Annette Rasmussen

  1. 2020
  2. Udgivet

    Moving institutions. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    How to be an academic in the modern higher education arena. Edward Elgar Publishing, 2020.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Udgivet

    The balance between teaching and research. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    How to be an academic in the modern higher education arena. Edward Elgar Publishing, 2020.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. 2018
  5. Udgivet

    Access and Positioning. / Duch, Henriette; Rasmussen, Annette.

    2018. Abstract fra The oxford Ethnography Conference, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  6. Under udarbejdelse

    Familiarity and Distance in Adult Education Fieldwork : Perspectives on field relations between observer and informants. / Rasmussen, Annette; Duch, Henriette.

    I: Ethnography and Education, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    Magdalene Lauridsen : Danish founder of Ankerhus Teacher Training College of Home Economics and Housekeeping, founder of the Home Economics and Housekeeping Movement and activist for education of women in Denmark. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2018. 1 Abstract fra Pioneering Women and Men in European Adult Education
    (19th and early 20th Centuries), Paris, Frankrig.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  8. Accepteret/In press

    PhD Careers and Employability : To and from a university career: Competences and Career Strategies among PhD Graduates in Denmark. / Rasmussen, Annette.

    2018.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  9. Accepteret/In press

    Policy Intersections on Education for the Gifted and Talented in China and Denmark. / Rasmussen, Annette.

    Nordic-Chinese Intersections on Education. Palgrave Macmillan, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. Udgivet

    Restructuring the Educational Profession in Denmark. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle Damkjær.

    Education Policies and the Restructuring of the Educational Profession: Global and Comparative Perspectives. red. / R Normand; M Liu; L.M Carvalho; D.A Oliveira; L Levalleur. Singapore : Springer, 2018. s. 159 - 172 11.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  11. Udgivet

    Selvforvaltede læringsrum i pædagogisk praksis : Analyser af dilemmaer og didaktiske udfordringer ved selvforvaltede læringsrum på professionsrettede uddannelser i Danmark. / Larsen, Verner; Rasmussen, Annette; Sørensen, Helle Bækkelund.

    1 udg. Aalborg : Danske Professionshøjskoler, 2018. 106 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  12. Udgivet

    Talent Academies in the Danish Upper Secondary School: inclusive or exclusive policies. / Rasmussen, Annette.

    2018.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  13. Afsendt
  14. Udgivet

    To and from a university career : Competencies and career strategies among PhD graduates in Denmark. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2018. Abstract fra ECER, Bolzano, Italien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  15. Udgivet

    Videnskabsteori i universitetspraksis - en analyse af studerendes problemorienterede projektskrivning. / Rasmussen, Annette; Ydesen, Christian.

    Fagets videnskabsteori. red. / Tom Børsen; David Budtz Pedersen; Hanne Andersen. 1. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2018. s. 135-146.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. 2017
  17. Udgivet

    At undersøge læring. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Palle Damkjær; Rasmussen, Annette; Jensen, Annie Aarup; Ydesen, Christian; Ravn, Ole.

    1 udg. Samfundslitteratur, 2017. 188 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  18. Udgivet

    PhD Careers and Competences : A qualitative analysis of PhD graduates from the Social Sciences and Humanities at Aaalborg University. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. 48 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  19. Udgivet

    Talent Development in education : an inclusive or exclusive education policy? / Rasmussen, Annette; Ydesen, Christian.

    2017. Paper præsenteret ved American Sociological Association, Canada.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  20. 2016
  21. Udgivet

    Excellence in Education – in policies addressing the ‘gifted and talented’. / Lingard, Bob ; Rasmussen, Annette.

    2016. Abstract fra ECER, Dublin, Irland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  22. Udgivet

    Implicit Knowledge of General Upper Secondary School in a Bridge-building Project. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    I: Ethnography and Education, Bind 11, Nr. 3, 2016, s. 316-330.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Procesevaluering. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle Damkjær.

    Evaluering af offentlig politik og administration. red. / Thomas Bredgaard. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 241-261.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  24. Udgivet

    The concept of elite - moving from sports and into basic school. / Rasmussen, Annette; Skrubbeltrang, Lotte Stausgaard.

    2016. Abstract fra Oxford Etnography and Education Conference, .

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  25. 2015
  26. Udgivet

    Conceptions of Student Talent in the Context of Talent Development. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 28, Nr. 4, 2015, s. 476-495.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    Differentiation in the New Nordic School. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2015. Abstract fra NERA Congress, Gothenburg, Sverige.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  28. Udgivet

    Guiding young adults at risk – effects and challenges in the Danish welfare state : Paper for 6th Nordic Conference on Adult Education and Learning, March 2015. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle; Ydesen, Christian.

    2015. Paper præsenteret ved The 6th Nordic Conference on Adult Education and Learning , Tampere, Finland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  29. Udgivet

    Introduktion : Test som historisk og socialt fænomen. / Andreasen, Karen Egedal; Buchardt, Mette; Rasmussen, Annette; Ydesen, Christian.

    Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. red. / Karen Egedal Andreasen; Mette Buchardt; Annette Rasmussen; Christian Ydesen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 9-25.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Methodology at a Watershed. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette; Jensen, Lars Bang.

    2015. Abstract fra ECER, Budapest, Ungarn.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Udgivet

    Optagelsesprøver til idrætsklasser : Udvælgelse af talenter til eliteidræt. / Rasmussen, Annette; Skrubbeltrang, Lotte Stausgaard.

    Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. red. / Karen E. Andreasen; Mette Buchardt; Annette Rasmussen; Christian Ydesen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 215-235.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Talentudvikling og differentiering af elever i talentklasser. / Rasmussen, Annette.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 2015, Nr. 3, 1, 2015, s. 8-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    Test og prøvelser : Oprindelse, udvikling, aktualitet. / Andreasen, Karen Egedal (Redaktør); Buchardt, Mette (Redaktør); Rasmussen, Annette (Redaktør); Ydesen, Christian (Redaktør).

    1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. 304 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  34. 2014
  35. Udgivet

    A School for Less Than All in Denmark. / Rasmussen, Annette; Moos, Lejf.

    The Nordic Education Model: 'A School for All' Encounters Neo-Liberal Policy. red. / Ulf Blossing; Gunn Imsen; Lejf Moos. Bind 1 1. udg. Springer Dordrecht Heidelberg New York London : Springer Publishing Company, 2014. s. 57-75.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. Udgivet

    Competitive advantage of concerted cultivation versus the natural growth of sports talents. / Skrubbeltrang, Lotte Stausgaard; Rasmussen, Annette.

    Performativity in Education: An international collection of ethnographic research on learners' experiences. 1. udg. Gloucestershire : E & E Publishing, 2014. s. 189-211.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Udgivet

    I was Just an Average Girl … : Student Identities in the Context of Testing. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    Performative Educational Experiences of Learners Across the World: An International Collection of Ethnographic Research . United Kingdom, Essex : Ethnography and Education, 2014. s. 131-152.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  38. Udgivet

    Nordic Upper Secondary School : Regular and Irregular Programmes - Or Just One Irregular School for All? / Nevøy, Anne; Rasmussen, Annette; Ohna, Stein Erik; Barow, Thomas.

    The Nordic Education Model: 'A School for All' Encounters Neo-Liberal Policy. red. / Ulf Blossing; Gunn Imsen; Lejf Moos. Bind 1 1. udg. Dordrecht, Heidelberg, New York, London : Springer, 2014. s. 191-210.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  39. Udgivet

    Performativity in Education : An international collection of ethnographic research on learners' experiences. / Rasmussen, Annette (Redaktør); Gustafsson, Jan (Redaktør); Jeffrey, Bob (Redaktør).

    1 udg. Gloucestershire : Ethnography and Education, 2014. 304 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  40. Udgivet

    Testing for Talents in Elite Sports Classes. / Rasmussen, Annette; Skrubbeltrang, Lotte Stausgaard.

    2014. Abstract fra European Conference in Educational Research, Porto, Portugal.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  41. Udgivet

    The Nordic Vision of a School for All Meets the Neo-Liberal Education Policy. Symposium Part 1. Reports from Five Countries. A School For Less Than All. Danish Case. Network 23. Policy Studies and Politics of Education. / Rasmussen, Annette; Moos, Lejf.

    2014. Abstract fra European Conference on Educational research, Cádiz, Spanien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  42. Udgivet

    Why School Matters to Pupils: The Culture of Schooling as Actions and Accounts during Lockout Time : Contemporary Schooling as Actions and Accounts during Lockout Time. / Rasmussen, Annette.

    2014. Abstract fra Oxford Etnography and Education Conference, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  43. 2013
  44. Udgivet

    Adult education and social capital in local communities : Paper for fifth Nordic conference of adult learning, Reykjavik March 2013. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    2013. Paper præsenteret ved Nordic Conference on Adult Learning, Reykjavik, Island.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  45. Udgivet

    Betydninger af folkeskolens afsluttende prøver - belyst ud fra forskellige elevperspektiver. / Rasmussen, Annette.

    Cepra-striben : Tema: Feedback. Bind 14 Center for evaluering i praksis, CEPRA, UCN, 2013. s. 4-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  46. Udgivet

    How close can you go? Dilemmas of proximity in ethnographic research. / Skrubbeltrang, Lotte Stausgaard; Rasmussen, Annette.

    2013. Abstract fra Oxford Ethnography and Education Conference, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  47. Udgivet

    Hvad er "bedre"? Kommentar til regeringens udspil til folkeskolereform . / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 2013, Nr. 1, 02.2013, s. 25-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet

    Hvad er "nyt"? Kommentar til udviklingsprogrammet Ny Nordisk Skole. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 2013, Nr. 1, 02.2013, s. 16-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet
  50. Udgivet

    Pupil identity in the context of testing. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2013. Abstract fra Oxford Ethnography and Education Conference, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  51. Udgivet

    Standardized Testing. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette; Ydesen, Christian.

    Sociology of Education : An A-to-Z Guide . red. / James Ainsworth. Bind 2 SAGE Publications, 2013. s. 737-740.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  52. Udgivet

    Talent Development Policies - working across sports and education. / Rasmussen, Annette; Skrubbeltrang, Lotte Stausgaard.

    2013. Abstract fra NFPF/NERA 2013 Congress, Reykjavik, Island.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  53. 2012
  54. Udgivet

    Den undervisningsmæssige betydning af elevernes forskellige socialisering. / Rasmussen, Annette.

    Pædagogik som fag og praksis. red. / Jens Christian Jacobsen; Tom Ritchie. Frederiksberg C : Samfundslitteratur, 2012. s. 83-102.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  55. Udgivet

    Doing project work in local context to support social mobility in comprehensive school. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2012. Abstract fra Everyday life, education and their transformations in a Nordic and globalized context, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  56. Udgivet

    Læsevejledere i gymnasiet – uddannelse og udøvelse af praksis : Følgeforskning på projekt Regionalt Læsecenter i Region Nordjylland. / Rasmussen, Annette.

    Aalborg : Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2012. 41 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  57. Udgivet

    Pupil Conceptualisations of School Talent : Paper presentation, Network 19. / Rasmussen, Annette.

    2012. Paper præsenteret ved European Conference on Educational research, Cádiz, Spanien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  58. Udgivet

    Talent - en subjektiv vurdering af potentialer? / Rasmussen, Annette.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 14, Nr. 3, 09.2012, s. 38-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. Udgivet

    The Nordic Vision of a School for All Meets the Neo-Liberal Educational Policy. Part 2 Themes and Trends : On the Margin of a School for All. / Rasmussen, Annette; Nevøy, Anne; Ohna, Stein Erik; Barow, Thomas.

    2012. Abstract fra European Conference on Educational research, Cádiz, Spanien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  60. Udgivet

    The use of talent classes to reproduce differentiated education. / Rasmussen, Annette.

    I: Ethnography and Education, Bind 7, Nr. 1, 2012, s. 93-107.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. 2011
  62. Udgivet

    Bridge Building for Educational Mobility : An ethnographic evaluation of the attempted bridging between two educational cultures by means of a joint programme. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    2011. Paper præsenteret ved The Oxford Ethnography Conference 2011, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  63. Udgivet

    Dialogue research focused on educational frameworks. / Rasmussen, Annette.

    2011. Paper præsenteret ved AEA Conference, Anaheim, California, USA.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  64. Udgivet

    Evaluering i uddannelsespolitik og praksis. / Andreasen, Karen Egedal; Friche, Nanna; Rasmussen, Annette.

    Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. red. / Karen Andreasen; Nanna Friche; Annette Rasmussen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2011. s. 9-33.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  65. Udgivet

    Faglighedsforståelser i projektopgaven : pædagogisk praksis på to danske skoler. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    I: Nordic Studies in Education, Nr. 4, 01.12.2011, s. 300-313.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  66. Udgivet

    Målt & Vejet : Uddannelsesforskning om evaluering. / Andreasen, Karen Egedal (Redaktør); Friche, Nanna (Redaktør); Rasmussen, Annette (Redaktør).

    1 udg. Aalborg Universitetsforlag, 2011. 320 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  67. Udgivet

    Projektopgaven som evalueringsform. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. red. / Karen Egedal Andreasen; Nanna Friche; Annette Rasmussen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2011. s. 255-278.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  68. Udgivet

    Roles of Assessment in Secondary Education : Participant Perspectives. / Rasmussen, Annette; Friche, Nanna.

    I: Educational Assessment, Evaluation and Accountability (Print), Bind 23, Nr. 2, 2011, s. 113-129.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    Rullende brobygning – mellem folkeskole og gymnasium : Et casestudie under Region Nordjyllands projekter om mønsterbrydning. / Rasmussen, Annette.

    Aalborg Universitet. Institut for Læring og Filosofi, 2011. 36 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  70. Udgivet

    Social baggrund : Evaluering- og uddannelsesorientering. / Rasmussen, Annette.

    Målt & vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. red. / Karen Andreasen; Nanna Friche; Annette Rasmussen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2011. s. 187-209.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  71. Udgivet

    Talent og skole i sociologisk perspektiv. / Rasmussen, Annette.

    1 udg. udg. Systime Academic, 2011. 159 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  72. Udgivet

    Time matters : Matters of time, testing and processes of in- and exclusion in compulsory school. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2011. Abstract fra Power and Participation , Oslo, Norge.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  73. Udgivet

    Uddannelsesevalueringer i et samfundsperspektiv. / Friche, Nanna; Rasmussen, Annette.

    Målt & vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. red. / Karen Andreasen; Nanna Friche; Annette Rasmussen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2011. s. 135-160.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  74. 2010
  75. Udgivet

    Ethnographic Reflections on Policy Priorities of Talent. / Rasmussen, Annette.

    2010. Paper præsenteret ved the Oxford Ethnography and Education Conference, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  76. Udgivet

    Faglig læring, social læring og evaluering i skolen. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    Kunnskap i skolen. red. / Sylvi Stenersen Hovdenak; Ola Erstad. TAPIR Akademisk Forlag, 2010. s. 135-161.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  77. Udgivet
  78. Udgivet
  79. 2009
  80. Udgivet

    En indsats for produktionsskoleelever med særlige vanskeligheder : Afsluttende rapport for følgeforskningen på Taleinstituttets produktionsskoleprojekt. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    Aalborg : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2009. 105 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  81. Udgivet

    Exam Coping Strategies - in the perspective of pedagogic framing and social differentiation. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    2009. Paper præsenteret ved The Oxford Ethnography Conference (OEC), Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  82. Udgivet

    Participants’ Accounts on School Examinations : The meaning of school examinations in relation to the educational experiences and expectations of the pupils. / Rasmussen, Annette.

    2009. Paper præsenteret ved 37th Annual Congress of the Nordic Educational Research Association : The NERA Congress “Literacy as Worldmaking”, Trondheim, Norge.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  83. Udgivet

    Policy and participant perspectives on the drop-out problem in secondary education. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    2009. Paper præsenteret ved European Conference on Educational Research 2009, Wien, Østrig.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  84. Udgivet

    Roles of Evaluation in Secondary Education : Danish case studies of educational assessment and evaluation in a social role perspective. / Rasmussen, Annette; Friche, Nanna.

    2009. Paper præsenteret ved The European Conference on Educational Research in Vienna, Austria, Vienna, Østrig.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  85. 2008
  86. Udgivet

    Educational Knowledge at Work : Tensions in linking general adult education to workplaces. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    Divergence and Convergence in Education and Work. red. / Vibe Aarkrog; Christian Helms Jørgensen. Bern : Peter Lang, 2008. s. 285-307.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  87. Udgivet

    Et spadestik dybere. Afsluttende rapport for følgeforskningen om Talentklasser i Hjørring Kommune 2007-2008. November 2008. / Ditlev, Helle Vilain; Rasmussen, Annette.

    Aalborg : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2008. 82 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  88. Udgivet
  89. Udgivet

    Midtvejsrapport for følgeforskningen i Produktionsskoleprojektet. / Rasmussen, Annette.

    Aalborg Universitet : Center for Uddannelsesforskning, Institut for uddannelse, læring og filosofi, Aalborg Universitet, 2008.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  90. Udgivet

    Rollekonflikter i mødet mellem arbejdsliv og uddannelse. / Rasmussen, Annette.

    I: Dansk Sociologi, Bind 19, Nr. 3, 2008, s. 27-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet

    Statusrapport for følgeforskningen i Talentprojektet. / Ditlev, Helle Vilain; Rasmussen, Annette.

    Aalborg : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2008. 15 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  92. Udgivet

    The Socially Competent Pupil : teaching and learning to go to school. / Rasmussen, Annette.

    2008. Paper præsenteret ved The Oxford Ethnography Conference (OEC) St. Hilda's College, Oxford University, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  93. 2007
  94. Udgivet

    "Jeg har altid haft nemt ved tingene" : Talentklasser i Hjørring Kommune 2006-2007. Rapport fra følgeforskningen. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    Aalborg Universitet : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2007. 73 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  95. Udgivet

    School Classes for Talented Pupils. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    2007. Paper præsenteret ved Conflict, Citizenship and Civil Society. Annual Conference of the European Sociological Association, Glasgow, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  96. Udgivet

    Social Competence and Pupil Strategies in Danish Classrooms. / Rasmussen, Annette.

    2007. Paper præsenteret ved NERA Congress, Turku, Finland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  97. Udgivet

    Socialisering i skoleklassen : en undersøgelse af sociale kompetencer og forskellighed i Folkeskolen. / Rasmussen, Annette.

    Aalborg : Aalborg Universitet, 2007.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  98. Udgivet

    Statusrapport for Talentplejeprojektet. / Rasmussen, Annette.

    Aalborg Universitet : Center for Uddannelsesforskning, Institut for uddannelse, læring og filosofi, Aalborg Universitet, 2007.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  99. Udgivet

    Talentplejeprojektet : Delrapport 2. / Rasmussen, Annette.

    Aalborg Universitet : Center for Uddannelsesforskning, Institut for uddannelse, læring og filosofi, Aalborg Universitet, 2007.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  100. 2006
  101. Udgivet

    Almen og praksisnær kompetenceudvikling for voksne : Slutrapport fra forskningen i projektet "Kompetenceudvikling i udkantsområder" / Hviid, Marianne Kemeny; Keller, Hanne Dauer; Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle; Thøgersen, Ulla.

    Aalborg : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2006. 161 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  102. Udgivet

    Dialektiske vinkler på socialisering. / Rasmussen, Annette.

    Tanker til tiden: om studier af læring. red. / Erik Laursen; Alice Juul Jacobsen; Ulla Thøgersen; Merete Wiberg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2006. s. 37-57.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  103. Udgivet

    Educational Knowledge at Work. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    2006. Paper præsenteret ved European Conference on Educational Research, Geneva, September 2006, Geneva, Schweiz.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  104. Udgivet

    Forholdet mellem voksenuddannelse og arbejde: Hvad er meningen? belyst gennem deltagernes vurdering af et FVU-kursus i en kommunal ældrepleje. / Rasmussen, Annette; Trier, Knud.

    Aalborg : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2006. 58 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  105. Udgivet

    Implementering af voksenuddannelse i arbejdslivet : belyst gennem casebeskrivelser af opfølgende aktiviteter. / Rasmussen, Annette; Keller, Hanne Dauer; Hviid, Marianne K.

    Aalborg Universitet : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2006. 34 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  106. Udgivet

    IT-cafeer : voksenuddannelse og udvikling i lokalsamfundet. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    Aalborg : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2006. 31 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  107. Udgivet

    Medarbejder- og kursistroller i forskellige læringsrum : rapport udarbejdet for projektet KOMpetenceudvikling i UDkantsområder. / Rasmussen, Annette.

    Aalborg : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2006. 56 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  108. Udgivet

    Practise-related General Adult Education : an overview of research in the project 'Competence Development in Fringe Areas' / Hviid, Marianne Kemeny; Keller, Hanne Dauer; Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle; Stoustrup, Lone; Thøgersen, Ulla.

    Aalborg : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2006. 36 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  109. Udgivet

    Rummelighed i pædagogisk praksis : evaluering af projekt Rummelighed i Frederikshavn Kommune. / Just, Eva; Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle Damkjær.

    Aalborg : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2006. 89 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  110. Udgivet

    Transformation of Educational Knowledge in Work Contexts : Paper for VET and Culture Conference, Gilleleje August 2006. / Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    2006. Paper præsenteret ved VET and Culture Conference 2006: Divergence and Convergence in Education and Work, Roskilde University and Danish University of Education, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  111. Udgivet

    Voksenundervisning på arbejde : kompetenceudvikling i udkantsområder. / Bisgaard, Else (Redaktør); Jensen, Bent Fenger (Redaktør); Rasmussen, Annette (Redaktør); Rasmussen, Palle Damkjær.

    Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2006. 282 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  112. 2005
  113. Udgivet

    Children Cooperating in an ICT Context. / Rasmussen, Annette; Lund, Birthe.

    International Educational Research Conference , 2004 Melbourne Australia. AARE 2004 Conference Melbourne, 2005. s. 15.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

  114. Udgivet

    Elevsamarbejde med IT og Storyline i Folkeskolen : ITMF Projekt 363 - et integreret undervisningstilbud. / Rasmussen, Annette; Lund, Birthe.

    Aalborg : Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2005. 48 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  115. Udgivet

    Køn, pædagogik og sociale forskelle i en folkeskoleklasse. / Rasmussen, Annette.

    2005. s. 10.

    Publikation: Working paperForskning

Forrige 1 2 Næste