Hanne Tange

  1. 2020
  2. Under udarbejdelse

    Teaching practices in a global learning environment. / Tange, Hanne.

    Routledge, 2020.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  3. 2018
  4. Afsendt
  5. Udgivet

    Auld Rock meets Nordic Noir: A Danish gaze on Shetlandic Scandinavian-ness. / Tange, Hanne; Agger, Gunhild.

    2018. Abstract fra Creative Archipelagoes, .

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  6. Udgivet

    Danmark taber når regeringen skærer på engelsksprogede uddannelser. / Tange, Hanne.

    Videnskab.dk. 2018, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  7. Udgivet

    Global scholars, international educators and the internal colonization of Danish research and higher education. / Tange, Hanne.

    2018. Abstract fra A critical look at (our) organizational practices, Aalborg, .

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  8. Udgivet

    How can we educate intercultural citizens when the children are afraid? / Tange, Hanne.

    2018. Paper præsenteret ved Multiple Belongings and 21st century intercultural communication, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  9. 2017
  10. Udgivet

    Grounding global academics? / Tange, Hanne.

    2017. Abstract fra Mobilities and immobilities, knowledge and education, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  11. Udgivet

    The only way is up? Exploring the geographies of international higher education. / Tange, Hanne.

    2017. Abstract fra The purpose of the future university, Aarhus, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  12. 2016
  13. Udgivet

    BREXIT: Vil Skotland løsrive sig fra UK? / Tange, Hanne.

    2016, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  14. Udgivet

    From national stereotypes to interconnectivity. / Tange, Hanne.

    2016. Paper præsenteret ved NIC 2016 Communicating knowledge and values in multicultural settings, Bergen, Norge.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  15. Udgivet

    Hvad nu, Skotland? / Tange, Hanne.

    2016, Analysis.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  16. Udgivet

    Inclusive and exclusive knowledge practices in interdisiplinary, international education. / Tange, Hanne.

    I: International Journal of Inclusive Education, Bind 20, Nr. 10, 2016, s. 1097-1108.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    National stereotypes or cosmopolitanism? The 23rd World Scout Jamboree as a site for intercultural learning. / Tange, Hanne.

    2016. Paper præsenteret ved BIBAC, Cambridge, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  18. Udgivet

    Opening the mind? Geographies of knowledge and curricular practices. / Tange, Hanne; Millar, Sharon.

    I: Higher Education, Bind 72, Nr. 5, 2016, s. 573-587.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. 2015
  20. Udgivet

    Converging cultures in international higher education : An end to the Danish model? / Tange, Hanne.

    2015. Paper præsenteret ved Society for Research in Higher Education, Newport, Wales, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  21. Udgivet

    International undervisning. / Tange, Hanne.

    Universitetspædagogiske praksisser. red. / Lotte Rienecker; Peter Stray Jørgensen. Samfundslitteratur, 2015. s. 121-134.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. Udgivet

    Language, class and social power - a Bourdieusian reading of A Scots Quair. / Tange, Hanne.

    The International Companion to Lewis Grassic Gibbon. red. / Scott Lyall. Scottish Literature International, 2015. s. 22-32.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Var det britiske valg et ja til skotsk uafhængighed? / Tange, Hanne.

    2015, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  24. 2014
  25. Udgivet

    Discursive Constructions of International Education : How University Lecturers 'Talk' about International Students. / Kastberg, Peter; Tange, Hanne.

    I: Hermes - Journal of Language and Communication Studies, Nr. 53, 2014, s. 43-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Global English and the closing of the academic mind. / Tange, Hanne.

    2014. Paper præsenteret ved IALIC, Aveiro, Portugal.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  27. Udgivet

    Hvor gode er vi egentlig til engelsk? / Tange, Hanne; Millar, Sharon Louise.

    2014, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  28. Udgivet

    Internationalisering og progression. / Tange, Hanne; Wilken, Lisanne.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 9, Nr. 17, 2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Introduction to the Thematic Section : Intercultural Learning. / Tange, Hanne; Jacobsen, Ushma Chauhan.

    I: Hermes - Journal of Language and Communication Studies, Bind 53, 2014, s. 7-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

  30. Udgivet

    Nationalisterne i Skotland vinder uanset udfaldet. / Thomsen, Robert Chr.; Tange, Hanne.

    2014, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  31. Udgivet

    Når mennesker kommunikerer : Anmeldelse af Øyvind Dahl, Møter mellom mennesker. / Tange, Hanne.

    I: Hermes - Journal of Language and Communication Studies, Bind 51, 2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseForskningpeer review

  32. Udgivet

    Skotland er på vej væk fra Storbritannien. / Tange, Hanne.

    I: Information, 02.09.2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  33. Udgivet

    Skotsk folkeafstemning : Skal Orkney og Shetland hjem til Skandinavien? / Thomsen, Robert Chr.; Tange, Hanne.

    2014, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  34. Udgivet

    Storbritannien sendt til tælling af skotsk folkeafstemning. / Tange, Hanne; Thomsen, Robert Chr.

    2014, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  35. Udgivet

    Turbulence in the classroom : An experiential approach to intercultural communication. / Tange, Hanne.

    Theoretical turbulence in intercultural communication studies. red. / Saila Poutiainen. Cambridge Scholars Press, 2014. s. 137-152.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. 2013
  37. Coming to terms with “double knowing” : an inclusive approach to international education. / Tange, Hanne; Kastberg, Peter.

    I: International Journal of Inclusive Education, Bind 17, Nr. 1, 2013, s. 1-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    Does knowledge have borders? / Tange, Hanne.

    2013. Paper præsenteret ved NIC 2013, Tartu, Estland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  39. Udgivet

    English-medium instruction at universities : global challenges. / Tange, Hanne.

    I: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Bind 17, Nr. 3, 05.2013, s. 1.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftReview (oversigtsartikel)Forskningpeer review

  40. 2012
  41. 'Global' research and higher education : a 'closed' or an 'open' field of knowledge? / Tange, Hanne.

    2012.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  42. Good teachers and deviant learners: The meeting of practices in university level international education. / Tange, Hanne; Jensen, Iben.

    I: Journal of Research in International Education, Bind 11, Nr. 2, 2012, s. 181-93.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  43. Knowledge systems and social capital in international education. / Tange, Hanne; Wadsholt, Tanja Kanne.

    2012.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  44. Organising language at the international university : Three principles of linguistic organisation. / Tange, Hanne.

    I: Journal of Multilingual & Multicultural Development, Bind 33, Nr. 3, 2012, s. 287-300.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Wars of Words : Management Policy and Employee Practice at the International University. / Tange, Hanne.

    I: Tamara, 2012, s. 1-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. 2011
  47. Do university lecturers have linguistic rights. / Tange, Hanne.

    2011.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  48. Roles and expectations in the multicultural classroom. / Tange, Hanne.

    2011.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  49. Turbulence in the classroom : Taking an experiential approach to intercultural communication. / Tange, Hanne.

    2011.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  50. 2010
  51. Caught in the Tower of Babel : University lecturers' experiences with internationalisation. / Tange, Hanne.

    I: Language and Intercultural Communication, Bind 10, Nr. 2, 2010, s. 137-49.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  52. International Language Management : Contained or Dilute Communication. / Lauring, Jakob; Tange, Hanne.

    I: European Journal of International Management, Bind 4, Nr. 4, 2010, s. 317-332.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. Undervisererfaringer med internationalisering. / Tange, Hanne.

    Aarhus : Aarhus School of Business, University of Aarhus, Department of Language and Business Communication, 2010. 112 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  54. Wars of words : mangement policy and employee practice at the international university. / Tange, Hanne.

    2010.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  55. 2009
  56. Intercultural alternatives : Two Nordic books on intercultural communication. / Tange, Hanne.

    I: Hermes, Bind 42, 2009, s. 233-249.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftReview (oversigtsartikel)Forskning

  57. Language management and social interaction within the multilingual workplace. / Tange, Hanne; Lauring, Jakob.

    I: Journal of Communication Management, Bind 13, Nr. 3, 2009, s. 218-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Language workers and the practice of language management. / Tange, Hanne.

    I: Corporate Communications, Bind 14, Nr. 2, 2009, s. 131-43.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. The Quiet Organization : - why a common language does not always create a linguistic community. / Tange, Hanne.

    I: Language at Work, Nr. 6, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  60. Velkommen til det globale læringsrum. / Tange, Hanne.

    I: Magisterbladet, Nr. 17, 2009, s. 41.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

  61. 2008
  62. Den tavse organisation : hvorfor fælles sprog ikke nødvendigvis betyder sprogligt fællesskab. / Tange, Hanne.

    I: Maal og Maele, Nr. 4, Dec., 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  63. Engelsk udfordrer underviserne. / Tange, Hanne.

    I: Politiken, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  64. Global Commitment or Local Grievances? An assessment of the Grundfos Language Policy. / Tange, Hanne.

    I: Hermes, Bind 41, 2008, s. 155-173.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. In a cultural No Man's land, or how long does culture shock last? / Tange, Hanne.

    Culture Shock. red. / Ravikant S. Wawge. Hyderabad : Icfai University Press, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  66. International Education as Intercultural Learning : An Employee Perspective. / Tange, Hanne.

    Researching international pedagogies: sustainable practice for teaching and learning in higher education. red. / Meeri Hellstén; Anna Reid. Dordrecht : Springer Science+Business Media, 2008. s. 99-114.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  67. 2007
  68. Linguistic globalisation or localisation? The practice of intercultural communication in multilingual spaces. / Tange, Hanne.

    Milton Keynes, UK : CRESC, Faculty of Social Sciences, The Open University, 2007. s. 1-19.

    Publikation: Working paperForskningpeer review

  69. 2006
  70. Jensen, Iben: Grundbog i kulturforståelse. Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, 2005. 147 sider. / Tange, Hanne.

    I: Hermes, Bind 36, 2006, s. 227-30.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseForskning

  71. "Touching the void" : ethnography in the global organisation. / Tange, Hanne.

    2006.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  72. What kind of English is that? Dilute and contained communciation in the global workplace. / Tange, Hanne; Lauring, Jakob.

    2006.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  73. 2005
  74. In a cultural No Man's Land : - or, how long does culture shock last? / Tange, Hanne.

    I: Journal of Intercultural Communication, Bind 10, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  75. Mennesket og maskinen. / Tange, Hanne.

    I: Politiken, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  76. 2004
  77. Christoph Ehland, Picaresque Perspectives - Exiled Identities. / Tange, Hanne.

    I: Anglia: Journal of English Philology, Bind 122, Nr. 3, 2004, s. 544-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseFormidling

  78. Grassic Gibbon's Art of Community: A Scots Quair and the Condition of Scotland. / Tange, Hanne.

    I: Studies in Scottish Literature, Nr. 33-34, 2004, s. 247-262.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. In a world of words: Edwin Morgan's multilingualism. / Tange, Hanne.

    I: Scottish Studies Review, Nr. 5, 2004, s. 87-100.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet

    Regional redemption : Graham Swifts Waterland and the end of history. / Tange, Hanne.

    I: Orbis Litterarum, Bind 59, Nr. 2, 01.01.2004, s. 75-89.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Regional Redemption: Graham Swift's "Waterland" and the end of history. / Tange, Hanne.

    I: Orbis Litterarum, Nr. 59, 2004, s. 77-89.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. 2002
  83. Cooking and Calvinism: History in the "Voice of Scotland" books. / Tange, Hanne.

    I: Scottish Studies Review, Nr. 3, 2002, s. 72-85.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  84. 2001
  85. In Memoriam James Joyce: Hugh MacDiarmid and the tradition of Scottish multilingualism. / Tange, Hanne.

    Critical Ireland: New Essays in Literature and Culture. red. / Alan A. Gillis and Aaron Kelly. Dublin : Four Courts Press, 2001. s. 195-202.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  86. 2000
  87. Twilight Songs: Neil Gunn, Lewis Grassic Gibbon and the end of old Scotland. / Tange, Hanne.

    Terranglian Territories. red. / Susanne Hagemann. Frankfurt am Main : Peter Lang, 2000. s. 571-77.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning