MÆRKK - Media Aesthetics & Experience Design: Communication, Culture & Cognition

Organisationsprofil

MÆRKK er en vidensgruppe på Institut for Kommunikation, og MÆRKKs medlemmer forsker og underviser i medier, marked og kommunikation. Interessen er samlet omkring æstetik, oplevelser, kultur og kognition.

MÆRKK er organiseret i to sektioner, som bidrager til at udforske forskellige dimensioner ved den samlende interesse i æstetik, oplevelse, kultur og kognition. De to sektioner er Oplevelsesdesign (OD) og Reklame og medieæstetik (RM). OD og RM repræsenterer to konsoliderede forskningsindsatser, som bidrager markant til – og som på visse områder er førende i forhold til – at tegne dansk forskning inden for deres områder. MÆRKK repræsenterer et bredt spektrum af videnskabelige tilgange, men er især karakteriseret ved ’tekst’ (i bred forstand)- og modtageranalyse ud fra fænomenologiske, hermeneutiske, diskursanalytiske, semiotiske og psykologiske forståelsesrammer.

MÆRKK bidrager med undervisning samt uddannelsestilrettelægning og -revision på Institut for Kommunikation på både bachelor- og kandidatniveau. Det gælder primært kommunikation og digitale medier, men også fx Art & Technology, Musik og Psykologi. MÆRKK bidrager til vidensudveksling med det omgivende samfund via bl.a. foredrags- og konsulentvirksomhed, fx i forbindelse med deltagelse i Innovationsnetværk for Marked og Forbrug, forelæsninger på Folkeuniversitetet, gæsteundervisning og medieoptrædener.

Luk

Publikationer (719)

Aktiviteter (649)

Forskningsprojekter (79)

Mest anvendte tidsskrifter

Mest downloadede publikationer

Seneste aktiviteter og konferencer

ID: 84