ILD - Forskningslab i IT og Læringsdesign

  1. 2019
  2. Ikke-udgivet

    Adapting implementation research frameworks for mathematics education. / Thomas Jankvist, Uffe; Sánchez Arguilar, Mario; Dreyøe, Jonas; Misfeldt, Morten.

    CERME 11 proceedings . 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  3. Under udarbejdelse

    Assistive Learning Technologies for Learners with ADHD and ASD : a Review 2006-2016. / Andersen, Hanne Voldborg; Jensen, Rune Hagel Skaarup.

    Emerging Practices and Technologies. red. / Staffan Selander; Eva P. Brooks. 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Under udarbejdelse

    Collaborative, Collective and Co-Creative designs for Learning. / Sorensen, Elsebeth Korsgaard.

    Emerging practices and technologies. Springer, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  5. Udgivet

    Connecting Humans and Equations : A Reinterpretation of the Philosophy of Mathematics. / Ravn, Ole; Skovsmose, Ole.

    New York : Springer, 2019. 188 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  6. Accepteret/In press

    Contradictions of Designing with Building Information Modelling - A Case Study with an Activity Theory Perspective. / Gade, Peter; Gade, Anne Nørkjær; Otrel-Cass, Kathrin; Svidt, Kjeld.

    5th International Workshop: When Social Science meets Lean and BIM. 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  7. Accepteret/In press

    Den hybride skole. / Sørensen, Birgitte Holm; Levinsen, Karin Tweddell.

    Klim, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  8. Under udarbejdelse

    Designing for users with special abilities and needs. / Sorensen, Elsebeth Korsgaard; Voldborg, Hanne; Jensen, Rune Hagel Skaarup.

    Emerging Practices and Technologies. red. / Staffan Selander; Eva Irene Brooks. 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. Ikke-udgivet

    Designing inquiry-based teaching at scale: Central factors for implementation. / Larsen, Dorte Moeskær; Lindhart, Bent Kofod; Hjelmborg, Mette Dreier; Dreyøe, Jonas; Michelsen, Claus; Misfeldt, Morten.

    CERME 11 proceedings . 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  10. Udgivet

    Design, Learning and Innovation in developing a Physical activity training network: Lucas Project. / Brooks, Eva Irene; Brooks, Anthony Lewis.

    Design Learning & Innovation under European Alliance for Innovation. Springer VS, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  11. Udgivet

    Digital produktion : deltagelse og læring. / Skovbjerg, Helle Marie; Holm Sørensen, Birgitte; Tweddell Levinsen, Karin; Ejsing-Duun, Stine.

    1. udgave udg. Dafolo Forlag A/S, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  12. Udgivet

    Evalueringsrapport af NERA konferencen 2017. / Hautopp, Heidi.

    2019. 40 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  13. Ikke-udgivet

    Exploring teachers’ assignment of mathematical competencies to planned lessons using Epistemic Network Analysis. / Allsopp, Benjamin Brink; Dreyøe, Jonas; Tamborg, Andreas Lindenskov; Eagan, Brendan; Tabatabi, Sara; Shaffer, David Williamson; Misfeldt, Morten.

    CERME 11 proceesdings . 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  14. Under udarbejdelse

    Exploring the Involvement of Preschool Children in the Process of Designing Hybrid Products. / Brooks, Eva Irene.

    Playful Learaning – Digital Leg og Læring i Dagtilbud. Aalborg Universitetsforlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  15. Udgivet

    Home is to be understood : An empirical study of contemporary arts practice. / Buhl, Mie; Werner Hansen, Siv.

    Flucht und Heimat: Sondierungen der pädagogische Anthropologie. red. / Birgit Althans; Nika Daryan; Gabriele Sorgo; Jörg Zirfas. Weinheim Basel : Juventa Verlag, 2019. s. 53-64.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. Ikke-udgivet

    Implementering af læringsplatforme og kulturelle logikker. / Tamborg, Andreas Lindenskov; Allsopp, Benjamin Brink.

    Titel. Dafolo Forlag A/S, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  17. Under udarbejdelse

    Introduction: Emergent Practices and Technologies. Implications for the Future. / Selander, Nils Staffan; Sorensen, Elsebeth Korsgaard.

    Emerging Practices and Technologies. red. / Staffan Selander; Eva Irene Brooks. Springer, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Under udarbejdelse

    Kinds of Learning with Digital Technologies in Early Childhood Education. / Brooks, Eva Irene.

    Playful Learning – Digital Leg og Læring i Dagtilbud. Aalborg Universitetsforlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Afsendt

    Med teknologien ved hånden: tablets og mobil læring i skolens praksis. / Meyer, Bente.

    Dafolo Forlag A/S, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  20. Under udarbejdelse

    Perspektiver på børn, digitale medier og pædagogisk praksis. / Johannesen, Hildegunn; Brooks, Eva Irene; Borum, Nanna.

    Playful Learaning – Digital Leg og Læring i Dagtilbud. Aalborg Universitetsforlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  21. Afsendt

    Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg. / Kiær, Karina ; Tamborg, Andreas Lindenskov.

    Titel. Dafolo Forlag A/S, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  22. Under udarbejdelse

    Promises and perils - the affordances of technology for promoting inclusion of learners in educational settings. / Sorensen, Elsebeth Korsgaard; Andersen, Hanne Voldborg; Jensen, Rune Hagel Skaarup.

    Emerging practices and technologies. red. / Staffan Selander; Eva Irene Brooks; Susanne Dau. Routledge Taylor & Francis Group, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Ikke-udgivet

    Surveying teachers’ conception of programming as a mathematics topic following the implementation of a new mathematics curriculum. / Misfeldt, Morten; Szabo, Attila ; Helenius , ola .

    CERME 11 proceedings . 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  24. Accepteret/In press

    Teachers’ Learning Design Practice for Students as Learning Designers : l. / Levinsen, Karin Tweddell; Sørensen, Birgitte Holm.

    Designs for Learning Journal. Stockholm : Designs for Learning, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  25. Udgivet

    The Materiality of Materials and Artefacts Used in Science Classrooms. / Otrel-Cass, Kathrin; Cowie, Bronwen.

    Material Practice and Materiality: Too Long Ignored in Science Education. red. / Catherine Milne; Kathryn Scantlebury. 1. udg. Springer, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  26. Afsendt

    Transformations of trust in society: a systematic review on how access to big data in energy systems challenges Scandinavian culture. / Godoy, Jaqueline; Otrel-Cass, Kathrin; Toft, Kristian Høyer.

    New Volume of the Annals of Cultural Psychology Series. red. / susanne Normann. 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Afsendt

    Undersøgende STEM undervisning med læringsplatforme : Almendidaktisk infrastruktur til fagdidaktisk arbejde. / Tamborg, Andreas Lindenskov; Dreyøe, Jonas; Gissel, Stig Toke; Misfeldt, Morten.

    Titel. Dafolo Forlag A/S, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  28. Under udarbejdelse

    What is a Problem Statement? - PBL as Practise in doing Research. / Ravn, Ole.

    Aalborg Universitetsforlag, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  29. 2018
  30. Under udarbejdelse

    About Play. / Skovbjerg, Helle Marie.

    Aarhus Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  31. Udgivet

    A collaborative video sketching model in the making. / Gundersen, Peter; Ørngreen, Rikke; Henningsen, Birgitte; Hautopp, Heidi.

    Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 6th International Conference, ArtsIT 2017, and Second International Conference, DLI 2017, Heraklion, Crete, Greece, October 30–31, 2017, Proceedings. red. / Anthony Brooks; Eva Brooks; Nikolas Vidakis. Springer, 2018. s. 520-529.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  32. E-pub ahead of print
  33. Udgivet

    An Educational Experience with Online Teaching – Not a Best Practice. / Kolbæk, Ditte; Nortvig, Anne-Mette.

    Tomorrow’s Learning: Involving Everyone – Learning with and about technologies and computing. red. / Arthur Tatnall; Mary Webb. Cham, Switzerland : Springer, 2018. s. 304-313.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  34. Udgivet

    A network analytic approach to gaze coordination during a collaborative task. / Andrist, Sean; Ruis, A. R.; Shaffer, David Williamson.

    I: Computers in Human Behavior, Bind 89, 01.12.2018, s. 339-348.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    A New Platform for Question-Based Sharing of Supervision Competencies in Problem-Based Learning. / Hüttel, Hans; Gnaur, Dorina; Klostergaard, Andreas Hairing; Blegmand, Gideon.

    Collaboration and Technology: 24th International Conference, CRIWG 2018, Costa de Caparica, Portugal, September 5-7, 2018, Proceedings. red. / Armanda Rodrigues; Benjamim Fonseca; Nuno Preguiça. Springer, 2018. s. 177-184.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  36. Udgivet
  37. Udgivet

    Arcform. / Allsopp, Benjamin Brink.

    Diagrammatic Representation and Inference: 10th International Conference, Diagrams 2018, Edinburgh, UK, June 18-22, 2018, Proceedings. red. / Peter Chapman; Gem Stapleton; Amirouche Moktefi; Sarah Perez-Kriz; Francesco Bellucci. Bind 10871 Springer, 2018. s. 355-362.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  38. Udgivet

    A Review of Graphic Facilitation in Organizational and Educational Contexts. / Hautopp, Heidi; Ørngreen, Rikke.

    I: Designs for Learning, Bind 10, Nr. 1, 2018, s. 53-62.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. Accepteret/In press

    "Are you sure you can handle it?" - Risky Play and Gender Expectations. / Skovbjerg, Helle Marie.

    I: Childhood, 01.05.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    A student’s perception of CAS-related sociomathematical norms surrounding teacher change in the classroom. / Thomas Jankvist, Uffe; Misfeldt, Morten; Møllegaard Iversen, Steffen .

    MEDA - Mathematics Education in the Digital Age: 5th ERME Topic Conference. red. / Hans-Georg Weigand; Alison Clark-Wilson; Ana Donevska-Todorova; Eleonora Faggiano; Niels Grønbæk; Jana Trgalova. Copenhagen : Københavns Universitet, 2018. s. 131-138 17.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  41. Afsendt
  42. Udgivet

    A typology of mathematical diagrams. / Johansen, Mikkel Willum; Misfeldt, Morten; Pallavicini, Josefine Lomholt.

    Diagrammatic Representation and Inference: 10th International Conference, Diagrams 2018, Edinburgh, UK, June 18-22, 2018, Proceedings. red. / Peter Chapman; Gem Stapleton; Amirouche Moktefi; Sarah Perez-Kriz; Francesco Bellucci. Springer, 2018. s. 105-119.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  43. Udgivet

    Becoming of a book. / Otrel-Cass, Kathrin.

    Cultural, Social and Political Perspectives in Science Education: A Nordic View. red. / Kathrin Otrel-Cass; Martin Krabbe Sillasen; Auli Arvola Orlander. Springer, 2018. s. 5-11.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  44. Udgivet

    Billeder på tværs af fag og projekter. / Buhl, Mie; Skov, Kirsten.

    Visualitet i undervisningen . red. / Henrik Marxen; Knud Erik Christensen. Odense : Meloni, 2018. s. 10-21.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  45. Udgivet

    BioSpil : Bringing interactivity and gaming into a cinema-context. / Tretow-Fish, Tobias; Andersen, Dan; Larsen, Lisa Klemm; Brooks, Eva.

    Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 6th International Conference, ArtsIT 2017, and Second International Conference, DLI 2017, Heraklion, Crete, Greece, October 30–31, 2017, Proceedings. Physica-Verlag, 2018. s. 445-457.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  46. Udgivet

    Blocks as symbolic tools for children’s playful collaboration. / Sylla, Cristina; Brooks, Eva; Tümmler, Lisa.

    Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation : 6th International Conference, ArtsIT 2017, and Second International Conference, DLI 2017. red. / Anthony L. Brooks; Eva Brooks; Nikolas Vidakis. Springer, 2018. s. 413-423.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  47. Udgivet

    Building a new Community Around a Platform for Developing PBL Competences. / Huttel, Hans; Gnaur, Dorina.

    Proceedings of the 17th European Conference on e-Learning. red. / Klimis Ntalianis; Antonios Andreatis; Cleo Sgouropoulou. Reading, UK : Academic Conferences and Publishing International, 2018. s. 161-169.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  48. Udgivet

    Can cooperative video games encourage social and motivational inclusion of at-risk students? / Hanghøj, Thorkild; Lieberoth, Andreas; Misfeldt, Morten.

    I: British Journal of Educational Technology, Bind 49, Nr. 4, 01.07.2018, s. 775-799.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    Collaborative Learning Online : A Case Study. / Sorensen, Elsebeth Korsgaard.

    Design & Learning-Centric Analytics: Proceedings of the 6th International Conference on Designs for Learning. red. / Frode Guribye; Anna Åkerfeldt; Nina Bergdal; Tessy Ceratto-Pargam; Staffan Selander; Barbara Wasson. Bergen : Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE), 2018. s. 22.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  50. Udgivet

    Computer games as inspiration for the development of virtual learning platform. / Jensen, Camilla Gyldendahl; Sorensen, Elsebeth Korsgaard.

    EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology. Bind 2018 Association for the Advancement of Computing in Education, 2018. s. 1726-1736.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  51. Afsendt

    Consciousness in a hyperconnected world : Entanglements of human-machine cognition. / Otrel-Cass, Kathrin.

    Hyperconnectivity and Digital Reality: Towards the Eutopia of being human. red. / Kathrin Otrel-Cass. Springer, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  52. Udgivet

    Corporate Social Responsibility (CSR) as a Co-Creative Culture of Sustainability : A Lesson from a Danish Renewable Energy Project. / Zhou, Chunfang; Otrel-Cass, Kathrin; Cass, Andrew.

    Corporate Social Responsibility for Valorization of Cultural Organizations. red. / María del Pilar Muñoz Dueñas; Lucia Aiello; Rosario Cabrita; Mauro Gatti. Hershey PA, USA : IGI global, 2018. s. 225-241.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. Afsendt
  54. Udgivet

    Cultural, Social and Political Perspectives in Science Education : A Nordic View. / Otrel-Cass, Kathrin (Redaktør); Sillasen, Martin (Redaktør); Orlander, Auli Arvola (Redaktør).

    1 udg. Springer, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  55. Udgivet
  56. Udgivet

    Design-Based Research as a Methodology for Studying Learning in the Context of Work : Suggestions for Guidelines. / Kolbæk, Ditte.

    Online Collaboration and Communication in Contemporary organizations. red. / Ditte Kolbaek. Hershey PA, USA 17033 : IGI global, 2018. s. 21-43.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  57. Udgivet

    Designing Inclusive Reflective Learning with Digital Democratic Dialogue Across Boundaries and Diversities. / Sorensen, Elsebeth Korsgaard; Brooks, Eva Irene.

    Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation : 6th International Conference, ArtsIT 2017, and Second International Conference, DLI 2017, Heraklion, Crete, Greece, October 30–31, 2017, Proceedings. Springer, 2018. s. 251-261.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  58. Udgivet

    Digital assessment in higher vocational education in Norway - students as partners. / Luth-Hansen, Vivian; Raaheim, Arild; Sorensen, Elsebeth Korsgaard; Olstad, Kari.

    EDULEARN18 Proceedings. International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2018. s. 5903-5909.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  59. Afsendt
  60. Accepteret/In press

    Digitalisering i sprogfagene - et forskningsbaseret praksisperspektiv. / Meyer, Bente Tobiesen.

    Sprogfag i forandring - bog 2. red. / Annette Søndergaard Gregersen. Bind 2 Samfundslitteratur, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  61. Udgivet

    Digital literacy : a qualitative systematic review. / Tamborg, Andreas Lindenskov; Dreyøe, Jonas; Fougt, Simon Skov.

    I: Tidsskriftet Læring og Medier (LOM), Bind 11, Nr. 19, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftReview (oversigtsartikel)Forskningpeer review

  62. Udgivet

    Digital Pedagogical Signature : Enhancing the Pedagogy of the Profession. / Gnaur, Dorina.

    ECEL 2018: 17th European Conference on e-Learning. red. / Klimis Ntalianis; Antonios Andreatos; Cleo Sgouropoulou. Academic Conferences and Publishing International, 2018. s. 153-160.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  63. Udgivet

    Digital Storytelling in Teacher Professional Development. / Henningsen, Birgitte; Ørngreen, Rikke.

    Proceedings of the 17th European Conference on e-Learning. red. / Prof. Klimis Ntalianis; Prof. Antonios Andreatos; Prof. Cleo Sgouropoulou. Bind 1 1. udg. Reading, UK : Academic Conferences and Publishing International, 2018. s. 169-176.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  64. Udgivet

    Digital Technology and Maths-education : The Dilemma of Calculation and Conceptualisation. / Levinsen, Karin Tweddell; Sørensen, Birgitte Holm.

    Proceedings of the 17th European conference of ELearning. red. / Klimis Ntalianis; Antonios Andreatos; Cleo Sgouropoulou. Academic Conferences and Publishing International, 2018. s. 569-576.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  65. Udgivet

    Editorial for EJEL Volume 16 Issue 1. / Ørngreen, Rikke; Levinsen, Karin Tweddell.

    I: Electronic Journal of E-Learning, Bind 16, Nr. 1, 2018, s. 77-78.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

  66. Udgivet

    Elearning in practice: Problem-Based learning and the role of students' knowledge in internships. / Meyer, Bente Tobiesen.

    Proceedings 17th European Conference on E-Learning. red. / K Ntalianis; A Andreatos; C Sgouropoulou. Academic Conferences and Publishing International, 2018. s. 376-382.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  67. Udgivet

    Engineering Education in Higher Education in Europe. / Corlu, M. Sencer; Svidt, Kjeld; Gnaur, Dorina; Lavi, Rea; Borat, Oğuz; Çorlu, M. Ali.

    Cognition, Metacognition, and Culture in STEM Education: Learning, Teaching and Assessment. red. / Yehudit Judy Dori; Zemira R. Mevarech; Dale R. Baker. Springer, 2018. s. 241-259.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  68. Udgivet

    Epistemic Network Analysis of Students’ Longer Written Assignments as Formative/Summative Evaluation. / Fougt, Simon Skov; Siebert-Evenstone, Amanda; Eagan, Brendan; Tabatabai, Sara; Misfeldt, Morten.

    2018. 126-130 Paper præsenteret ved Learning analytics and knowledge conference 2018, Sydney, Australien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  69. Udgivet

    Et forskningsstudie af studerendes IKT-kompetencer. / Ørngreen, Rikke; Levinsen, Karin Tweddell.

    1. udg. Aalborg Universitetsforlag, 2018. 50 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  70. Udgivet

    Exploring the relation between teacher practices, technology infrastructure and national curriculum : The case of the Goal Arrow. / Tamborg, Andreas Lindenskov; Dreyøe, Jonas; Allsopp, Benjamin Brink; Misfeldt, Morten.

    2018. Poster præsenteret ved Learning Analytics Summer Institutes (LASI) Nordic 2018, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskningpeer review

  71. Udgivet
  72. Afsendt
  73. Udgivet

    From everyday problem to a mathematical solution : Understanding student reasoning by identifying their chain of reference. / Dreyøe, Jonas; Larsen, Dorte Moeskær; Misfeldt, Morten.

    Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Bind 2 Umeå : Lulu Press, 2018. s. 371-378.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  74. Udgivet

    Fysisk kontra virtuel ledelse : Nærværende ledelse på distancen. / Henriksen, Thomas Duus; Hjalager, Anne-Mette; Larsen, Henrik Holt.

    Ledelsesdilemmaer: På strejftog gennem litteraturen. Institut for Organisation, Copenhagen Business School, 2018. s. 107-128.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  75. Udgivet

    Games and Education : Designs in and for Learning. / Arnseth, Hans Christian (Redaktør); Hanghøj, Thorkild (Redaktør); Henriksen, Thomas Duus (Redaktør); Misfeldt, Morten (Redaktør); Ramberg, Robert (Redaktør); Selander, Staffan (Redaktør).

    Brill | Sense, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  76. Udgivet

    Grafisk facilitering - et læringsredskab i folkeskolen. / Hautopp, Heidi; Nørgaard, Mie; Jordan Weibull, Carina ; Hejbroch Johansen, Julie .

    2018. s. 1-27.

    Publikation: Working paperForskning

  77. Afsendt

    Hyperconnectivity and Digital Reality : Towards the Eutopia of being human. / Otrel-Cass, Kathrin.

    Springer, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  78. Afsendt

    Hyperconnectivity and digital reality : An introduction. / Otrel-Cass, Kathrin.

    Hyperconnectivity and Digital Reality: Towards the Eutopia of being human. red. / Kathrin Otrel-Cass. Springer, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  79. Udgivet
  80. Udgivet

    Improve Business Results by Learning from Experience in Proactive Reviews : Find Solutions to Complex Problems. / Kolbæk, Ditte.

    Strategic Collaborative Innovations in Organizational Systems. red. / Mambo Mupepi; Robert Costello. IGI global, 2018. s. 52-79.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  81. Accepteret/In press

    Innovation i sprogfagene - i teori og praksis. / Meyer, Bente Tobiesen.

    I: Sprogforum, Nr. 67, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. Udgivet

    Inquiry-based Learning in Mathematics Education : Important Themes in the Literature. / Dreyøe, Jonas; Larsen, Dorte Moeskær; Hjelmborg, Mette Dreier; Michelsen, Claus; Misfeldt, Morten.

    Nordic Research in Mathematics Education: Papers of NORMA 17 The Eighth Nordic Conference on Mathematics Education Stockholm, May 30 - June 2, 2017. red. / Eva Norén; Hanna Palmér; Audrey Cooke. Bind 12 Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning (SMDF), 2018. s. 329-342 diva2:1251928.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  83. Udgivet

    Instrumental genesis and proof : Understanding the use of computer algebra systems in proofs in textbooks. / Misfeldt, Morten; Thomas Jankvist, Uffe.

    Uses of Technology in Primary and Secondary Mathematics Education: Tools, Topics and Trends. red. / Lynda Ball; Paul Drijvers; Silke Ladel; Hans-Stefan Siller; Michal Tabach; Colleen Vale. Cham, Switzerland : Springer, 2018. s. 375-385.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  84. Udgivet

    Instrumental mediations and students’ identities. / Møllegaard Iversen, Steffen ; Misfeldt, Morten; Thomas Jankvist, Uffe.

    I: Recherches en Didactique des Mathematiques, Bind 38, Nr. 2, 2018, s. 133-155.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  85. Udgivet

    Integrating Courses and Project Work to support PBL – a conceptual design for changing curriculum structure. / Kofoed, Lise; Kristensen, Nanna Svarre; Andreasen, Lars Birch; Bruun-Pedersen, Jon Ram; Høeg, Emil Rosenlund.

    Proceedings of the 7th International Research Symposium on PBL (IRSPBL 2018). red. / S. Wang; A. Kolmos; W. Qiao; A. Guerra. Bind 7 Beijing, China : Aalborg Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  86. Udgivet
  87. Udgivet

    Introduction. / Orlander, Auli Arvola; Sillasen, Martin; Otrel-Cass, Kathrin.

    Cultural, Social and Political Perspectives in Science Education: A Nordic View. red. / Kathrin Otrel-Cass; Martin Sillasen; Auli Arvola Orlander. 1. udg. Springer, 2018. s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  88. Udgivet

    Introduction course considerations for supporting graduate students in PBL practices. / Bruun-Pedersen, Jon Ram; Schmidt, Kirsten; Kristensen, Nanna Svarre; Høeg, Emil Rosenlund; Andreasen, Lars Birch; Kofoed, Lise.

    Proceedings of the 46th SEFI Annual Conference 2018: Creativity, Innovation and Entrepreneurship for Engineering Education Excellence. Brussels : SEFI: European Association for Engineering Education, 2018. s. 636-643.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  89. Udgivet

    Introduction to Games and Education: Designs in and for Learning : Scandinavian perspectives. / Arnseth, Hans Christian; Hanghøj, Thorkild; Misfeldt, Morten; Henriksen, Thomas Duus; Ramberg, Robert; Selander, Staffan.

    Games and Education: Designs in and for Learning. red. / Hans Christian Arnseth; Thorkild Hanghøj; Morten Misfeldt; Thomas Duus Henriksen; Robert Ramberg; Staffan Selander. Brill | Sense, 2018. s. 1-15.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  90. Accepteret/In press

    "Is this dangerous?" : Children´s use of risk strategies in their trampolin play. / Skovbjerg, Helle Marie .

    I: American Journal of Play, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet

    Kreativ læring med levende billeder : Potentialer, udfordringer og anbefalinger for produktionsorienteret læring. / Gjedde, Lisa; Hecht, Janus; Pedersen, Hanne.

    1 udg. Viborg : Recreate, Aalborg Universitet, 2018. 48 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  92. Afsendt

    Leadership Challenges in implementing ICT in Teaching and Education: A Case Study from a Danish University College. / Nielsen, Anders Sandborg ; Kolbæk, Ditte.

    I: Education Research International, 09.08.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  93. Udgivet

    Learning potentials and educational challenges of massive open online courses (MOOCs) in lifelong learning. / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch.

    I: International Review of Education, Bind 64, Nr. 2, 1, 02.04.2018, s. 151-160.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  94. Udgivet

    Lärares handlingsutrymme i en tid av digitalisering. / Misfeldt, Morten; Shaffer, David Williamson.

    Att bli lärare. red. / Eva Insulander; Staffan Selander. 1. udg. Stockholm : Liber, 2018. s. 265-269.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  95. Udgivet

    Læreruddannelsen får kodning på skemaet : ASTE Coding Class Hovedrapport: Dokumentation og evaluering. / Hansbøl, Mikala ; Tamborg, Andreas Lindenskov; Exner, Martin .

    IT-Branchen, 2018. 79 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  96. Udgivet

    Mapping Situations in Implementing Learning Platforms. / Tamborg, Andreas Lindenskov; Allsopp, Benjamin Brink.

    Design, Learning and Innovation. Bind 229 Springer, 2018. s. 435-444.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  97. Udgivet

    Matematikundervisning med digitala verktyg II. / Ola Helenius ; Misfeldt, Morten; Lennart Rolandsson; Ulrika Ryan.

    30 s. Stockholm : Skolverket. 2018, Et digitalt værktøj til matematikundervisningen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  98. Udgivet

    Matematikundervisning med digitala verktyg II, årskurs 1-3. / Ola Helenius ; Misfeldt, Morten; Lennart Rolandsson; Ulrika Ryan; Peter Nyström.

    31 s. Stockholm : Skolverket. 2018, Et digitalt værktøj til matematikundervisningen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  99. Udgivet

    Matematikundervisning med digitala verktyg II, årskurs 4-6. / Ola Helenius ; Misfeldt, Morten; Lennart Rolandsson; Ulrika Ryan; Peter Nyström.

    31 s. Stockholm : Skolverket. 2018, Et digitalt værktøj til matematikundervisningen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  100. Udgivet

    Matematikundervisning med digitala verktyg II, årskurs 7-9. / Ola Helenius ; Misfeldt, Morten; Lennart Rolandsson; Ulrika Ryan; Peter Nyström.

    31 s. Stockholm : Skolverket. 2018, Et digitalt værktøj til matematikundervisningen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  101. Udgivet

    Material representations in mathematical research practice. / Willum Johansen, Mikkel; Misfeldt, Morten.

    I: Synthese, 2018, s. 1-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  102. Udgivet

    Mixed notation and mathematical writing in Danish upper secondary school. / Misfeldt, Morten; Thomas Jankvist, Uffe; Møllegaard Iversen, Steffen .

    Nordic Research in Mathematics Education: Papers of NORMA 17 The Eighth Nordic Conference on Mathematics Education Stockholm, May 30 - June 2, 2017. red. / Eva Norén; Hanna Palmér; Audrey Cooke. Bind 12 Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning (SMDF), 2018. s. 89-98.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Næste