Kommunikation - IT og Læringsdesign

  1. 2018
  2. Under udarbejdelse

    About Play. / Skovbjerg, Helle Marie.

    Aarhus Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  3. Accepteret/In press

    "Are you sure you can handle it?" - Risky Play and Gender Expectations. / Skovbjerg, Helle Marie.

    I: Childhood, 01.05.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet

    Billeder på tværs af fag og projekter. / Buhl, Mie; Skov, Kirsten.

    Visualitet i undervisningen . red. / Henrik Marxen; Knud Erik Christensen. Odense : Meloni, 2018. s. 10-21.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  5. Udgivet

    Brugerinddragelse som en tilgang til at facilitere brugen og integrationen af læringsplatforme. / Dirckinck-Holmfeld, Lone.

    Læringsplatforme i den danske folkeskole . red. / Ane Qvortrup. Dafolo Forlag A/S, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. Udgivet

    Can cooperative video games encourage social and motivational inclusion of at-risk students? / Hanghøj, Thorkild; Lieberoth, Andreas; Misfeldt, Morten.

    I: British Journal of Educational Technology, Bind 49, Nr. 4, 01.07.2018, s. 775-799.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Accepteret/In press
  8. Udgivet

    Evaluering og dokumentation - Coding Class CPH. / Ejsing-Duun, Stine.

    2018. 24 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  9. Udgivet

    Fysisk kontra virtuel ledelse : Nærværende ledelse på distancen. / Henriksen, Thomas Duus; Hjalager, Anne-Mette; Larsen, Henrik Holt.

    Ledelsesdilemmaer: På strejftog gennem litteraturen. Institut for Organisation, Copenhagen Business School, 2018. s. 107-128.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. Under udarbejdelse

    Games and Education : Designs in and for Learning. / Arnseth, Hans Christian; Hanghøj, Thorkild; Misfeldt, Morten; Henriksen, Thomas Duus; Selander, Staffan; Ramberg, Robert.

    Sense Publishers, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  11. Under udarbejdelse

    Games as Tools for Dialogic Teaching and Learning. / Arnseth, Hans Christian; Hanghøj, Thorkild; Silseth, Kenneth.

    Games and Education: Designs in and for Learning. red. / Hans Christian Arnseth; Thorkild Hanghøj; Morten Misfeldt; Thomas Duus Henriksen; Staffan Selander; Robert Ramberg. Sense Publishers, 2018. s. 136-151.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  12. Ikke-udgivet

    Games, language and literacy in L1 and L2: A systematic review. / Hanghøj, Thorkild; Kabel, Kristine; Jensen, Signe Hannibal; Jensen, Mads-Peter Mosberg ; Beavis, Catherine.

    2018. Paper præsenteret ved Paper presentation at the ARLE SIG TALE symposium at Metochi, Greece, July 3-8 2018., Grækenland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  13. Accepteret/In press

    Home is to be understood : The role of contemporary art museums facing current immigration challenges. / Buhl, Mie; Werner Hansen, Siv.

    Flucht und Heimat. red. / Birgit Althans; Jörg Zirfas. Juventa Verlag, 2018. s. 16.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. Accepteret/In press

    How a bachelor in leadership would fill a gap. / Børgesen, Kenneth; Nielsen, Rikke Kristine; Henriksen, Thomas Duus.

    Professionalizing Leadership: Debating Education, Certification and Practice. red. / Anders Örtenblad. Palgrave Macmillan, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  15. Udgivet
  16. Udgivet

    Increasing teacher engagement in learning platforms through Future Workshops. / Dirckinck-Holmfeld, Lone.

    Proceedings of the 11th International Conference on Networked Learning 2018, . red. / M Bajić; N. B. Dohn; M. de Laat; P. Jandrić; T. Ryberg. 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  17. Under udarbejdelse

    Introduction to Games and Education: Designs in and for Learning : Scandinavian perspectives. / Arnseth, Hans Christian; Hanghøj, Thorkild; Misfeldt, Morten; Henriksen, Thomas Duus; Ramberg, Robert; Selander, Staffan.

    Games and Education: Designs in and for Learning. red. / Hans Christian Arnseth; Thorkild Hanghøj; Morten Misfeldt; Thomas Duus Henriksen; Robert Ramberg; Staffan Selander. Sense Publishers, 2018. s. 22.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Accepteret/In press

    "Is this dangerous?" : Children´s use of risk strategies in their trampolin play. / Skovbjerg, Helle Marie .

    I: American Journal of Play, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Knowledgeability and modes of identification in (dis)embodied boundary practice in networked learning. / Riis, Marianne; Dirckinck-Holmfeld, Lone.

    Proceedings of the 11th International Conference on Networked Learning 2018, Edited by: Bajić, M, Dohn, NB, de Laat, M, Jandrić, P & Ryberg, T  ISBN 978-1-86220-337-2. Lancaster University, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  20. Udgivet

    Learning potentials and educational challenges of massive open online courses (MOOCs) in lifelong learning. / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch.

    I: International Review of Education, Bind 64, Nr. 2, 1, 02.04.2018, s. 151-160.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  21. Udgivet

    Ledelsesdilemmaer - og kunsten at navigere i moderne ledelse. / Nielsen, Rikke Kristine; Henriksen, Thomas Duus; Bevort, Frans; Larsen, Henrik Holt; Vikkelsøe, Signe; Hjalager, Anne-Mette.

    København : Djøf Forlag, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  22. Accepteret/In press

    Management/leadership – profession, professional, professionalization. / Nielsen, Rikke Kristine; Henriksen, Thomas Duus; Børgesen, Kenneth.

    Professionalizing Leadership: Debating Education, Certification and Practice. Palgrave Macmillan, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Når Kvinderne kommer – Campingkvinderne som læringsrum. / Dirckinck-Holmfeld, Lone.

    Den sanselige udfordring – Campingkvinderne i dialog med videnskab og filosofi. red. / Antje Gimmler; T Chemi; Else Marie Bukdahl. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  24. Udgivet

    Passion kontra performance : Formål og identitet som genvej til præstation. / Henriksen, Thomas Duus; Larsen, Henrik Holt.

    Ledelsesdilemmaer: Strejftog gennem faglitteraturen. København : Institut for Organisation, Copenhagen Business School, 2018. s. 165-208.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  25. Under udarbejdelse

    Scenarididaktik - om at föra ind omvärlden i undervisningen. / Hanghøj, Thorkild.

    Att bli lärare. red. / Eva Insulander; Staffan Selander. Liber, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  26. Udgivet

    Skrivning i og rundt om Minecraft. / Hanghøj, Thorkild; Brok, Lene Storgaard; Møller, Lise Dissing.

    Innovativ undervisning med it i fagene: Forskning i de tre demonstrationsskoleforsøg – bind II. red. / Jeppe Bundsgaard; Marianne Georgsen; Stefan Graf; Thomas Illum Hansen; Charlotte Krog Skott. Aarhus Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet

    State of Play. / Skovbjerg, Helle Marie.

    I: International Journal of Play, Bind 7, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Under udarbejdelse

    Sæt skolen i spil. / Hanghøj, Thorkild; Kjellow, Tore Neergaard; Lassen, Stine Melgaard; Møller, Lise Dissing; Henningsen, Birgitte.

    Dafolo Forlag A/S, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  29. Udgivet

    The “animalized humans” – the reformulated body : A discussion of the phenomenon of Japanese Catgirls motivated by a Danish school project . / Buhl, Mie.

    Tiere : Pädagogische-antropologische Reflexionen. red. / Johannes Bilstein; Kristin Westphal. Wiesbaden : Springer, 2018. s. 211-229.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Accepteret/In press

    The role of visualizations in the development of digital learning design. / Buhl, Mie.

    2018. Abstract fra European Conference on e-learning, Athens, Grækenland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Under udarbejdelse

    Unpacking the Domains and Practices of Game-Oriented Learning. / Hanghøj, Thorkild; Misfeldt, Morten; Bundsgaard, Jeppe; Fougt, Simon Skov.

    Games and Education: Designs in and for Learning. red. / Hans Christian Arnseth; Thorkild Hanghøj; Morten Misfeldt; Thomas Duus Henriksen; Staffan Selander; Robert Ramberg. Sense Publishers, 2018. s. 47.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Upscaling the number of the learners, fragmenting the roles of the teachers: How do MOOCs form new conditions for developing designs for learning? / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch; Pushpanadham, Karanam.

    I: International Review of Education, Bind 64, Nr. 2, 3, 02.04.2018, s. 179-195.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Accepteret/In press

    Videnskabsteori i et problemorienteret og progressivt læringsperspektiv. / Skovbjerg, Helle Marie ; Winther, Frederikke.

    Fagets videnskabsteori: I går - i dag - i morgen. red. / Tom Børsen; David Budtz Pedersen; Hanne Andersen. Samfundslitteratur, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. Udgivet
    Visuelle vidensdelingspraksisser - et læringskoncept fra AAU.. Ejsing-Duun, Stine (Udøver). 2018.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Undervisning

  35. Udgivet

    Visuel læring : Hvad, hvorfor, hvordan. / Buhl, Mie.

    2018, .

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  36. Accepteret/In press

    Wild Play at the Digital Swing. / Skovbjerg, Helle Marie.

    Digitising Early Childhood. Cambridge Scholars Press, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Under udarbejdelse

    Writing Game Journalism in School : Student Voices on Games and Game Culture . / Hanghøj, Thorkild; Nørgaard, Jonas.

    Proceedings of the Connected Learning Summit 2018. 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  38. 2017
  39. Udgivet
    Between Real and Unreal : Interview with Laurie Anderson. 11:31 min.. Søndergaard, Morten (Forfatter); Scherfig, Barbara (Producent); Saiu, Elisabetta (Fotograf). 2017. Kulturværftet 2016. Begivenhed: CLICK festival, Helsingør Kulturværft, Helsingør, Danmark.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Formidling

  40. Udgivet

    Betydning af æstetik i elevproduktioner. / Ejsing-Duun, Stine; Tosca, Susana.

    Digital produktion: Deltagelse og Læring . red. / Birgitte Holm Sørensen; Karin Tweedell Levinsen; Helle Marie Skovbjerg. Fredrikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2017. s. 99.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  41. Udgivet

    Børns semiotiske erfaringer i relation til Minecraft. / Kabel, Kristine; Krogsgaard Svarstad, Lone; Hanghøj, Thorkild.

    I: Sprogforum, Nr. 65, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Collaboration Between Art Teacher Students and Communication and Digital Media Students Promoting Subject Specific Didactics in Digital Visual Learning Design. / Buhl, Mie; Skov, Kirsten.

    2017. Abstract fra ECER 2017 , Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  43. Udgivet

    Communication situation and positioning in virtual meetings - rhetorical implications for interpersonal management communication. / Winther, Frederikke; Nielsen, Rikke Kristine; Henriksen, Thomas Duus; Børgesen, Kenneth.

    (uden titel). red. / Jørn Kjølseth Møller. 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

  44. Udgivet

    Computerspil – som multimodal tekst og som handlingsrum. / Hanghøj, Thorkild.

    I: Viden om Literacy, Nr. 21, 2017, s. 42.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  45. Udgivet

    Den spilkompetente lærer : mellem game literacy og gamemastering. / Hanghøj, Thorkild; Møller, Lise Dissing.

    I: Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi, Nr. 3, 2017, s. 8-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    Design thinking and imitatio in an educational setting. / Tosca, Susana; Ejsing-Duun, Stine.

    I: Digital Creativity, Bind 28, Nr. 3, 21.06.2017, s. 240-253.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Developing Professional “Game Teacher” Repertoires : Describing Participants and Measuring Effects in a Danish College Course on Game Based Learning . / Lieberoth, Andreas; Hanghøj, Thorkild.

    Proceedings of the 11th European conference on Game-Based Learning. ECGBL 2017. red. / Maja Pivec; Josef Gründler. Academic Conferences and Publishing International, 2017. s. 377-386.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  48. Udgivet

    Didaktiske tilgange til Minecraft i dansk. / Hanghøj, Thorkild.

    Hvad er scenariedidaktik?. red. / Thorkild Hanghøj; Jeppe Bundsgaard; Morten Misfeldt; Simon Skov Fougt; Vibeke Hetmar. Århus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 119-143.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  49. Udgivet

    Digital media promoting new approaches to subject specific didactics in visual arts education in primary school, high school, teacher education and university education. / Buhl, Mie; Örtegren, Hans; Haïkö, Tarja; Skov, Kirsten.

    2017. Abstract fra NOFA 6 - Nordisk Fagdidaktisk konference, Odense, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  50. Udgivet

    Digital produktion : Deltagelse og læring. / Sørensen, Birgitte Holm (Redaktør); Levinsen, Karin Tweddell (Redaktør); Skovbjerg, Helle Marie (Redaktør).

    1 udg. Frederikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2017.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  51. Udgivet
  52. Udgivet

    Genveje og vildveje i design af organisatoriske læringsspil. / Henriksen, Thomas Duus.

    Hvad er scenariedidaktik? . red. / Thorkild Hanghøj; Jeppe Bundsgaard; Morten Misfeldt; Simon Skov Fougt; Vibeke Hetmar. Aarhus Universitetsforlag : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 234-258.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. Udgivet

    Hvad er scenariedidaktik? / Hanghøj, Thorkild (Redaktør); Misfeldt, Morten (Redaktør); Bundsgaard, Jeppe (Redaktør); Fougt, Simon Skov (Redaktør); Hetmar, Vibeke (Redaktør).

    Århus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. 285 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  54. Udgivet

    Idéhistoriske perspektiver på leg. / Skovbjerg, Helle Marie.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 4, 01.12.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Indledning : Elevernes egenproduktion og elevinddragelse. / Sørensen, Birgitte Holm; Levinsen, Karin Tweddell; Skovbjerg, Helle Marie.

    Digital Produktion: Deltagelse og læring. red. / Birgitte Holm Sørensen; Karin Tweddell Levinsen; Helle Marie Skovbjerg. Bind 1 1. udg. Frederikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2017. s. 5-10.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  56. Udgivet

    Intern kommunikation som rammesætning af organisatoriske processer. / Henriksen, Thomas Duus.

    I: Erhvervspsykologi, Bind 15, Nr. 3, 2017, s. 32-51.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  57. Udgivet

    Involving lay People in Research and Professional Development Through Gaming : A Systematic Mapping Review. / Magnussen, Rikke.

    Proceedings of 11th European Conference on Games Based Learning (ECGBL 2017). Academic Conferences and Publishing International, 2017. s. 394-401.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  58. Udgivet

    Kreativitetsprocesser. / Skovbjerg, Helle Marie; Ejsing-Duun, Stine.

    Digital produktion: Deltagelse og læring. Bind 1 1. udg. København : Dafolo Forlag A/S, 2017. s. 61-83.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  59. Udgivet

    Kroppen i den digitale produktion. / Skovbjerg, Helle Marie; Henningsen, Birgitte Sølbeck.

    Digital produktion: Deltagelse og læring. red. / Birgitte Holm Sørensen; Karin Tweddell Levinsen; Helle Marie Skovbjerg. Bind 1 1. udg. Frederikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2017. s. 115.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  60. Udgivet

    Leg og dannelse. / Skovbjerg, Helle Marie.

    Grundfaglig viden om pædagogiske miljøer og aktiviteter. red. / Vibeke Nørgård. 1. udg. København : Akademisk Publisering, 2017. s. 97-118.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  61. Udgivet
  62. Udgivet

    MineCrafting Friendship. / Skovbjerg, Helle Marie.

    2017. Abstract fra Children´s Media and Literature in a Mediatized World, Aarhus, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  63. Udgivet
  64. Udgivet

    Omverdenens praksisformer i undervisning. / Hanghøj, Thorkild; Misfeldt, Morten; Bundsgaard, Jeppe; Fougt, Simon Skov; Hetmar, Vibeke.

    Hvad er scenariedidaktik?. red. / Thorkild Hanghøj; Morten Misfeldt; Jeppe Bundsgaard; Simon Skov Fougt; Vibeke Hetmar. Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 9.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  65. Udgivet

    Playing with a digital swing. / Skovbjerg, Helle Marie.

    Digitising Early Childhood Conference: Refereed Proceedings 2017. . 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  66. Udgivet

    Play revolts and breaks in the service of time and conflict. / Skovbjerg, Helle Marie.

    The Power of Play: Voices From the Play Community. red. / Mathias Poulsen. 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  67. Udgivet

    Rapport: Coding Class - Dokumentation og evaluering. / Hansbøl, Mikala; Ejsing-Duun, Stine.

    2017. 74 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  68. Udgivet

    Read This or Die! Including At-Risk Students through Game-Related Literacy Practices . / Hanghøj, Thorkild.

    Proceedings of the 11th European Conference on Game-Based Learning. ECGBL 2017.. red. / Maja Pivec; Josef Gründler. Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2017. s. 219-226.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  69. Udgivet

    Samtidskunst i praksis. / Buhl, Mie.

    I: Billedpaedagogisk Tidsskrift, Nr. 3, 10.2017, s. 4-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  70. Udgivet

    Scenariebaseret undervisning i sygeplejeuddannelsen. / Gundersen, Peter Bukovica; Nortvig, Anne-Mette; Jørnø, Rasmus Leth .

    Hvad er scenariedidaktik?. red. / Thorkild Hanghøj; Morten Misfeldt; Jeppe Bundsgaard; Simon Skov Fought; Vibeke Hetmar. Bind 1 1. udg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 223-240.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  71. Udgivet

    Second Order Divide in Internet Usage in Developing Countries : An Overlooked Issue? / Purushothaman, Aparna; Dirckinck-Holmfeld, Lone; Kuruvilla, Moly .

    I: International Journal of Digital Literacy and Digital Competence, Bind 8, Nr. 2, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    Student re-design of deprived neighborhoods in Minecraft : Game-assisted community-driven urban development. / Magnussen, Rikke; L. Elming, Anna.

    12th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning: CSCL 2017. Drexel University and The University of Pennsylvania, Pennsylvania, US : International Society of the Learning Sciences (ISLS), 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  73. Udgivet

    Students and teachers as developers of visual designs with AR for visual arts education. / Buhl, Mie.

    2017. Abstract fra 16th European Conference on eLearning, Porto, Portugal.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  74. Udgivet

    Students and Teachers as Developers of Visual Learning Designs with Augmented Reality for Visual Arts Education. / Buhl, Mie.

    Proceedings of the 16th European Conference on eLearning. red. / Anabela Mesquita; Paula Peres. Academic Conferences and Publishing International, 2017. s. 94-101.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  75. Udgivet

    Video Lifecycle Data Management and Collaboration. / Dirckinck-Holmfeld, Lone; Purushothaman, Aparna.

    Proceedings of the 2nd Association for Visual Pedagogy Conference. red. / Kathrin Otrel-Cass. Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 53-60.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  76. Udgivet

    ViLD Annual Meeting 2017 - Mixing Visual Realities. / Buhl, Mie; Nielsen, Simon Graven.

    1 udg. Aalborg Universitet, 2017. 37 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  77. Udgivet

    Virtually teaching virtual leadership. / Henriksen, Thomas Duus; Nielsen, Rikke Kristine; Børgesen, Kenneth.

    (uden titel). red. / Jørn Kjølseth Møller. 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

  78. 2016
  79. Udgivet

    Acoustic Infrastructures. / Søndergaard, Morten; Allen, Jamie.

    Sound Art Matters. red. / Anette Vandsø; Sanne Krogh Groth; Ulrik Schmidt; Morten Søndergaard. 2016.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  80. Udgivet

    Augmented Reality as Wearable Technology in Visualizing Human Anatomy. / Rahn, Annette ; Buhl, Mie.

    Designs for Learning 2016 conference: Short papers. 2016. s. 76-81.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  81. Udgivet

    Being Explicit about Underlying Values, Assumptions and Views when Designing for Children in the IDC Community. / Skovbjerg, Helle Marie; Bekker, Tilde; Barendregt, Wolmet .

    Proceedings of the The 15th International Conference on Interaction Design and Children. Association for Computing Machinery, 2016. s. 713-719 .

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  82. Udgivet

    Big Data Aesthetics : Special Issue of MedieKultur - Journal of Media and Communication Research. / Søndergaard, Morten (Redaktør).

    I: MedieKultur : Journal of media and communication research, Bind 31, Nr. 59, 01.03.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    Build an Educational World : Design Principles for Educational 3D Simulations. / Ejsing-Duun, Stine; Hautopp, Heidi; Hanghøj, Thorkild.

    10th European Conference on Games Based Learning: ECGBL 2016. Academic Conferences International Limited, 2016. s. 176-182.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  84. Udgivet

    Can good leadership be learned through business games? / Henriksen, Thomas Duus; Børgesen, Kenneth.

    I: Human Resource Development International, Bind 19, Nr. 5, 10.07.2016, s. 388-405.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  85. Udgivet

    Copycat or Creative Innovator? Re-production as a Pedagogical Strategy in Schools. / Ejsing-Duun, Stine; Skovbjerg, Helle Marie.

    I: Electronic Journal of E-Learning, Bind 14, Nr. 2, 17.05.2016, s. 83-93.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  86. Udgivet

    Copycat or creative innovator? Reproduction as a pedagogical strategy in schools. / Ejsing-Duun, Stine; Skovbjerg, Helle Marie.

    I: Electronic Journal of E-Learning, Bind 14, Nr. 2, 01.01.2016, s. 83-93.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet

    Creative Production as a pedagogical strategy – examples from Theory of Science. / Skovbjerg, Helle Marie; Winther, Frederikke.

    Creative University Conference. 2016.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  88. Udgivet

    Design as Modes of Inquiry in Design-pedagogy. / Ejsing-Duun, Stine; Skovbjerg, Helle Marie.

    2016. Abstract fra Pragmatism Today, Aarhus C, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  89. Udgivet

    Det farofyllt och andra stämningar i leken. / Skovbjerg, Helle Marie.

    Lek på rätt väg? : På spanning efter leken. Sverige : Studentlitteratur, 2016. s. 27-44.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  90. Udgivet
  91. Udgivet

    Forskningscenter undersøger det visuelles potentialer. / Buhl, Mie; Hansen, Siv Werner.

    I: Billedpaedagogisk Tidsskrift, Nr. 4, 12.2016, s. 13-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  92. Udgivet

    Føreign Objects : Possible Future Lab. / Søndergaard, Morten.

    2016, Studenter-udstilling / Erasmus Master in Media Arts Cultures.

    Publikation: AndetAndet bidragUndervisning

  93. Udgivet

    Game Design and Development as Mathematical Activities : Proposing a Framework. / Jensen, Erik Ottar; Hanghøj, Thorkild; Misfeldt, Morten.

    10th European Conference on Games Based Learning: ECGBL 2016. Academic Conferences and Publishing International, 2016. s. 296-303.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  94. Udgivet

    Interaction Design. / Søndergaard, Morten.

    Ubiquitous Computing, Complexity, and Culture. red. / Ulrik Ekman; Lily Diaz; Maria Engberg; Jay David Bolter; Morten Søndergaard. New York : Routledge, 2016. s. 347-349.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  95. Udgivet

    Knowledge Generation in Technology-Enhanced Health Exhibitions : Using Eye-Tracking Methods to Understand Audience Knowledge Generation in Health Promotion Exhibitions. / Magnussen, Rikke; Kharlamov, Nikita; Zachariasssen, Maria; Larsen, Birger.

    European Conference on e-Learning. red. / Jarmila Novotná; Antonín Jancarík. Charles University, Prague, Czech Republic : Academic Conferences and Publishing International, 2016. s. 450-460.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  96. Udgivet

    Legestationerne på FDFs Landslejr 2016 : - en forskningsrapport. / Skovbjerg, Helle Marie.

    2016. 27 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  97. Udgivet

    Media Art. / Søndergaard, Morten.

    Ubiquitous Computing, Complexity, and Culture. . red. / Ulrik Ekman; Jay David Bolter; Maria Engberg; Lily Diaz; Morten Søndergaard. New York : Routledge, 2016. s. 85-88.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  98. Udgivet

    Medier i dagtilbud. / Johansen, Stine Liv; Karoff, Helle Skovbjerg.

    Pædagogik i dagtilbud. red. / David Thore Gravesen. Bind 1 1. udg. Aarhus : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 584-600.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  99. Udgivet

    MOOCS AS NEW CONDITIONS FOR INSTRUCTIONAL DESIGN. / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch; Karanam, Pushpanadham .

    2016. Abstract fra MOOCs in lifelong learning, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  100. Udgivet

    MOOCs - the promise of meeting the need of flexibility for the adult learner? / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch.

    Proceedings of the 15th European Conference on E-learning ECEL 2016. red. / Jarmila Novotna; Antonin Jarcarik. Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2016. s. 98-105.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  101. Udgivet

    Participatory urbanism : Making the stranger familiar and the familiar strange. / Ejsing-Duun, Stine.

    Citizen Media and Public Spaces: Diverse expressions of citizenship and dissent. red. / Mona Baker; Bolette Blaagaard. Routledge, 2016.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  102. Udgivet

    Perspektiver på leg. / Skovbjerg, Helle Marie.

    Aarhus : Turbine forlaget, 2016. 112 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  103. Udgivet

    Programmering af robotenheder i grundskolen. / Ejsing-Duun, Stine; Misfeldt, Morten.

    I: Læring og Medier, Bind 8, Nr. 14, 2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Forrige 1 2 3 Næste