Mie Buhl

  1. 2019
  2. Udgivet

    Home is to be understood : An empirical study of contemporary arts practice. / Buhl, Mie; Werner Hansen, Siv.

    Flucht und Heimat: Sondierungen der pädagogische Anthropologie. red. / Birgit Althans; Nika Daryan; Gabriele Sorgo; Jörg Zirfas. Weinheim Basel : Juventa Verlag, 2019. s. 53-64.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Under udarbejdelse

    Læring gennem æstetiske afgørelser. / Buhl, Mie.

    Det lærende menneske - syv tilgange til pædagogisk praksis. red. / Peter Brodersen. Hans Reitzels Forlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Accepteret/In press

    NoVA - The Case of Revitalising Making on the Master Level. / Buhl, Mie; Goetlund, Anette; Kallio-Tavin, Mira.

    2019. Abstract fra 36th World InSEA Congress, Vancouver, Canada.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  5. Accepteret/In press

    The Collaborative of Making Place Manipulations. / Buhl, Mie; Skov, Kirsten.

    2019. Abstract fra 36th World InSEA Congress, Vancouver, Canada.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  6. 2018
  7. Udgivet

    Billeder på tværs af fag og projekter. / Buhl, Mie; Skov, Kirsten.

    Visualitet i undervisningen . red. / Henrik Marxen; Knud Erik Christensen. Odense : Meloni, 2018. s. 10-21.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  8. Udgivet

    Billeders betydning i den digitale skole. / Buhl, Mie.

    Alinea. 2018, Webdokumentar.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  9. Afsendt

    Billedhandlinger som aktører i åben skole : Om sociale og pædagogiske vendinger i billedkunst og i skolefaget . / Buhl, Mie.

    Hvorfor og hvordan åben skole? Undervisningens nye partnere og former. red. / Lars Emmerik Damgaard Knudsen; Laura Lundager Jensen; Mette Fredslund; Anders Vestergaard Thomsen. Aarhus Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. Under udarbejdelse

    Cosplays and -players : Self presentations in a gender perspective. / Buhl, Mie.

    Barn och Unges kulturvanor i Norden. red. / Anna Sparrman. 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  11. Afsendt

    Fagdidaktik som en blandt flere aktører i fagligt samspil og tværfaglighed. / Buhl, Mie.

    Sammenlignende fagdidaktik: : Fagligt samspil og tværfaglighed. red. / Sven-Erik Holgersen; Line Krogager; Peter Hobel. Bind 5 Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  12. Udgivet
  13. Udgivet

    Learning potentials and educational challenges of massive open online courses (MOOCs) in lifelong learning. / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch.

    I: International Review of Education, Bind 64, Nr. 2, 1, 02.04.2018, s. 151-160.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  14. Udgivet

    MOOCs - Digital Trend or Educational Revolution? / Buhl, Mie.

    2018. Abstract fra A New Paradigm of ODL for integarting Teaching, Learning & Technology in the Digital Transformation Era, Bangkok, Thailand.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  15. Udgivet

    The “animalized humans” – the reformulated body : A discussion of the phenomenon of Japanese Catgirls motivated by a Danish school project . / Buhl, Mie.

    Tiere : Pädagogische-antropologische Reflexionen. red. / Johannes Bilstein; Kristin Westphal. Wiesbaden : Springer, 2018. s. 211-229.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. Udgivet

    The role of visualizations for digital learning designs in collaborative group work. / Buhl, Mie.

    Proceedings of the 17th European Conference on e-learning ECEL 2018. red. / Klimis Ntalianis; Antonios Andreatos; Cleo Sgouropoulous. Academic Conferences and Publishing International, 2018. s. 68-74.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  17. Udgivet

    The role of visualizations in the development of digital learning design. / Buhl, Mie.

    2018. 8-9 Abstract fra European Conference on e-learning, Athens, Grækenland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  18. Udgivet

    Upscaling the number of learners, fragmenting the role of teachers : How do massive open online courses (MOOCs) form new conditions for learning design? / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch; Pushpanadham, Karanam.

    I: International Review of Education, Bind 64, Nr. 2, 01.04.2018, s. 179-195.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Visuel læring : Hvad, hvorfor, hvordan. / Buhl, Mie.

    2018, .

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  20. 2017
  21. Udgivet

    Collaboration Between Art Teacher Students and Communication and Digital Media Students Promoting Subject Specific Didactics in Digital Visual Learning Design. / Buhl, Mie; Skov, Kirsten.

    2017. Abstract fra ECER 2017 , Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  22. Udgivet

    Digital media promoting new approaches to subject specific didactics in visual arts education in primary school, high school, teacher education and university education. / Buhl, Mie; Örtegren, Hans; Haïkö, Tarja; Skov, Kirsten.

    2017. Abstract fra NOFA 6 - Nordisk Fagdidaktisk konference, Odense, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  23. Udgivet

    Samtidskunst i praksis. / Buhl, Mie.

    I: Billedpaedagogisk Tidsskrift, Nr. 3, 10.2017, s. 4-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  24. Udgivet

    Students and teachers as developers of visual designs with AR for visual arts education. / Buhl, Mie.

    2017. Abstract fra 16th European Conference on eLearning, Porto, Portugal.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  25. Udgivet

    Students and Teachers as Developers of Visual Learning Designs with Augmented Reality for Visual Arts Education. / Buhl, Mie.

    Proceedings of the 16th European Conference on eLearning. red. / Anabela Mesquita; Paula Peres. Academic Conferences and Publishing International, 2017. s. 94-101.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  26. Udgivet

    ViLD Annual Meeting 2017 - Mixing Visual Realities. / Buhl, Mie; Nielsen, Simon Graven.

    1 udg. Aalborg Universitet, 2017. 37 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  27. 2016
  28. Udgivet

    Augmented Reality as Wearable Technology in Visualizing Human Anatomy. / Rahn, Annette ; Buhl, Mie.

    Designs for Learning 2016 conference: Short papers. 2016. s. 76-81.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  29. Udgivet

    Forskningscenter undersøger det visuelles potentialer. / Buhl, Mie; Hansen, Siv Werner.

    I: Billedpaedagogisk Tidsskrift, Nr. 4, 12.2016, s. 13-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  30. Udgivet

    MOOCS AS NEW CONDITIONS FOR INSTRUCTIONAL DESIGN. / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch; Karanam, Pushpanadham .

    2016. Abstract fra MOOCs in lifelong learning, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  31. Udgivet

    MOOCs - the promise of meeting the need of flexibility for the adult learner? / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch.

    Proceedings of the 15th European Conference on E-learning ECEL 2016. red. / Jarmila Novotna; Antonin Jarcarik. Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2016. s. 98-105.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  32. Udgivet

    Theory-generating practice. Proposing a principle for learning design. / Buhl, Mie.

    I: Læring og Medier, Bind 9, Nr. 15, 2016, s. 1-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    The Visual Cultures of Showing ‘Nourishment’ in a Glass Case : or why Wonder! / Buhl, Mie.

    Essen - Bildung - Konsum: Pädagogisch-anthropologische Perspektiven. red. / Johannes Bilstein; Birgit Althans. 1. udg. Wiesbaden : Springer, 2016. s. 177-194.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. 2015
  35. Udgivet

    A Danish international MOOC in professional Care Education : A Case study for the eASEM Project Collaborative Research on MOOCs. / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch; Jensen Mondrup, Henrik.

    MOOCs and Educational Challenges around Asia and Europe. red. / Bowon KIM. Seoul, Korea : KNOU (Korea National Open University) Press, 2015. s. 139-156.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. Udgivet

    A Danish international MOOC in professional care education : - MOOC case study for eASEM project . / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch; Jensen Mondrup, Henrik.

    National reports on MOOCs. red. / Hyein Jung; Bowon Kim. 2015. s. 160-178.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

  37. Udgivet

    Augmented reality som wearable : et design for visuel læring i sygeplejerskeuddannelsens anatomiundervisning. / Buhl, Mie; Rahn, Annette.

    I: Læring og Medier, Bind 8, Nr. 14, 10, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    Blended learning promoting new developments for Nordic master programs in visual studies and art education. / Buhl, Mie; Ejsing-Duun, Stine.

    ECEL 2015 14th European Conference on E-Learning Proceedings. red. / Amanda Jefferies; Marija Cubric. Academic Conferences and Publishing International, 2015. s. 100-107.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  39. Udgivet

    Evidence or Advocacy? Visual Arts Education in Denmark. / Buhl, Mie.

    2015. Abstract fra InSEA 2015 Risks and opportunities for visual arts education in Europe, Lissabon, Portugal.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  40. Udgivet

    Evidence or Advocacy? Visual Arts Education in Denmark. / Buhl, Mie.

    Risks and Opportunities for Visual Arts Education in Europe / Riscos e Oportunidades para a Educação das Artes Visuais na Europa] . Porto: APECV. ISBN: 978-989-99073-2-4. red. / Teresa Torres de Eca; C. Trigo; M. Agra Pardinas. Porto : APVC, 2015. s. 105-113.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  41. Udgivet

    MOOCs beyond the c- and x-divide – the relevance of a social constructivist approach. / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch.

    2015. Abstract fra MOOCs in Scandinavia, Stockholm, Sverige.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  42. Udgivet

    Understanding MOOCs Through Connectivist and Social Constructivist Approaches. / Andreasen, Lars Birch; Buhl, Mie.

    Proceedings of the 14th European Conference on e-Learning ECEL-2015. red. / Amanda Jefferies; Marija Cubric. Academic Conferences and Publishing International, 2015. s. 34-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  43. 2014
  44. Udgivet

    Fra TAVS til iTAVS : Remediering af en bog. / Buhl, Mie.

    Bevægende børnelitteratur : Udviklingsprojekt afslører digital læselyst. red. / Gitte Frausing; Ayoe Quist Henkel. Kommunernes Skolebiblioteksforening, 2014. s. 60-63.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

  45. Udgivet

    Introduction. / Kraus, Anja; Buhl, Mie; von Carlsburg, Bodo.

    Performativity, Materiality and Time: Tacit Dimensions of Pedagogy. red. / Anja Kraus; Mie Buhl; Gerd-Bodo von Carlsburg. Bind 4 1. udg. Münster : Waxmann Verlag, 2014. s. 9-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  46. Udgivet

    iTAVS som visuel kultur og læringsressource. / Buhl, Mie.

    Bevægende børnelitteratur: Udviklingsprojekt afslører digital læselyst. red. / Gitte Frausing; Ayoe Quist Henkel. Kommunernes Skolebiblioteksforening, 2014. s. 8-17.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

  47. Udgivet

    MOOC's from the perspective of learning : Adressing potentials, pedagogical challenges and learning cultures. / Buhl, Mie.

    2014. Abstract fra Asem International Seminar/Dialogue, Kuala Lumpur, Malaysia.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  48. Udgivet

    One among many : the iPad in shifting material cultures of learning. / Buhl, Mie; Meyer, Bente Tobiesen.

    Proceedings of the 13th European Conference on E-learning ECEL 2014. red. / Rikke Ørngreen; Karin Levinsen. Academic Conferences and Publishing International, 2014. s. 172-179.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  49. Udgivet

    One among many : the iPad in shifting material cultures of learning. / Buhl, Mie; Meyer, Bente Tobiesen.

    Abstracts of Papers Presented at the 13th European Conference on e‐Learning ECEL‐2014. red. / Rikke Ørngreen; Karin Levinsen. Academic Conferences and Publishing International, 2014. s. 9.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  50. Udgivet

    One among many : The iPad in shifting material cultures of learning. / Buhl, Mie; Meyer, Bente.

    Proceedings of the 13th European Conference on e-Learning, ECEL-2014. red. / Karin Tweddell Levinsen; Rikke Orngreen. Bind 2014-January Academic Conferences International Limited, 2014. s. 73-80.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  51. Udgivet

    Performativity, Materiality and Time : Tacit Dimensions of Pedagogy. / Kraus, Anja (Redaktør); Buhl, Mie (Redaktør); von Carlsburg, Bodo (Redaktør).

    Munster - New York : Waxmann Verlag, 2014. 152 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  52. Udgivet

    Teaching performance in performing arts : Video conference at the highest level of Music Education . / Buhl, Mie; Ørngreen, Rikke; Levinsen, Karin.

    Performativity Materiality and Time: Tacit Dimensions of Pedagogy. red. / Anja Kraus; Mie Buhl; Bodo Von Carlsburg. Waxmann Verlag, 2014. s. 21-40.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. Udgivet

    The “animalized humans” – the reformulated body : A study on the phenomenon of Japanese Catgirls in Danish school curriculum . / Buhl, Mie.

    2014. Abstract fra Jahrestagung 2014 der Kommission Pädagogische Anthropologie , Koblenz, Tyskland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  54. 2013
  55. Udgivet

    Bilder und Visualiserungen in einer fachubergreifende didaktischen perspektive. / Buhl, Mie.

    Visual Learning: Positionen im internationalen Vergleich. red. / Kniberit Bering; Stefan Holscher; Rolf Niehoff; Karina Pauls. Bind 46 1. udg. Oberhausen : ATHENA-Verlag, 2013. s. 103-119.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  56. Udgivet

    Billedkompetencer er nødvendige i fremtidens folkeskole. / Buhl, Mie.

    I: videnskab.dk, 22.02.2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

  57. Udgivet

    Billedkompetencer - Et bæredygtigt svar på fremtidens udfordringer. / Buhl, Mie.

    I: Billedpaedagogisk Tidsskrift, Nr. 2, 1, 06.2013, s. 8-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  58. Udgivet

    Digital media Experiences for Visual Learning. / Buhl, Mie.

    Erfahrung - Erfahrungen. red. / Johannes Bilstein; Helga Peskoller. Wiesbaden : Springer VS, 2013. s. 195-214.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  59. Udgivet

    En tegning af æstetik 2013. / Buhl, Mie; Ejsing-Duun, Stine.

    I: Tidsskrift for Boerne- og Ungdomskultur, Bind 57, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  60. Udgivet

    On Self regulation and Laughter : The University Scholar's Virtual Body in Video Streamed Communication Practices. / Buhl, Mie.

    Die Bildung des Körpers. red. / Johannes Bilstein; Micha Brumlik. Weinheim und Basel : Juventa Verlag, 2013. s. 132-140.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  61. Udgivet

    Social Aesthetics in Learning Practices in the 21st Century. / Buhl, Mie; Ejsing-Duun, Stine.

    2013. Abstract fra European Conference on Educational Research 2013, Istanbul, Tyrkiet.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  62. Udgivet

    Teaching performance in performative arts. Video conference in higher music education. / Buhl, Mie; Ørngreen, Rikke; Levinsen, Karin.

    2013. Abstract fra Performativity, Materiality and Time in Pedagogy, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  63. Udgivet

    Telepresence as Educational Practice in the Third Teaching-Room : A Study in Higher Music Education. / Levinsen, Karin; Ørngreen, Rikke; Buhl, Mie.

    Proceedings of the 12th European Conference of E-learning. red. / Mélanie Ciussi; Marc Augier. 1. udg. Sonning Common : Academic Conferences and Publishing International, 2013. s. 250-257.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  64. Udgivet

    Uddannelse i Innovation. / Buhl, Mie.

    I: Jyllands-Posten, 08.07.2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

  65. Udgivet

    Video as a Means for the Academic Improvement of a Profession : A Discussion of Theory-Generating Practices in University Pedagogy. / Buhl, Mie.

    Praxeology as a Challenge in Pedagogy: Modelling the Tacit Dimensions of Pedagogy. red. / Anna Herbert; Anja Kraus. Bind 3 1. udg. Münster : Waxmann Verlag, 2013. s. 109-125.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  66. 2012
  67. Billeders værdi i undervisning og læring : og hvordan man får den frem. / Buhl, Mie.

    Billeders værdi. red. / Hans-Christian Christiansen. 2012.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  68. Udgivet

    Multimodal approaches to use mobile, digital devices in learning practies. / Buhl, Mie.

    2012. Abstract fra Practices, Bodies and Things in Pedagogy, .

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  69. Udgivet

    Multimodality and video observation in “Collective Academic Supervision” in the Master Program in Guidance, Aarhus University, Denmark. / Nordentoft, Helle; Buhl, Mie.

    Designs for learning 2012, 3rd International Conference Exploring Learning Environments, 25-27 April 2012, Copenhagen, Denmark: Conference Proceedings. red. / Rikke Ørngreen. 2012. s. 120-122.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  70. Udgivet

    The Concept of Ubiquity and Technology in Lifelong Learning. / Buhl, Mie; Munira, Tengku Amina; Andreasen, Lars Birch; Fadzil, Mansor.

    e-Learning for Lifelong Learning in Ubiquitous Society: e-ASEM Collaborative Research Paper. red. / Taerim Lee. Seoul, South Korea : KNOU (Korea National Open University) Press, 2012. s. 1-18.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

  71. Udgivet

    Videoconferencing in Music Education at the Conservatory Level. / Ørngreen, Rikke; Levinsen, Karin; Buhl, Mie; Solak, Thomas; Jakobsen, Marianne; Andersen, Jesper.

    Designs for learning 2012, 3rd International Conference Exploring Learning Environments, 25-27 April 2012, Copenhagen, Denmark: Conference Proceedings. red. / Rikke Ørngreen. 2012. s. 133-135.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  72. Udgivet

    Video Productions as Learning Resources in Students' Knowledge Building in the Ubiquitous Society. / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch; Ørngreen, Rikke; Levinsen, Karin; Rattleff, Pernille.

    e-Learning for Lifelong Learning in Ubiquitous Society: e-ASEM Collaborative Research Paper. red. / Taerim Lee. Seoul, South Korea : KNOU (Korea National Open University) Press, 2012. s. 221-248.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  73. Udgivet

    Virtual Bodies in Cosplays : On media-generated self-presentations of gender constructions. / Buhl, Mie.

    Erziehung, Bildung und Geschlecht: Männlichkeiten im Fokus der Gender-Studies. red. / Meike Sophia Baader; Johannes Bilstein; Toni Tholen. 1. udg. Wiesbaden : Springer VS, 2012. s. 177-189.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  74. 2011
  75. Billeder og visualiseringer i et fagligt tværgående didaktisk perspektiv. / Buhl, Mie.

    I: Cursiv, Nr. 7, 2011, s. 97-118.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  76. Har projekter et liv efter deadline? skoleudvikling fra projekt til forankring. / Henriksen, Thomas Duus; Buhl, Mie; Misfeldt, Morten; Hanghøj, Thorkild.

    I: Cursiv, Nr. 8, 2011, s. 83-102.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    Instrumental distance learning in higher music education. / Levinsen, Karin Tweddell; Ørngreen, Rikke; Buhl, Mie; Jakobsen, Marianne Løkke; Andersen, Jesper .

    10th European Conference on e-learning (ECEL 2011). Academic Conferences and Publishing International, 2011. s. 993-996.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  78. Multimodality : on video mediated counselling for educational purposes. / Buhl, Mie.

    2011.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  79. Potentials and Difficulties of Video Production in the Didactic Settings for Analyzing one's own Everyday Practice. / Buhl, Mie.

    2011.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  80. Sociale netværk som en læringsressource i undervisningen? / Buhl, Mie.

    I: det - magasin for undervisere i grundskolen, Nr. 5, 05.2011, s. 10-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  81. So, what comes after? the current state of visual culture and visual education. / Buhl, Mie.

    I: Synnyt Origins: Finnish studies in art, Nr. 1, 2011, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. Videoproduktioner som læringsressource i universitetsundervisning : bidrag til en multimodal universitetsdidaktik. / Ørngreen, Rikke; Buhl, Mie; Levinsen, Karin; Andreasen, Lars Birch; Rattleff, Pernille.

    I: Cursiv, Nr. 8, 2011, s. 59-82.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Visual cultures of staging nourishment in glass cases. / Buhl, Mie.

    2011.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  84. Visuel kulturpædagogik. / Buhl, Mie; Flensborg, Ingelise.

    København, 2011. 279 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  85. 2010
  86. 2.0'erne - den sociale uddannelsespraksis : om web 2.0, digitale artefakter og didaktik. / Buhl, Mie.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 58, Nr. 4, 2010, s. 7-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  87. Billeder og visualiseringers didaktik i lyset af digitale medier. / Buhl, Mie.

    Den faglige vending i universitetspædagogikken: fra almen pædagogik til fagdidaktik. Frederiksberg, 2010. s. 1.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

  88. Brug dit kunstmuseum fagdidaktisk. / Buhl, Mie.

    København. 2010, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  89. e-Learning for Lifelong Learning in Denmark. / Buhl, Mie; Andreasen, Lars Birch.

    e-ASEM White Paper: e-Learning for Lifelong Learning. red. / Bowon Kim. Seoul, 2010. s. 29-103.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  90. Images and visuality in ICT educational design . / Buhl, Mie.

    Frameworks for supporting lifelong learning. red. / Min Weifang; Lars Qvortrup. Beijing, 2010. s. 43-59.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  91. Media experiences : in teaching and learning situations. / Buhl, Mie.

    Erfahrung - Erfahrungen. Bind 21 2010.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

  92. Multimodality : on video mediated counselling for educational purposes. / Buhl, Mie.

    Lifelong learning: building a learning society. Hanoi, 2010. s. 33.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

  93. So what comes after? comments on the current situation of visual culture and education. / Buhl, Mie.

    2010.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  94. Visual Education : in the interlocutory space of visual culture, digital media and knowledge building. / Buhl, Mie; Flensborg, Ingelise.

    TRACES: Sustainable Art Education InSEA 13 European Regional Research and Development Congress 2010. 2010. s. 84.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

  95. Visuel Uddannelse : om at være billed og visualiseringskompetent. / Buhl, Mie.

    I: Billedpaedagogisk Tidsskrift, Nr. 1, 2010, s. 4-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  96. Visuel uddannelse i lyset af digitale potentialer og sociale medieerfaringer. / Buhl, Mie.

    I: Månedsmagasinet Skolen, Bind 3, Nr. 16, 2010, s. 24-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  97. 2009
  98. Brug dit kunstmuseum : fagdidaktisk- om skoleekspertise og museumsekspertise i fysiske og digitale rum. / Buhl, Mie.

    I: Billedpaedagogisk Tidsskrift, Nr. 4, 2009, s. 4-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  99. How to research while teaching : staging video streaming. / Buhl, Mie.

    1st International visual Mehtods Conference. 2009. s. 58-59.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

  100. Kroppens sociale billedfortællinger : introduktion til Christoph Wulf. / Buhl, Mie.

    I: Billedpaedagogisk Tidsskrift, Nr. 1, 2009, s. 37.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  101. On self regulation and laughter : the university scholar as both a physical and a virtual body in communication practices. / Buhl, Mie.

    2009.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  102. Skolebilleder : som konstruktioner af virkelighed. / Buhl, Mie.

    Visuel Kultur: Viden, Liv, Politik. red. / Hans Dam Christensen; Helene Illeris. København, 2009. s. 106-127.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  103. Virtuelle kroppe : og didaktiske potentialer. / Buhl, Mie.

    I: Cursiv, Nr. 4, 2009, s. 67-83.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  104. 2008
  105. Billeder og æstetik i den it-didaktiske designproces : kvalificering af producentens praksis og refleksion. / Buhl, Mie.

    Digitale medier og didaktisk design: Brug, erfaringer og forskning. red. / Lars Birch Andreasen; Bente Meyer; Pernille Ratleff. 1. udg. København, 2008. s. 145-166.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  106. Dansk billedpædagogik i internationalt regi. / Buhl, Mie.

    I: Billedpaedagogisk Tidsskrift, Nr. 3, 2008, s. 24-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  107. Den digitale kommunikationsteknologi i læringssituationen. / Buhl, Mie.

    Digitale mellemværender. red. / Ejvind Hansen; Danny Kreutzfeldt; Inge Sylvestersen. 1. udg. Aarhus Universitet, 2008. s. 151-176.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  108. Den mentale didaktikportal : nye udfordringer og muligheder for underviseren. / Buhl, Mie.

    Udvikling på tværs: It og digital læring. Vejle, 2008. s. 27-33.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  109. Hvad er der på tapetet? om visuelle kontekster og selvfølgeligheder i den skoleskabte virkelighed. / Buhl, Mie.

    I: Unge Paedagoger, Nr. 4, 2008, s. 46-53.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  110. Images and visuality in ICT Educational design. / Buhl, Mie.

    Developing ICT skills, e-learning and the culture of e-learning in lifelong learning. 2008. s. 124-138.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

  111. Manga, fairytale and electric dress : a visual cultural study of globalised youth, art and education. / Buhl, Mie.

    Mind+Media+Heritage. 2008. s. 135.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

  112. New Teacher Functions in Cyberspace : on technology, mass media and education. / Buhl, Mie.

    I: Seminar.net, Bind 4, Nr. 1, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Forrige 1 2 Næste