reCreate - Research Center for Creative and Immersive Learning Environments

  1. 2018
  2. Under udarbejdelse
  3. Udgivet
  4. Udgivet
  5. E-pub ahead of print
  6. Accepteret/In press

    Den sanselige udfordring – Campingkvinderne i dialog med videnskab og filosofi. / Gimmler, Antje (Redaktør); Chemi, Tatiana (Redaktør).

    Aalborg Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  7. Udgivet

    Digitalisering af sygeplejepraksis. / Konnerup, Ulla.

    Klinisk lederskab: en grundbog i sygeplejen. red. / Ulla Nielsby; Susanne Dau. FADL's Forlag, 2018. s. 235-251.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  8. Accepteret/In press

    En brudekjoles fortællinger. / Strand, Anete Mikkala Camille.

    Den sanselige udfordring : Campingkvinderne i dialog med videnskab og filosofi. red. / Antje Gimmler; Tatiana Chemi. Aalborg Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. Accepteret/In press

    Entangling Organizations : Intra-active ways of reworking the organizational scenography for the processes of becoming of the changed relationalities of (dis)ability. / Strand, Anete Mikkala Camille.

    ??. red. / David M. Boje. Emerald Group Publishing, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. Udgivet

    Exploring Deep Recurrent Q-Learning for Navigation in a 3D Environment. / Brejl, Rasmus; Purwins, Hendrik; Schoenau-Fog, Henrik .

    I: EAI Endrosed Trasactions on Creative Technologies, Bind 5, Nr. 1, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Accepteret/In press

    Gaze strategies can reveal the impact of source code features on the cognitive load of novice programmers. / Wulff-Jensen, Andreas; Ruder, Kevin Vignola; Triantafyllou, Evangelia; Bruni, Luis Emilio.

    Proceedings of the 9th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics. 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  12. Udgivet

    Inclusive Digital Technologies for People with Communication Disabilities. / Konnerup, Ulla.

    “Digital Turn in Higher Education”,. red. / D. Kergel; B. Heidkamp; P. Tellus; T. Rachwal; S. Nowakowski. Springer, 2018. s. 195-213.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  13. Udgivet

    Kreativ læring med levende billeder : Potentialer, udfordringer og anbefalinger for produktionsorienteret læring. / Gjedde, Lisa; Hecht, Janus; Hanne Pedersen.

    2018. 40 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  14. Udgivet

    Motivated Learning Through Production-Oriented Game Development. / Schoenau-Fog, Henrik .

    Game-Oriented Learning Design: A Scandinavian Approach. Sense Publishers, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  15. Afsendt
  16. Udgivet
  17. Accepteret/In press

    Rework of an Organizational Scenography through Object Theatre. / Strand, A. M. C. samt 14 kandidat studerende ved valgfaget Organisatorisk scenografi forår 2014, Institut for Kommunikation, AAU.

    I: Tamara Journal - special issue on Materiality & Storytelling, part 2, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Sociomateriality : The emergence of a new fractal of entangled engagements. / Strand, Anete Mikkala Camille; Henderson, Tonya L. .

    The Emerald Handbook of Management and Organization Inquiry. red. / David M. Boje; Mabel Sanchez. Emerald Group Publishing, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Accepteret/In press

    The Break : Work-life balance and leadership anno 2016 - Reconfiguring contemporary leadership through 2400 years old coaching concept of Protreptic, Walking and Material Storytelling. / Strand, Anete Mikkala Camille.

    The Break. Work-life balance and leadership anno 2016 - Reconfiguring contemporary leadership through 2400 years old coaching concept ofProtreptic, Walking andMaterial Storytelling. red. / David M. Boje. Emerald Group Publishing, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  20. Accepteret/In press

    The Grammar of Handling. / Strand, Anete Mikkala Camille; Kunitz, Silvia.

    2018.

    Publikation: Working paperForskningpeer review

  21. Accepteret/In press
  22. Udgivet

    The teacher as designer? What is the role of ‘learning design’ in networked learning? / Konnerup, Ulla; Ryberg, Thomas; Sørensen, Mia Thyrre.

    Proceedings of the 11th International Conference on Networked Learning 2018. red. / Bajic Milan; Nina Bonderup Dohn; Maarten de Laat; Petar Jandric; Thomas Ryberg. 2018. s. 331-339.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  23. Under udarbejdelse

    Æstetiske læreprocesser i dagtilbud. / Jensen, Julie Borup.

    Dafolo Forlag A/S, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  24. 2017
  25. Udgivet

    [743] Animated Storytelling in Hybrid Environments as a Framework for Creative and Collaborative Learning. / Gjedde, Lisa.

    2017. 712 Abstract fra NERA congress, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  26. Udgivet

    Creative learning technologies as a catalyst for rethinking education. / Gjedde, Lisa.

    Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education. red. / Jon Dron; Sanjaya Mishra. Bind 1 1. udg. Vancouver, British Columbia, Canada : Association for the Advancement of Computing in Education, 2017. s. 144-147.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  27. Udgivet

    Digitalt medieret makkerfeedback : En undersøgelse af deltagerstyret idrætsundervisning støttet af digitale teknologier. / Søndergaard, Steffen ; Østergaard, Lars Domino.

    I: Scandinavian Sport Studies Forum, Bind 8, 14.11.2017, s. 139-161.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Engagerende didaktiske design i blendede læringsrum : – et grundlag for facilitering af læreprocesser. / Konnerup, Ulla; Dau, Susanne.

    I: Tidsskriftet Læring og Medier (LOM), Bind 9, Nr. 16, 23.05.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Engaging People with Aphasia in Design of Rehabilitation Through Participatory Design : A Way to Learn what They Really Want. / Konnerup, Ulla.

    Participatory Design & Health Information Technology. red. / Anne Marie Kanstrup; Ann Bygholm; Pernille Bertelsen; Christian Nøhr. IOS Press, 2017. s. 148-157.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Enhancing Arts-based Learning through an Immersive Pop-up Lab. / Gjedde, Lisa.

    2017. 35 Abstract fra Immersive Education Conference, Lucca, Italien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Udgivet

    Et kor af stemmer : Introduktion til antologien. / Lindvang, Charlotte; Beck, Bolette Daniels.

    Musik, krop og følelser. Neuroaffektive processer i musikterapi. red. / Charlotte Lindvang; Bolette Daniels Beck. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2017. s. 13-24.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

  32. Udgivet

    Fra New Public Management til New Public Governance. / Jensen, Julie Borup; Krogstrup, Hanne Kathrine.

    Samskabelse og Capacity Building i den offentlige sektor. red. / Hanne Kathrine Krogstrup. 1. udg. Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 33-55.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  33. Udgivet

    How Knowledge of the Player Character’s Alignment Affect Decision Making in an Interactive Narrative. / Jakobsen, Mette ; Christensen, Daniel Svejstrup; Bruni, Luis Emilio.

    Interactive Storytelling: 10th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2017 Funchal, Madeira, Portugal, November 14–17, 2017, Proceedings. red. / N. Nunes; I. Oakley; V. Nisi. Springer, 2017. s. 193-205.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  34. Udgivet

    Intra-Aktionsforskning : - en dialogisk slowfox med materialiteten. / Strand, Anete Mikkala Camille; Sparholt, Ulla .

    Dialogisk aktionsforskning : i et praksisnært perspektiv. red. / Helle Alrø; Finn Thorbjørn Hansen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 177-212.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  35. Udgivet

    Involvering af studerende i kvalitative forskningsprojekter. / Østergaard, Lars Domino.

    2017. Abstract fra Seminar om kvalitative metoder i bevægelses- og idrætspædagogisk forskning, Præstø, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  36. Udgivet
    Kultur-mix.. Gjedde, Lisa (Producent). 2017.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformInteraktiv produktionUndervisning

  37. Udgivet
  38. Udgivet

    Measuring the embodiment of architecture. / Fich, Lars Brorson; Hansen, Åse; Wallergård, Mattias; Djebbara, Ali Zakaria; Jönsson, Peter; Gimmler, Antje.

    Data + Senses: Proceedindgs of the International Conference 'Between Data and Senses; Architecture, neuroscience and the Digital Worlds'.. red. / Anastasia Karandinou. London : University of East london, 2017. s. 20-23.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  39. E-pub ahead of print

    Music, social learning and senses in university pedagogy : An intersection between art and academe. / Jensen, Julie Borup.

    I: Arts and Humanities in Higher Education, 27.09.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Musik, krop og følelser : Neuroaffektive processer i musikterapi. / Lindvang, Charlotte (Redaktør); Beck, Bolette Daniels (Redaktør).

    København : Frydenlund Academic, 2017. 386 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  41. Udgivet
    Naturen i Spil.. Gjedde, Lisa (Producent). 2017. København : . .

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

  42. Udgivet

    Naturen i Spil. / Gjedde, Lisa.

    2017. 29 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  43. Udgivet

    PBL og de sammensatte hold på kandidatuddannelser : ”When the going gets tough, PBL gets going!”. / Engen, Mie; Fallov, Mia Arp; Jensen, Rune Hagel Skaarup; Jensen, Julie Borup; Ravn, Ole.

    Aalborg Universitet : Institut for Sociologi og Socialt Arbejde, Aalborg Universitet, 2017. 36 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  44. Udgivet

    Purposive game production in educational setup : Investigating team collaboration in virtual reality. / Timcenko, Olga; Kofoed, Lise Busk; Schoenau-Fog, Henrik; Reng, Lars.

    HCI International 2017 - Posters Extended Abstracts - 19th International Conference, HCI International 2017, Proceedings. Bind 714 Springer, 2017. s. 184-191.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  45. Udgivet

    Recognition : Conceptualization and Context. / Gimmler, Antje.

    Concepts in Action : Conceptual Constructionism. red. / Håkon Leiulfsrud; Peter Sohlberg. Leiden : Brill, 2017. s. 302-319.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  46. Udgivet

    Sound Design in Virtual Reality Concert Experiences using a Wave Field Synthesis Approach. / Lind, Rasmus Bloustrød; Milesen, Victor; Smed, Dina Madsen; Vinkel, Simone Patricia; Grani, Francesco; Nilsson, Niels Chr.; Reng, Lars; Nordahl, Rolf; Serafin, Stefania.

    Virtual Reality (VR), 2017. IEEE, 2017. s. 363-364.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  47. Udgivet

    Teaching mathematics to non-mathematicians : the case of media technology undergraduate students. / Triantafyllou, Evangelia; Timcenko, Olga.

    Proceedings of the the 10th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10). DCU Institute of Education and ERME, 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  48. Udgivet

    Udvikling af samhørighed og mentaliseringskapacitet gennem læreterapi i grupper. / Lindvang, Charlotte.

    Musik, krop og følelser. Neuroaffektive processer i musikterapi.. red. / Charlotte Lindvang; Bolette Daniels Beck. Frydenlund Academic, 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  49. Udgivet

    Using lightboard to flip the course. / Timcenko, Olga; Triantafyllou, Evangelia; Nilsson, Niels Chr.

    2017. Abstract fra The 27th European Association for Education in Electrical and Information Engineering Annual Conference, Grenoble, Frankrig.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  50. 2016
  51. Udgivet

    Animated Film Learning. / Gjedde, Lisa.

    2016, Presentation.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  52. Udgivet

    Animated Film Learning- animationsfilmsproduktion som kreativ læringsvej i folkeskolen. Resumé. / Gjedde, Lisa.

    København : Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 3 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  53. Udgivet
  54. Udgivet

    Attitudes towards mathematics as a subject and mathematics learning and instruction in a trans-disciplinary engineering study. / Triantafyllou, Evangelia; Misfeldt, Morten; Timcenko, Olga.

    I: Nomad, Bind 21, Nr. 3, 09.2016, s. 29-49.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Building 21st. Century literacies through digital animated storytelling. / Gjedde, Lisa.

    Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2016 . Chesapeake, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).. red. / Theo Bastiaens. Waynesville, NC : Association for the Advancement of Computing in Education, 2016. s. 163-166.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  56. Udgivet

    Differences in cognitive processing when appreciating figurative and abstract art can be detected by integrating EEG and eye-tracking data. / Baceviciute, Sarune; Bruni, Luis Emilio; Burelli, Paolo; Wulff-Jensen, Andreas.

    2016. Abstract fra Conference of the International Association of Empirical Aesthetics, Vienna, Østrig.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  57. Udgivet

    Disguising Rotational Gain for Redirected Walking in Virtual Reality : Effect of Visual Density. / Paludan, Anders Glud; Elbaek, Jacob; Mortensen, Mathias Helmuth; Zobbe, Morten; Nilsson, Niels Chr.; Nordahl, Rolf; Reng, Lars; Serafin, Stefania.

    Proceedings of 2016 IEEE Virtual Reality. IEEE, 2016. s. 259-260.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  58. Udgivet

    Fostering creativity, empathy and self-regulation through story-based educational role-play. / Gjedde, Lisa.

    2016. Abstract fra Learning and the Brain, Boston, USA.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

  59. Udgivet

    Fostering Creativity in the Classroom through Animated Storytelling - Challenges and Potentials for Arts-integration in 21st. Century Learning. / Gjedde, Lisa.

    Proceedings of EdMedia 2016. red. / George Veletsianos. Bind 1 1. udg. Waynesville, NC : AACE - Association for the Advancement of Computing in Education, 2016. s. 650-653.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  60. Udgivet
    Fotofilm om musikterapi, demens og ældreomsorg.. Ansholm, Helle (Producent); Lindvang, Charlotte (Udvikler); Ridder, Hanne Mette Ochsner (Udvikler); Krøier, Julie Kolbe (Udøver). 2016.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Formidling

  61. Udgivet
    Fotofilm om musikterapi med flygtninge : Livet kan fortælles i musik.. Ansholm, Helle (Producent); Lindvang, Charlotte (Udvikler); Beck, Bolette Daniels (Andet). 2016.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Formidling

  62. Udgivet

    Future Workshop as a Pedagogical Framework for Doing Problem Based Learning : An Exemplary learning design for a Six-Week Intermediate-Scale, On-Campus University Course. / Konnerup, Ulla; Dirckinck-Holmfeld, Lone.

    Proceedings of the 5th International Conference on Designs for Learning. 1. udg. Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 128-147.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  63. Udgivet

    Game production - Teachers Challenges in a Danish Public School. / Reng, Lars; Kofoed, Lise.

    The 10th European Conference on Games Based Learning. Academic Conferences and Publishing International, 2016. s. 552-558.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  64. Udgivet

    Germ Cells are Made Semiotically Competent During Evolution. / Giorgi, Franco; Bruni, Luis Emilio.

    I: Biosemiotics, Bind 9, Nr. 1, 23.03.2016, s. 31–49.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    Ind til det levede liv. Fotofilm om musikterapi, demens og ældreomsorg. / Krøier, Julie Kolbe; Ridder, Hanne Mette Ochsner; Lindvang, Charlotte; Ansholm, Helle (Producer).

    2016, Ind til det levede liv. Fotofilm om musikterapi, demens og ældreomsorg..

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  66. Udgivet
  67. Udgivet

    New Teaching Strategies for Engineering Students : New challenges for the teachers. / Reng, Lars; Kofoed, Lise.

    Proceedings of International Conference on Engineering Education and Research. Western Sydney University, 2016.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  68. Udgivet

    Physical Activity During School : When, Why, and How … and What do the Students think? / Østergaard, Lars Domino.

    2016. Abstract fra International Conference for Qualitative Research in Sport and Exercise, Chichester, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  69. Udgivet

    Rationale and design of a randomized controlled trial examining the effect of classroom-based physical activity on math achievement. / Have, Mona; Nielsen, Jacob Have; Gejl, Anne Kær; Thomsen Ernst, Martin; Fredens, Kjeld; Støckel, Jan Toftegaard; Wedderkopp, Niels; Domazet, Sidsel Louise; Gudex, Claire; Grøntved, Anders; Kristensen, Peter Lund.

    I: BMC Public Health, Bind 16, Nr. 1, 304, 2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Rehabilitation of People with a Brain Injury Through the Lens of Networked Learning : Identity Formation in Distributed Virtual Environments. / Konnerup, Ulla; Castro Rojas, Maria Dolores ; Bygholm, Ann.

    Proceedings of the 10th International Conference on Networked Learning 2016. red. / S. Cranmer; M. de Laat; T. Ryberg; J. Sime. Lancester, 2016. s. 532-539.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  71. Udgivet

    Renegotiation of Identity after a Brain Injury Using Immersive Virtual Environments. / Konnerup, Ulla.

     Accepted Abstracts from the International Brain Injury Association’s 11th World Congress on Brain Injury. Brain Injury, . 2016. 0723.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  72. Udgivet

    Revitalisering af PBL i videregående uddannelser gennem Learning Design. / Davidsen, Jacob; Konnerup, Ulla.

    I: Læring og Medier, Bind 15, 06.2016, s. 1-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet
    Storylab : Følgeforskning videopræsentation om erfaringer fra et multimodalt fortælleværksted.. Gjedde, Lisa (Producent). 2016.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

  74. Udgivet

    Storylab – perspektiver på biblioteket som multimodalt læringsrum. / Gjedde, Lisa (Redaktør); Lønholdt, Marlene ; Lundsgaard Nielsen, Ditte ; Gjedde, Lisa.

    2016, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  75. Udgivet

    Students as Math Level Designers : Exploring how students become motivated through design of a math learning game. / Jensen, Erik Ottar ; Hanghøj, Thorkild; Schoenau-Fog, Henrik; Reng, Lars.

    2016. Paper præsenteret ved Designs for Learning, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  76. Udgivet

    Teachers’ development in a flipped classroom for applied mathematics : A use case in a transdisciplinary engineering study. / Triantafyllou, Evangelia; Timcenko, Olga; Kofoed, Lise.

    Proceedings of SEFI 2016 - European Society for Engineering Education. 2016.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  77. Udgivet

    The Game Enhanced Learning Model : Mapping Gamebased Learning for Educators. / Reng, Lars; Schoenau-Fog, Henrik .

    Proceedings of The 10th European Conference on Games Based Learning. red. / Thomas Connolly; Liz Boyle. Academic Conferences and Publishing International, 2016. s. 559-564.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  78. Udgivet

    The Narrative Quality of Game Mechanics. / Larsen, Bjarke Alexander; Schoenau-Fog, Henrik .

    The 9th Conference on Interactive Digital Storytelling: Proceedings. Springer, 2016.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  79. Udgivet

    Transgressive, but fun! Music in University Learning Environments. / Jensen, Julie Borup.

    1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  80. Udgivet
  81. Udgivet

    Velfærdsorganisering og transformation – en indledning. / Højbjerg, Karin; Martinussen, Marie Louise.

    I: Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab, Nr. 3-4, 12.2016, s. 5-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. 2015
  83. Udgivet

    Adaptive Storyworlds : Utilizing the Space-Time Continuum in Interactive Digital Storytelling. / Schoenau-Fog, Henrik.

    Interactive Storytelling: 8th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2015, Copenhagen, Denmark, November 30 - December 4, 2015, Proceedings. red. / Henrik Schoenau-Fog; Luis Emilio Bruni; Sandy Louchart; Sarune Baceviciute. Springer, 2015. s. 58-65.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  84. Udgivet

    A Factor-Based Exploration of Player´s Continuation Desire in Free-to-Play Mobile Games. / Stankevicius , Deividas ; Jady, Hawraa Amira; Drachen, Anders; Schønau-Fog, Henrik .

    PROCEEDINGS OF THE ELEVENTH ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND INTERACTIVE DIGITAL ENTERTAINMENT INTERNATIONAL CONFERENCE (AIIDE 2015). AAAI Press, 2015. s. 36-42.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  85. Udgivet

    A Problem-Based Learning Approach of Teaching Mathematics to Media Technology Students Using a Game Engine. / Triantafyllou, Evangelia; Misfeldt, Morten; Timcenko, Olga.

    Global Research Community: Collaboration and Developments: 5th International Research Symposium on Problem Based Learning. red. / Erik de Graff; Aida Guerra; Anette Kolmos; Nestor Arexolaleiba. Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 155-166.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  86. Udgivet

    Blended Course with Flipped Classroom Approach : Experiences. / Timcenko, Olga; Purwins, Hendrik; Triantafyllou, Evangelia; Kofoed, Lise.

    The Sixth International Conference on e-Learning. 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  87. Udgivet

    Bridging Creativity and Group by Elements of Problem-Based Learning (PBL). / Zhou, Chunfang.

    Pattern Analysis, Intelligent Security and the Internet of Things. red. / Ajith Abraham; Azah Kamilah Muda; Yun-Huoy Choo. Bind 355 Springer, 2015. s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  88. Udgivet

    Building Research and Development Bridges : Connecting Interactive Digital Storytelling Research with the Game Industry and Media Content Producers. / Schoenau-Fog, Henrik ; Reng, Lars.

    Interactive Storytelling: The 8th Conference on Interactive Digital Storytelling, Proceedings. Springer, 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingFormidling

  89. Udgivet

    Case-based learning. / Krogh, Lone; Stentoft, Diana; Emmersen, Jeppe; Musaeus, Peter.

    University Teaching and Learning. red. / Lotte Rienecker; Peter Stray Jørgensen; Jens Dolin; Gitte Holten Ingerslev. Samfundslitteratur, 2015. s. 201-214.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  90. Udgivet

    Categorizing Video Game Audio : An exploration of auditory-psychological effects . / Westerberg, Andreas Rytter; Schoenau-Fog, Henrik .

    AcademicMindTrek '15: Proceedings of the 19th International Academic MindTrek Conference. Association for Computing Machinery, 2015. s. 47-54.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  91. Udgivet

    Designing for motivational immersive learning through narrative role-play scenarios. / Gjedde, Lisa.

    Proceedings of E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2015 . Chesapeake, VA : AACE - Association for the Advancement of Computing in Education, 2015. s. 337-341.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  92. Udgivet

    Developmental Scaffolding. / Giorgi, Franco; Bruni, Luis Emilio.

    I: Biosemiotics, Bind 8, Nr. 2, 27.03.2015, s. 173-189.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  93. Udgivet

    Entangled Organizations : Intra-active ways of reworking the organizational scenography for the processes of becoming of the changed relationalities of (dis)ability. / Strand, Anete Mikkala Camille.

    2015. Paper præsenteret ved bigSTORY, Los Angeles, USA.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  94. Udgivet

    ”Er jeg akademiker nok?” : studenterkampe om legitim uddannelseskultur. / Højbjerg, Karin; Martinussen, Marie .

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 10, Nr. 18, 2015, s. 7-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet

    Exploring a Narrative Game-based Learning Platform as a Vehicle for Inclusion. / Gjedde, Lisa.

    INTED2015 Proceedings. International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2015. s. 5193-5193.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  96. Udgivet

    Fabrication of Games and Learning : - A Purposive Game Production. / Schoenau-Fog, Henrik ; Reng, Lars; Kofoed, Lise.

    Proceedings of The 9th European Conference on Games-Based Learning : ECGBL 2015. red. / Robin Munkvold; Line Kolås. Reading, United Kingdom : Academic Conferences and Publishing International, 2015. s. 480-488.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  97. Udgivet

    From Jam to Start-up : A framework to support entrepreneurship at game jams and production oriented workshops. / Bering Kjæhr, Emil; Lyngbye Hvid Jensen, Jane; Schoenau-Fog, Henrik ; Reng, Lars.

    Workshop Proceedings of the 10th International Conference on the Foundations of Digital Games. Global Game Jam, 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  98. Udgivet
  99. Udgivet

    Halvorsmindes fysiske rammer - en relationsscenografi. / Strand, Anete Mikkala Camille.

    2 s. Halvorsminde. 2015, Artikel i Efterskole avis.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  100. Udgivet

    Heterarchical semiosis : From signal transduction to narrative intelligibility. / Bruni, Luis Emilio.

    International Handbook of Semiotics. red. / Peter Pericles Trifonas. Springer Science+Business Media, 2015. s. 1079-1097.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  101. Udgivet

    Hvordan finder man sin plads i klassen? Materialiteters indgriben i elevpositioner og-strategier i gymnasieskolen. / Murning, Susanne; Martinussen, Marie Louise.

    Ungdomsliv : Brydninger i ungdomslivet . red. / Niels Ulrik Sørensen; Mette Pless. Bind 3 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 85-108.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  102. Udgivet

    Implicit and Explicit Information Mediation in a Virtual Reality Museum Installation and its Effects on Retention and Learning Outcomes. / Moesgaard, Tomas Gislason; Witt, Mass; Fiss, Jonathan; Warming, Cecilie; Klubien, Jonathan; Schønau-Fog, Henrik .

    Proceedings of The 9th European Conference on Games-Based Learning : ECGBL 2015. red. / Robin Munkvold; Line Kolås. Reading, United Kingdom : Academic Conferences and Publishing International, 2015. s. 387-394.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  103. Udgivet

    Interactive Storytelling : 8th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2015 Proceedings . / Schønau-Fog, Henrik (Redaktør); Bruni, Luis Emilio (Redaktør); Louchart, Sandy (Redaktør); Baceviciute, Sarune (Redaktør).

    Interactive Storytelling: 8th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2015 Copenhagen, Denmark, November 30 – December 4, 2015 Proceedings. Springer, 2015. s. V-VI.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  104. Udgivet

    Inviting Grief into Games : The Game Design Process as Personal Dialogue. / Harrer, Sabine; Schoenau-Fog, Henrik .

    Proceedings of DiGRA 2015: Diversity of play: Games - Cultures - Identities. Digital Games Research Association, 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Forrige 1 2 3 Næste