and participatory research. / Kristiansen, Marianne; Bloch-Poulsen, Jørgen.

    Participation and power: In participatory research and action research. red. / Marianne Kristiansen; Jørgen Bloch-Poulsen. 1.udg. Aalborg Universitetsforlag, 2014. s. 4-11.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  64. Udgivet

    Elsk at udvikle dig : Om nydelsesimperativet i det moderne arbejdsliv. / Andersen, Vibeke; Bramming, Pia.

    I: Karnov HR Guide, Bind 02, Nr. 2014, 02 2014, 2014, s. 12-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  65. Udgivet

    Engineering Teamwork. / Buch, Anders; Andersen, Vibeke.

    Conference Proceedings. 2014.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  66. Udgivet

    En mixed methods studie: Sykepleierstudenters syn på kunnskap og læring. / Vågan, Andre; erichsen, torunn; Larsen, Kristian.

    I: Sykepleien Forskning, Bind 2, 04.2014, s. 175-181.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  67. Udgivet

    Equity Issues in Education : NESET Country Report: Denmark. / Rasmussen, Palle; Jensen, Ulla Højmark.

    2014. 14 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  68. Udgivet

    Forandringsledelse som responsiv praksis : et kompleksitetsteoretisk perspektiv. / Molly, Asbjørn; Christensen, Tanja.

    I: Erhvervspsykologi, Bind 12, Nr. 1, 2014, s. 4-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    Forhold af betydning for afsætning af udviklings- og forskningskompetencer i sundhedsvæsenet? Uddannelse og tid. / Andersen, Sanne Bjergskov; Larsen, Kristian.

    Forsknings- og udviklingskultur i Klinisk praksis. red. / Bibi Hølge-Hazelton. Roskilde : Region Sjælland, Forskningsenheden, 2014. s. 65-86.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  70. Udgivet

    Fra multikulturalisme til transkulturalisme. / Gholamian, Jamshid; Jensen, Iben.

    Rettigheder, empowerment og læring. red. / Anette Bilfeldt; Iben Jensen; John Andersen. Bind 5 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. s. 134-159.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  71. Udgivet

    Fremtidens børnehave : Bæredygtighed i børnehøjde. / Martinussen, Marie Louise (Redaktør).

    SmartCityDK, 2014. 25 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  72. Udgivet

    Fremtidens børnehave : Analyse og overvejelser til design. / Martinussen, Marie Louise.

    Fremtidens børnehave: Bæredygtighed i børnehøjde. red. / Marie Martinussen. SmartCityDK, 2014. s. 5-8.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

  73. Udgivet

    Hvordan kan rettigheder, empowerment og læring mindske social eksklusion? / Bilfeldt, Annette; Jensen, Iben; Andersen, John.

    Rettigheder, empowerment og læring. red. / Annette Bilfeldt; Iben Jensen; John Andersen. Bind 5 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. s. 5-14.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  74. Udgivet

    Hvordan kommer kommunerne i dialog med udsatte borgere om sundhedsfremme : Workshop. / Hindhede, Anette Lykke; Aagaard-Hansen, Jens ; Cosgrave, Marianne; Sørensen, Susanne; Rasmussen, Bjarne.

    2014. Abstract fra Folkesundhedsdage 2014, Nyborg, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  75. Udgivet

    Hørevanskeligheder - et fysiologisk eller socialt problem - og for hvem? Oral presentation. / Hindhede, Anette Lykke.

    2014. Paper præsenteret ved Inspiration til fremtidens rehabilitering af mennesker med hørenedsættelser, København, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  76. Udgivet

    Intercultural communication in a dialogical perspective. / Gholamian, Jamshid.

    2014. Abstract fra Nordic Intercultural Communication Conference 2014, Reykjavik, Island.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  77. Udgivet

    International user studies : How companies collect and present data about users on international markets. / Nielsen, Lene; Madsen, Sabine; Mulvad, Line; Jensen, Iben; Hautopp, Heidi.

    København : The IT-University in Copenhagen and Aalborg University in Sydhavnen, 2014. 28 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  78. Udgivet

    Klienters virkninger på sundhedsprofessionerne. / Larsen, Kristian; Højbjerg, Karin.

    I: Gjallerhorn, Nr. 19, 2014, s. 48-53.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. Udgivet

    Kompleks fremtid og refleksive sundhedsprofessionelle : Om videreudvikling og forbedring af sundhedsuddannelserne: Afrapportering af Sundhedskartellets uddannelsesprojekt. / Larsen, Kristian; Emmerich Hansen, Peter; Højbjerg, Karin; Bundgaard Dige, Mick.

    Implement Consulting Group, Aalborg Universitet og Sundhedskartellet, 2014. 49 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  80. Udgivet

    Kortlægning af bopælens og sociale faktorers betydning for henvisning til Forebyggelsescenter Vanløse-Brønshøj-Husum's forebyggende og sundhedsfremmende tilbud. / Hindhede, Anette Lykke; Sørensen, S.; Bonde, A.; Aagaard-Hansen, J.

    2014. 5 s.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelseRådgivning

  81. Udgivet

    Kronik : Vi benægter strukturel diskrimination. / Thorsen, Mira Skadegård.

    I: Politiken, 02.07.2014, s. 7.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

  82. Udgivet

    Læringsspillet Robust - potentialer for organisatorisk læring. / Molly, Asbjørn.

    12 s. 2014, Tekstbidrag til læringsspil.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  83. Udgivet

    Methods for researching intercultural communication in globalized complex societies. / Jensen, Iben; Andreasen, Lars Birch.

    Theoretical Turbulence in Intercultural Communication Studies. red. / Saila Poutiainen. Newcastle upon Tyne, UK : Cambridge Scholars Press, 2014. s. 45-62.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  84. Udgivet

    Når sproget bliver en kampplads : forandringer af sprogpraksis på vej fra national til global arbejdsplads. / Jensen, Iben.

    Rettigheder, empowerment og læring. red. / Annette Bilfeldt; Iben Jensen; John Andersen. Bind 5 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. s. 184-207.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  85. Udgivet

    Participacao como desdobramento de poder na pesquisa-acao dialógica em organizacoes : Reflexoes sobre interesses de conhecimento conflitantes e practicalibidade. / Kristiansen, Marianne; Bloch-Poulsen, Jørgen.

    Conhecer e transformar: Pesquisa-acao e pesquisa participante em diálogo international. red. / Danilo R. Streck; Emil A. Sobottka; Edla Eggert. 1. udg. Curitiba, Brasil : Editora CRV, 2014. s. 133-160.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  86. Udgivet

    Participation and power : In participatory research and action research. / Kristiansen, Marianne (Redaktør); Bloch-Poulsen, Jørgen (Redaktør).

    1. udg. Aalborg Universitetsforlag, 2014. 235 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  87. Udgivet
  88. Udgivet

    Praktik. / Larsen, Kristian.

    Ny pædagogisk opslagsbog. red. / Lone Brønsted; Christina Jørgensen; Martha Mottelson; Lars Jacob Muschinsky. Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 339-342.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  89. Udgivet

    Praktikuddannelse i et professionspædagogisk perspektiv. / Højbjerg, Karin.

    I: Gjallerhorn, Nr. 19, 2014, s. 64-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  90. Udgivet

    Prediabetic categorisation : The making of a new person. / Hindhede, Anette Lykke.

    I: Health, Risk & Society, Bind 16, Nr. 7-8, 2014, s. 600-614.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet

    Questions of Power in Participatory Projects : Participation in Organizations and in Research. / Kristiansen, Marianne; Bloch-Poulsen, Jørgen.

    Participation and Power : In Participatory Research and Action Research. red. / Marianne Kristiansen; Jørgen Bloch-Poulsen. 1.udg. Aalborg Universitetsforlag, 2014. s. 12-35.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  92. Udgivet
  93. Udgivet

    Reduction of Social Inequality in High School : Exploring structures in the learning environment that contribute to learning opportunities for all students. / Jensen, Ulla Højmark.

    Rettigheder, empowerment og læring. red. / Annette Bilfeldt; Iben Jensen; John Andersen. Bind 5 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. s. 63-82.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  94. Udgivet

    Relationel skabelse af ledelsesidentitet. / Hersted, Lone; Madsen, Charlotte Øland; Michelsen, Randi Riis.

    Relationelle perspektiver på ledelse. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 139-166.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  95. Udgivet
  96. Udgivet

    Rettigheder, empowerment og læring. / Bilfeldt, Annette (Redaktør); Jensen, Iben (Redaktør); Andersen, John (Redaktør).

    1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. 210 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  97. Udgivet

    Samarbejde og samarbejde - teamarbejdets idealer og realiteter. / Andersen, Vibeke; Buch, Anders.

    I: Gjallerhorn, Bind 19, 08.2014, s. 54-63.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  98. Udgivet

    Social innovation og aktionsforskning : eksempler fra plejehjemsområdet og biblioteker som medborgercentre . / Andersen, John; Bilfeldt, Annette.

    Rettigheder, empowerment og læring. red. / Annette Bilfeldt; Iben Jensen; John Andersen. Bind 5 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. s. 15-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  99. Udgivet

    Social ulighed i sundhed - mere vilkår end valg : Indsigter og forklaring på norske forhold. / Larsen, Kristian; Hansen, Gro Inge.

    Nasjonal kunnskapsinnsamling om sosial ulikhet og helse. Oslo: HiOA. red. / Espen Dahl; Heidi Bergsli; Kjetil A. van der Wel. Høgskolen i Oslo og Akershus, 2014. s. 1-69.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  100. Udgivet

    Store daginstitutioner og deres betydning for den pædagogiske dagligdag. / Gammelby, Marie Louise; Brandi-Hansen, Sissel.

    I: Unge Paedagoger, Nr. 1, 2014, s. 23-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  101. Udgivet

    Structural Discrimination – Between a Rock and a Hard Place. / Skadegaard Thorsen, Mira.

    2014. Abstract fra Nordic Intercultural Communication Conference 2014, Reykjavik, Island.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  102. Udgivet

    Students’ Performative Strategies in the Practical part of Nursing Education : An international Collection of Ethnographic research on Learners Experiences. / Højbjerg, Karin.

    Performativity in Education: An international Collection of Ethnographic research on learners' experiences. red. / Annette Rasmussen, Jan Gustafsson,Bob Bob Jeffrey. 1. udg. Gloucestershire : E & E Publishing, 2014. s. 21-44.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  103. Udgivet

    Teori og praksis : INVERS: Fra teori implementeres i praksis, til hvad praksis kræver af teori. / Larsen, Kristian; Schmidt, Maria Christina Secher.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 4 , 8, 14.12.2014, s. 60.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  104. Udgivet

    The rise and fall of audiology in Denmark, 1950-2010 - a field perspective : Oral presentation. / Hindhede, Anette Lykke; Larsen, Kristian.

    2014. Abstract fra Hexis, København, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  105. Udgivet

    Trust Matters in Ethnography. / Perry, Kevin Anthony.

    Rettigheder, empowerment og læring. red. / Annette Bilfeldt; Iben Jensen; John Andersen. Bind 5 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. s. 42-62.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Forrige 1 2 Næste