Projekter pr. år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
Vidensgruppen arbejder med at nytænke læreprocesser gennem it, hvor fokus er på it’s muligheder for at kvalificere og facilitere læring samt styrke kreativitet og innovation.
Vidensgruppen hører under Institut for Kommunikation og indgår sammen med forskere fra Institut for Læring og filosofi i Forskningslab: It og LæringsDesign, der samler en række af landets førende forskere inden for it, læring og didaktik
Digitalisering og internet er i dag en væsentlig faktor i samfundsmæssige forandringer og prioriteres højt i uddannelsessystemer verden over. Vidensgruppen arbejder grundvidenskabeligt og med aktions- og praksisforskning i samarbejde med eksterne partnere om it, læring og didaktik. Lab’et satser i særlig grad på it i grundskolen og på videregående uddannelser.
Der forskes i nye læringsformer, formelle og uformelle kontekster, multimodalitet og interaktion i teknologiintensive læringsmiljøer, som er helt centrale i forbindelse med innovation af uddannelsessektoren, virksomheder og andre organisationer.
K-ILD’s aktiviteter og faciliteter er forankret i Lab’et på Aalborg Universitet København.
Leder af K-ILD: Professor Mie Buhl
Fingerprint
Samarbejde i de sidste fem år
Profiler
-
Mie Buhl
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet - Professor
- Institut for Kommunikation og Psykologi - Professor
- Human Centered Science and Digital Technology - Professor
- Challenges and movements in performing digitalization
- Kommunikation - IT og Læringsdesign
- VILD - Visual studies and learning design research (VILD Research Center) - Professor
- ILD-Lab: Forskningslab It og Læringsdesign
- Institute for Advanced Study in PBL
Person: VIP
-
Ann Kathrin Meilandt Bygholm
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet - Professor
- Institut for Kommunikation og Psykologi - Professor
- Human Centered Science and Digital Technology - Professor
- Challenges and movements in performing digitalization
- Kommunikation - IT og Læringsdesign
- Purposeful Technology Lab
- AI for the People
- Dansk Center for Sundhedsinformatik
Person: VIP
-
Jacob Gorm Davidsen
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet - Lektor
- Institut for Kommunikation og Psykologi - Lektor
- Human Centered Science and Digital Technology - Lektor
- Collaboratory for Human-Centered Immersive Problem-Solving Spaces
- Kommunikation - IT og Læringsdesign
- Institute for Advanced Study in PBL
- MASSHINE
- VILA - Video Research Lab
Person: VIP
-
myPBL-VRMath: Micro-PBL in Mathematics using Virtual Reality
Søndergaard, B. D., Timcenko, O., Rasmussen, M. G., Christensen, R. B., Davidsen, J. G., Abou-Hayt, I., Vinerean-Bernhoff, M. & Harel, N.
01/01/2024 → 31/12/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
Algoritmisk kunst
Nortvig, A., Buhl, M., Højgaard, T., Lomholt Christensen, P. & Petropouleas Christensen, E.
01/01/2023 → 30/06/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
En bedre start: Refleksive praksisfællesskaber for nyuddannede lærere gennem social Virtual Reality
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt
Publikationer
-
3D Digital Modelling in Visual Arts Education
Buhl, M. (red.), Haïkö, T. (red.), Marklund, F., Heinonen, M., Hildén, D. T. & Skov, K., 14 feb. 2024, Umeå University: Tilde. 90 s. (TILDE - Department of creative studies, Bind 20).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning
Åben adgangFil -
Designing for collaborative learning in immersive virtual reality: a systematic literature review
Paulsen, L., Dau, S. & Davidsen, J. G., 4 mar. 2024, I: Virtual Reality. 28, 1, 17 s., 63.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Digital 3D modelling as an expansion of the aesthetic repertoire for image-making practices. Concluding discussion
Buhl, M. & Haïkö, T., 14 feb. 2024, 3D Digital Modelling in Visual Arts Education. Buhl, M. & Haïkïo, T. (red.). Umeå University, SE-901 87 Umeå, Sweden: Tilde, Bind 20. s. 85-90 5 s. 6. (TILDE - Department of creative studies, Bind 20).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Åben adgangFil
Priser
-
Nominated for and awarded to join expert database for outstanding female academics
Buhl, Mie (Modtager), 2022
Pris: Ærespriser og udnævnelser
-
Top downloaded paper
Ejsing-Duun, Stine (Modtager) & Skovbjerg, Helle Marie (Modtager), 30 apr. 2020
Pris: Øvrige priser
Aktiviteter
-
Qualitative Studies (Tidsskrift)
Thomas Duus Henriksen (Redaktør), Rikke Kristine Nielsen (Redaktør) & Maria Hvid Bech Dille (Redaktør)
dec. 2024Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
Fil -
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift (Tidsskrift)
Mie Buhl (Fagfællebedømmer)
2024Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
-
Immersive spaces for participation and collaborative reflection
Lucas Paulsen (Foredragsholder)
21 nov. 2023Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Presse/medier
-
Debat: Egelunds finanslovsbesparelser rammer Tesfayes praksisnære ambitioner
Thorkild Hanghøj, Rikke Magnussen & Stine Ejsing-Duun
15/11/2023
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
-
Christiansborg slår dørene op for nyt undervisningsspil for skoleelever
01/03/2022
31 elementer af Mediedækning
Presse/medie