Finn Thorbjørn Hansen

  1. 2018
  2. Accepteret/In press

    At møde verden med undren : Dannelse, innovation og organisatorisk udvikling i et værensfilosofisk perspektiv. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2018. 275 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  3. Under udarbejdelse

    Facilitering af fænomenologiske undringssamtaler. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Dialogisk procesfacilitering. red. / Helle Alrø; Poul Dahl; Lise Billund. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Udgivet

    Undringsdreven innovation i Vejle Kommune : En empirisk rapport og bilag til bogen At møde verden med undren (Hansen, 2018). / Hansen, Finn Thorbjørn.

    2018. 120 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  5. 2017
  6. Udgivet
  7. Udgivet

    At praktisere anvendt filosofi i praksisbaseret forskning : Når forskning og filosofi blivet et spørgsmål om at træde i et Jeg-Du-forhold til verden. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Anvendt filosofi er interaktionel filosofi: Positioner og perspektiver. red. / Morten Ziethen. Bind 9 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 75-119.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. Udgivet

    Demokratisk u-dannelse. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Skolen på torvet : Ollerup Friskole 150 år. red. / Finn Slumstrup. Ollerup : Step, T., 2017. s. 101-121.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  9. Udgivet

    Dialogisk aktionsforskning : i et praksisnært perspektiv. / Alrø, Helle (Redaktør); Hansen, Finn Thorbjørn (Redaktør).

    Aalborg Universitetsforlag, 2017. 304 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  10. Udgivet

    Et forskningsprojekt om undren og entreprenørskabsundervisnings søsættes. / Hansen, Finn Thorbjørn; Herholdt-Lomholdt, Sine Maria; Rothuizen, Jan Jaap.

    At innovere med hjertet: Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.. red. / Finn Thorbjørn Hansen; Sine Herholdt-Lomholdt; Jan Jaap Rothuizen. Aalborg Universitet, 2017. s. 10-29.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  11. Udgivet

    Fra problemorientering til undren. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    At innovere med hjertet: Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.. red. / Finn Thorbjørn Hansen; Sine Herholdt-Lomholdt; Jan Jaap Rothuizen. Aalborg : Aalborg Universitet, 2017. s. 47-80.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  12. Udgivet

    Fremlæggelse af vores syn på menings- og undringsdreven innovation. / Hansen, Finn Thorbjørn; Herholdt-Lomholdt, Sine Maria.

    'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, 2017. s. 81-119.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  13. Udgivet

    It’s messy and magic – om dialogisk aktionsforskning. / Alrø, Helle; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Dialogisk aktionsforskning : i et praksisnært perspektiv. red. / Helle Alrø; Finn Thorbjørn Hansen. Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 7-24.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. Udgivet

    Sokratisk og fænomenologisk-orienteret aktionsforskning. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Dialogisk aktionsforskning: i et praksisnært perspektiv. red. / Helle Alrø; Finn Thorbjørn Hansen. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 93-144.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  15. Udgivet

    Sokratisk og poetisk feedback. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Feedback gentænkt: Professionel feedback, der skiller sig ud. red. / Anders Trillingsgaard. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2017. s. 201-216.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. Udgivet

    Tre systematikker der hver på sin måde indfanger væsentlige aspekter af undrings- og innovationsværkstedet. / Herholdt-Lomholdt, Sine Maria; Hansen, Finn Thorbjørn.

    At innovere med hjertet: Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser. red. / Finn Thorbjørn Hansen; Sine Herholdt-Lomholdt; Jan Jaap Rothuizen. Aalborg : Aalborg Universitet, 2017. s. 119-136.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  17. 2016
  18. Udgivet

    Arkitektur- og designpædagogik : i et praksisnært og fænomenologisk perspektiv. / Hansen (hovedredaktør), Finn Thorbjørn (Redaktør); Ræbild, Ulla (Redaktør); Bundgaard, Charlotte (Redaktør); Grønbæk, Niels (Redaktør).

    Aarhus : Designskolen Kolding, 2016. 376 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  19. Udgivet

    At dø som den man er. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Den palliative indsats: en patientcentreret tilgang. red. / Helle Nordestgaard Matthiesen; Lotte Brøndum. 1. udg. København : Munksgaard , 2016. s. 137-155.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  20. Udgivet

    At undres ved livets afslutning. Filosofiske samtaler om livet og døden i palliativt arbejde. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Akademisk Forlag, 2016. 339 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  21. Udgivet

    Filosofien som det fjerde samtalerum i eksistentiel og åndelig omsorg. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Omsorg: Nordisk tidsskrift for Palliativ Medisin, Bind 2016, Nr. 1, 2016, s. 9-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Fra den lærerende organisation til den undrende organisation : praxis-ontologiska refleksioner over etik, undren og 'organizational wisdom'. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Organisatorisk dannelse: etiske perspektiver på organisatorisk læring. red. / Kurt Dauer Keller. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 237-272.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Fænomenologiske pejlinger mod en arkitektur- og designpædagogik. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Arkitektur- og designpædagogik: i praksisnært og fænomenologisk perspektiv. red. / Finn Thorbjørn Hansen (Hovedred.); Ulla Ræbild; Charlotte Bundgaard; Niels Grønbæk. Aarhus : Arkitektskolen Aarhus, Kunstakademiet København og Designskolen Kolding, 2016. s. 16-73.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  24. Udgivet

    Socratic Wonder as a Way to Aletheia in Qualitative Research and Action Research. / Sorrell Dinkins, Christine; Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: HASER. Revista Internacional de Filosofía Aplicada, Nr. 7, 2016, s. 51-88.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Undringsdreven arkitektur- og designpædagogik : hvad skal det nu til for? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Arkitektur- og designpædagogik: i praksisnært og fænomenologisk perspektiv. red. / Finn Thorbjørn Hansen (Hovedredaktør); Ulla Ræbild; Charlotte Bundgaard; Niels Grønbæk. Aarhus : Arkitektskolen Aarhus, Kunstakademiet København og Designskolen Kolding, 2016. s. 172-241.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  26. Udgivet

    Wonder-driven Entrepreneurship Teaching; when working with the ethical and existential dimension in professional bachelor education. / Hansen, Finn Thorbjørn; Herholdt-Lomholdt, Sine Maria.

    Conference proceedings of the 2nd and 3rd Regional Innovation & Entrepreneurship Conference. Saxion University of Applied Sciences, 2016. s. 64 - 74.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  27. 2015
  28. Udgivet

    Det sokratiske forskningsinterview : Et alternativ til kvalitativ forskning forstået som ’vidensproduktion’? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Metodefetichisme. Kvalitative metode på afveje? Ophav, kritik, nye perspektiver. red. / Jane Ege Møller; Søren Bengtsen; Karen P. Munk. Aarhus Universitetsforlag, 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  29. Udgivet

    'Det sprog vi har talt trænger til at fornyes : Hvad er i grunden skolens formål? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Skole- og fritidspædagogik. red. / Mogens Sørensen. København : Akademisk Forlag, 2015. s. 355-394.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Fænomenologisk-orienteret aktionsforskning - når man ønsker at gøre sig lydhør overfor det utænkelige men kaldende. / Thorsted, Ann Charlotte; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Fænomenologisk-orienteret aktionsforskning - når man ønsker at gøre sig lydhør overfor det utænkelige men kaldende. 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  31. Udgivet

    Nurses, formerly incarcerated adults, and Gadamer : phronesis and the Socratic dialectic. / Marlow, Elizabeth; Norsek, Marcianna; Lee, Yema; Bautista, Alejandra; Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Nursing Philosophy, Bind 16, Nr. 1, 2015, s. 19-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet
  33. Udgivet

    Om det etiske og eksistentielle i John Shotter’s tænkning : Eller: Hvad er det, vi lytter til, når vi svarer på situationens eller relationens ’kalden’? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Bevægelige verdener: Prospektive begreber til situerede sociale undersøgelser. red. / John Shotter. Forlaget Mindspace, 2015. s. 238-263.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. Udgivet

    Om Wittgenstein som humorist og eksistentiel fænomenolog. Med stadig hensyn til Søren Kierkegaard. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Kierkegaard som eksistentiel fænomenologi. red. / Mogens Pahuus; Jacob Rendtorff; Pia Søltoft. Aalborg Universitetsforlag, 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  35. Udgivet

    On Academic Bildung in higher education : a Scandinavian approach. / Solberg, Mariann; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Academic Bildung in Net-based Higher Education: Moving beyond Learning. Routledge, 2015. s. 28-54.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. Udgivet

    Pedagogical Considerations : A New Discourse Based on Academic Bildung. / Solbjerg, Mariann; Grepperud, Gunnar; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Academic Bildung in net-based higher education: Moving Beyond Learning. red. / Trine Fossland; Helle Mathiasen; Mariann Solberg. Routledge, 2015. s. 163-176.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Udgivet

    Phenomenology of the innovative question when based on wonderment. / Herholdt-Lomholdt, Sine Maria; Hansen, Finn Thorbjørn.

    2015. Paper præsenteret ved ECSB Entrepreneurship Education Conference, Lueneborg, Tyskland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  38. Udgivet

    Play- and Wonder-based Innovation. / Thorsted, Ann Charlotte; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Play- and Wonder-based Innovation. 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

  39. Udgivet

    The Call and Practice of Wonder : How to Evoke a Socratic Community of Wonder in Professional Settings. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    The Socratic Handbook: Dialogue Methods for Philosophical Practice. red. / Michael Noah Weiss. Bind 9 LIT Verlag, 2015. s. 217-244.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  40. Udgivet

    The Philosophical Practitioner as a Co-Researcher. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Practicing Philosophy. red. / Aleksandar Fatic; Lydia Amir. Cambridge Scholars Press, 2015. s. 22-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  41. Udgivet
  42. Udgivet

    Wonder-driven Entrepreneurship Teaching : - When working with the ethical and existential dimension in professional bachelor education. / Hansen, Finn Thorbjørn; Herholdt-Lomholdt, Sine Maria.

    2015. Paper præsenteret ved 1.st European Networking conference on entrepreneurship Education, Horsens, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  43. 2014
  44. Udgivet

    Kan man undre sig uden ord? Design- og universitetspædagogik på kreative videregående uddannelser - med Designskolen Kolding som case. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Aalborg Universitetsforlag, 2014. 548 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  45. Udgivet

    Vad innebär förundran – eller praxis? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Hermeneutik i vårdpraxis. Det nära, det flyktica, det dolda. red. / Erna Lassenius; Elisabeth Severinsson. Malmö : Gleerups, 2014.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  46. 2013
  47. Udgivet

    Dannelse forstået som taktfuldhed over for 'det sande og det gådefulde' i tilværelsen. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Dannelse i en læringstid. red. / Mogens Pahuus. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2013.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  48. Udgivet

    Filosofisk vejledning i klinisk praksis. / Herholdt-Lomholdt, Sine Maria; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Læring i og af klinisk praksis. red. / Stinne Glasdam; Steen hundborg. Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck, 2013. s. 177-194.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  49. Udgivet

    'Finn Thorbjørn Hansen' : Five Questions. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Philosophical Practice: 5 Questions. red. / Jeanette B.L. Knox; Jan Kyrre B.O. Friis. Automatic Press, 2013. s. 89-108.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  50. Udgivet

    Hvad er undren og filosofisk og dialogisk undringspraksisser i højere uddannelse og professionsudvikling? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    2013, Professortiltrædelsesforelæsning.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskningpeer review

  51. Udgivet

    Kunnskapsverkstedet : Å se det levende i en praksis. / Erstad, Inger (Redaktør); Hansen, Finn Thorbjørn (Redaktør).

    1 udg. Oslo : Universitetsforlaget, 2013. 280 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  52. Udgivet

    Kunnskapsverkstedet som pedagogisk modell. / Hansen, Finn Thorbjørn; Erstad, Inger .

    Kunnskapsverkstedet: Å se det levende i en praksis. 1. udg. Oslo : Universitetsforlaget, 2013. s. 25-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. Udgivet

    Sokratisk og artistisk evaluering : Eller hvordan dokumenterer man 'fremskridt' og de væsentlige processer i Kundskabsværkstedet? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Kunnskapsverkstedet: Å se det levende i en praksis. red. / Finn Thorbjørn Hansen; Inger Erstad. Oslo : Universitetsforlaget, 2013. s. 222-247.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  54. Udgivet

    Undringsfællesskaber og filosofisk praksis. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Filosoffen på arbejde: Dimensioner i anvendt filosofi. red. / Ulla Thøgersen. Forlaget Mindspace, 2013. s. 229-244.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  55. Udgivet

    Visdomsdimensionen i kundskabsværkstedet. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Kunnskapsverkstedet: Å se det levende i en praksis. red. / Finn Thorbjørn Hansen; Inger Erstad. Universitetsforlaget, 2013. s. 91-114.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  56. 2012
  57. Udgivet

    Al ting taler og Tingenes Tale er Skønhed. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Filosofi og Kunst. red. / Ulla Thøgersen; Bjarne Troelsen. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2012. s. 87-100.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  58. Udgivet

    At være i en elskende relation med verden : Hvorfor ikke al filosofisk praksis kan forveksles med terapi. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Norsk Filosofisk Tidsskrift, Bind 47, Nr. 4, 12.2012, s. 270-277.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. Udgivet

    Den eksistentielle fænomenologis særlige tone og musikalitet. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Den menneskelige eksistens: introduktion til eksistentiel fænomenologi. red. / Kurt Dauer Keller. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2012.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  60. Udgivet
  61. Udgivet

    Langsommelighed og det levende blik. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 84, 06.2012, s. 8-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  62. Udgivet

    Om akademisk dannelse i dag : Med udgangspunkt i Gadamers syn på sandhed og erfaring. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Norsk Filosofisk Tidsskrift, Bind 47, Nr. 3, 11.2012, s. 206-218.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    One Step Further : The Dance between Poetic Dwelling and Socratic Wonder in Phenomenological Research. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: The Indo-Pacific Journal of Phenomenology, Bind 12, Nr. Special edition, 01.2012, s. 1-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  64. 2011
  65. At drage etisk omsorg for den døende og hinanden. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Anker Fjord Hospice Årsskrift. Hvide Sande, 2011. s. 30-33.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  66. Udgivet

    At være i det etiske. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 31, Nr. 91, 12.2011, s. 7-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  67. Udgivet

    Dumhed kan genoplive det døde blik : Interview med F.T. Hansen. / Hansen, Finn Thorbjørn; Pedersen, Peder Holm.

    I: Asterisk, Nr. 58, 06.2011, s. 17.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  68. Fra vidensproduktion til forskningspoetik. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Gjallerhorn, Nr. 13, 2011, s. 82-89.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  69. The Phenomenology of Wonder in Higher Education. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Erziehung.: Phänomenologische Perspektiven. red. / Malte Brinkmann. Würzburg, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  70. Udgivet

    The Tone of Teaching. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Nr. 3, 10.2011, s. 15-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  71. Universitetets overordnede mål bør være at skabe frihed for 'åndens liv'. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Universitetsundervisning i det 21. århundrede: Læring, dannelse, marked. red. / Jakob Egholm Feldt; Nina Bonderup Dohn. 1. udg. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2011. s. 20-49.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  72. Unyttig som en rose : Er eksistentiel dannelse i højere uddannelse en unødig luxus eller et afgørende momentum? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Tenkning, modning, refleksjon. red. / Bernt Hagtvet; Gorona Ognjenovic. Oslo, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  73. Vejledningsdidaktik. / Plant, Peter (Redaktør); Nielsen, Grethe Fogh (Redaktør); Hansen, Finn Thorbjørn (Redaktør).

    1 udg. København, 2011. 176 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  74. 2010
  75. Filosofisk vejledning og praktisk kundskab på professionsuddannelser. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    København, 2010. 366 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  76. Hermeneutisk praksis og undringens væsen og betydning i sygeplejen. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Tidsskrift for Akademiske Sygeplejersker, Nr. 2, 10.2010, s. 5-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  77. Undringsfællesskabet som vej til U-læring på højere uddannelser. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Fortællinger fra U'et: teori U omsat i liv, læring og lederskab. red. / Lone Belling; Thomas Gerstrøm. Virum, 2010. s. 207-233.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  78. 2009
  79. Filosofisk handledning : Kan klinisk kunskap och erfarenhet förhindra omvårdnardshandledning? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Omvårdnadshandledning: ur etisk och tvärdisciplinärt perspektiv. red. / A. Barbosa Da Silva. Lund, 2009. s. 161-191.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  80. KLM-faget og det eksistentielle 'mellemrum'. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Religionspædagogisk Forum, Nr. 3, 2009, s. 47-62.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  81. Philosophical Praxis as a Community of Wonder in Educational and Professional Guidance. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Teaching Philosophy. red. / Andrea Kenkmann. London, 2009. s. 192-211.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  82. Residing in Silence and Wonder : Career Counselling from Perspective of Being. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: International Journal for Educational and Vocational Guidance, Bind 9, Nr. 1, 2009, s. 31-43.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Sokratiske samtaler : en vej til større indsigt, arbejdsglæde og "taktfuldhed" i socialrådgiverens arbejde? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Uden for Nummer, Nr. 18, 2009, s. 12-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  84. 2008
  85. Any thing more to tell? Reflections upon the wisdom dimension of the knowledgeing Workshop. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    2008.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  86. At fatte uendeligheden i uvidenhedens form : når livsoplysning bliver til eksistentiel vejledning. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Dansk Kirketidende, Nr. 6, 2008, s. 173-175.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  87. At stå i det åbne : dannelse gennem filosofisk undren og nærvær. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    København, 2008. 478 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  88. Eksistentiel vejledning : et spørgsmål om dannelse. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Forandring og muligheder i vejledningen. Fredensborg, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  89. Filosofisk vejledning og etisk selvomsorg : kan klinisk viden og erfaring stå i vejen for god omsorgsvejledning? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    2008.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  90. Forskningens personlige side. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Århus Universitetsavis CAMPUS, Nr. 18, 2008, s. 16.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

  91. Phonesis and Eros : the existential dimension of phronesis and clinical supervision of nurses. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    The good, the wise and the right clinical nursing practice. red. / Charlotte Delmar; Christopher Johns. Aalborg, 2008. s. 27-58.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  92. Slentreture og vejen til visdom. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Fyens Stiftstidende, 17.10.2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  93. 2007
  94. Det personlige essay som en filosofisk praksis. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Skriftsserie for Barnevernets Utviklingssenter i Nord-Norge, Nr. 3, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Eros and phronesis : the existential dimension of phronesis and clinical supervision of nurses. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Creating Phronesis, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikel i tidsskriftForskningpeer review

  96. Hermeneutik er ikke en videnskab men kunsten at skabe og være i et undringsfællesskab. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Nordisk musikkpedagogisk forskning: årbok 9, Bind 9, Nr. 3, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  97. Hvad har kompetenceudvikling med folkeoplysning at gøre? - om behovet for en 9. og 10. værdi i kompetenceudviklingsprojektet. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Tillæg til vejledning til at være en "kompetenceudviklende daghøjskole". nr. 23. udg. 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  98. Philosophical counselling : a hermeneutical-dialogical approach. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Ways: on Career Guidance. København, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  99. Phronesis and authenticity as keywords for philosophical praxis in teacher training. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Paideusis (Online), Bind 16, Nr. 3, 2007, s. 15-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  100. 2006
  101. At holde "åndsøjet" åbent. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Livstemaer i et eksistenspsykologisk perspektiv. København, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  102. Dannelse er at fatte Uendeligheden i Uvidenhedens form. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Dannelse mellem subjektet og det almene. København, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  103. Er stræben efter autenticitet elitært? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Elite og samfund: - en antologi. Odense, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  104. Livsoplysning : the existential dimension of Folkeoplysning. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Milestones towards lifelong learning systems. København, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  105. Pædagogik som en filosofisk praksis : - hvorfor og hvordan arbejde med den eksistentielle dimension i undervisningen? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    København. 2006, Bidrag til forskningsformidlende bog/antologi.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  106. Rising in Silence and Wonder. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Education Alliance Quarterly, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  107. Vejledningsforskning og spiritualitet. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: vejlederforum, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  108. 2005
  109. Behovet for eksistentiel refleksion i frivilligt socialt arbejde. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Uddannelse af frivillige: mellem kompetenceudvikling og dannelse. Odense, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  110. Livsmening, tavs viden og filosofisk vejledning. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Vejbred: - en antologi om vejledning. København, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Forrige 1 2 Næste