Finn Thorbjørn Hansen

  1. 2017
  2. Udgivet
  3. Udgivet

    At praktisere anvendt filosofi i praksisbaseret forskning : Når forskning og filosofi blivet et spørgsmål om at træde i et Jeg-Du-forhold til verden. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Anvendt filosofi er interaktionel filosofi: Positioner og perspektiver. red. / Morten Ziethen. Bind 9 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 75-119.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  4. Udgivet

    Demokratisk u-dannelse. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Skolen på torvet : Ollerup Friskole 150 år. red. / Finn Slumstrup. Ollerup : Step, T., 2017. s. 101-121.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  5. Udgivet

    Dialogisk aktionsforskning : i et praksisnært perspektiv. / Alrø, Helle (Redaktør); Hansen, Finn Thorbjørn (Redaktør).

    Aalborg Universitetsforlag, 2017. 304 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologi

  6. Udgivet

    Et forskningsprojekt om undren og entreprenørskabsundervisnings søsættes. / Hansen, Finn Thorbjørn; Herholdt-Lomholdt, Sine Maria; Rothuizen, Jan Jaap.

    At innovere med hjertet: Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.. red. / Finn Thorbjørn Hansen; Sine Herholdt-Lomholdt; Jan Jaap Rothuizen. Aalborg Universitet, 2017. s. 10-29.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  7. Udgivet

    Fra problemorientering til undren. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    At innovere med hjertet: Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.. red. / Finn Thorbjørn Hansen; Sine Herholdt-Lomholdt; Jan Jaap Rothuizen. Aalborg : Aalborg Universitet, 2017. s. 47-80.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  8. Udgivet

    Fremlæggelse af vores syn på menings- og undringsdreven innovation. / Hansen, Finn Thorbjørn; Herholdt-Lomholdt, Sine Maria.

    'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). 2017. s. 81-119.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  9. Udgivet

    It’s messy and magic – om dialogisk aktionsforskning. / Alrø, Helle (Redaktør); Hansen, Finn Thorbjørn (Redaktør).

    Dialogisk aktionsforskning : i et praksisnært perspektiv. red. / Helle Alrø; Finn Thorbjørn Hansen. Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 7-24.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  10. Udgivet

    Sokratisk og fænomenologisk-orienteret aktionsforskning. / Hansen, Finn Thorbjørn (Redaktør).

    Dialogisk aktionsforskning: i et praksisnært perspektiv. red. / Helle Alrø; Finn Thorbjørn Hansen. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 93-144.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  11. Udgivet

    Sokratisk og poetisk feedback. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Feedback gentænkt: Professionel feedback, der skiller sig ud. red. / Anders Trillingsgaard. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2017. s. 201-216.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  12. Udgivet

    Tre systematikker der hver på sin måde indfanger væsentlige aspekter af undrings- og innovationsværkstedet. / Hansen, Finn Thorbjørn; Herholdt-Lomholdt, Sine Maria.

    At innovere med hjertet: Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.. red. / Finn Thorbjørn Hansen; Sine Herholdt-Lomholdt; Jan Jaap Rothuizen. Aalborg : Aalborg Universitet, 2017. s. 119-136.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  13. 2016
  14. Udgivet

    Arkitektur- og designpædagogik : i et praksisnært og fænomenologisk perspektiv. / Hansen (hovedredaktør), Finn Thorbjørn (Redaktør); Ræbild, Ulla (Redaktør); Bundgaard, Charlotte (Redaktør); Grønbæk, Niels (Redaktør).

    Aarhus : Designskolen Kolding, 2016. 376 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologi

  15. Udgivet

    At dø som den man er. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Den palliative indsats: en patientcentreret tilgang. red. / Helle Nordestgaard Matthiesen; Lotte Brøndum. 1. udg. København : Munksgaard , 2016. s. 137-155.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  16. Udgivet

    At undres ved livets afslutning. Filosofiske samtaler om livet og døden i palliativt arbejde. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Akademisk Forlag, 2016. 339 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

  17. Udgivet

    Filosofien som det fjerde samtalerum i eksistentiel og åndelig omsorg. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Omsorg: Nordisk tidsskrift for Palliativ Medisin, Bind 2016, Nr. 1, 2016, s. 9-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  18. Udgivet

    Fra den lærerende organisation til den undrende organisation : praxis-ontologiska refleksioner over etik, undren og 'organizational wisdom'. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Organisatorisk dannelse: etiske perspektiver på organisatorisk læring. red. / Kurt Dauer Keller. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. s. 237-272.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  19. Udgivet

    Fænomenologiske pejlinger mod en arkitektur- og designpædagogik. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Arkitektur- og designpædagogik: i praksisnært og fænomenologisk perspektiv. red. / Finn Thorbjørn Hansen (Hovedred.); Ulla Ræbild; Charlotte Bundgaard; Niels Grønbæk. Aarhus : Arkitektskolen Aarhus, Kunstakademiet København og Designskolen Kolding, 2016. s. 16-73.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  20. Udgivet

    Socratic Wonder as a Way to Aletheia in Qualitative Research and Action Research. / Sorrell Dinkins, Christine; Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: HASER. Revista Internacional de Filosofía Aplicada, Nr. 7, 2016, s. 51-88.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  21. Udgivet

    Undringsdreven arkitektur- og designpædagogik : hvad skal det nu til for? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Arkitektur- og designpædagogik: i praksisnært og fænomenologisk perspektiv. red. / Finn Thorbjørn Hansen (Hovedredaktør); Ulla Ræbild; Charlotte Bundgaard; Niels Grønbæk. Aarhus : Arkitektskolen Aarhus, Kunstakademiet København og Designskolen Kolding, 2016. s. 172-241.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  22. Udgivet

    Wonder-driven Entrepreneurship Teaching; when working with the ethical and existential dimension in professional bachelor education. / Hansen, Finn Thorbjørn; Herholdt-Lomholdt, Sine Maria.

    Conference proceedings of the 2nd and 3rd Regional Innovation & Entrepreneurship Conference. Saxion University of Applied Sciences, 2016. s. 64 - 74.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceeding

  23. 2015
  24. Udgivet

    Det sokratiske forskningsinterview : Et alternativ til kvalitativ forskning forstået som ’vidensproduktion’? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Metodefetichisme. Kvalitative metode på afveje? Ophav, kritik, nye perspektiver. red. / Jane Ege Møller; Søren Bengtsen; Karen P. Munk. Aarhus Universitetsforlag, 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  25. Udgivet

    'Det sprog vi har talt trænger til at fornyes : Hvad er i grunden skolens formål? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Skole- og fritidspædagogik. red. / Mogens Sørensen. København : Akademisk Forlag, 2015. s. 355-394.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  26. Udgivet

    Fænomenologisk-orienteret aktionsforskning - når man ønsker at gøre sig lydhør overfor det utænkelige men kaldende. / Thorsted, Ann Charlotte; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Fænomenologisk-orienteret aktionsforskning - når man ønsker at gøre sig lydhør overfor det utænkelige men kaldende. 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceeding

  27. Udgivet

    Nurses, formerly incarcerated adults, and Gadamer : phronesis and the Socratic dialectic. / Marlow, Elizabeth; Norsek, Marcianna; Lee, Yema; Bautista, Alejandra; Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Nursing Philosophy, Bind 16, Nr. 1, 2015, s. 19-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  28. Udgivet
  29. Udgivet

    Om det etiske og eksistentielle i John Shotter’s tænkning : Eller: Hvad er det, vi lytter til, når vi svarer på situationens eller relationens ’kalden’? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Bevægelige verdener: Prospektive begreber til situerede sociale undersøgelser. red. / John Shotter. Forlaget Mindspace, 2015. s. 238-263.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  30. Udgivet

    Om Wittgenstein som humorist og eksistentiel fænomenolog. Med stadig hensyn til Søren Kierkegaard. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Kierkegaard som eksistentiel fænomenologi. red. / Mogens Pahuus; Jacob Rendtorff; Pia Søltoft. Aalborg Universitetsforlag, 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  31. Udgivet

    On Academic Bildung in higher education : a Scandinavian approach. / Solberg, Mariann; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Academic Bildung in Net-based Higher Education: Moving beyond Learning. Routledge, 2015. s. 28-54.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  32. Udgivet

    Pedagogical Considerations : A New Discourse Based on Academic Bildung. / Solbjerg, Mariann; Grepperud, Gunnar; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Academic Bildung in net-based higher education: Moving Beyond Learning. red. / Trine Fossland; Helle Mathiasen; Mariann Solberg. Routledge, 2015. s. 163-176.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  33. Udgivet

    Phenomenology of the innovative question when based on wonderment. / Herholdt-Lomholdt, Sine Maria; Hansen, Finn Thorbjørn.

    2015. Paper præsenteret ved ECSB Entrepreneurship Education Conference, Lueneborg, Tyskland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskrift

  34. Udgivet

    Play- and Wonder-based Innovation. / Thorsted, Ann Charlotte; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Play- and Wonder-based Innovation. 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceeding

  35. Udgivet

    The Call and Practice of Wonder : How to Evoke a Socratic Community of Wonder in Professional Settings. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    The Socratic Handbook: Dialogue Methods for Philosophical Practice. red. / Michael Noah Weiss. Bind 9 LIT Verlag, 2015. s. 217-244.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  36. Udgivet

    The Philosophical Practitioner as a Co-Researcher. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Practicing Philosophy. red. / Aleksandar Fatic; Lydia Amir. Cambridge Scholars Press, 2015. s. 22-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  37. Udgivet
  38. Udgivet

    Wonder-driven Entrepreneurship Teaching : - When working with the ethical and existential dimension in professional bachelor education. / Hansen, Finn Thorbjørn; Herholdt-Lomholdt, Sine Maria.

    2015. Paper præsenteret ved 1.st European Networking conference on entrepreneurship Education, Horsens, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskrift

  39. 2014
  40. Udgivet
  41. Udgivet

    Vad innebär förundran – eller praxis? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Hermeneutik i vårdpraxis. Det nära, det flyktica, det dolda. red. / Erna Lassenius; Elisabeth Severinsson. Malmö : Gleerups, 2014.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  42. 2013
  43. Udgivet

    Dannelse forstået som taktfuldhed over for 'det sande og det gådefulde' i tilværelsen. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Dannelse i en læringstid. red. / Mogens Pahuus. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2013.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  44. Udgivet

    Filosofisk vejledning i klinisk praksis. / Herholdt-Lomholdt, Sine Maria; Hansen, Finn Thorbjørn.

    Læring i og af klinisk praksis. red. / Stinne Glasdam; Steen hundborg. Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck, 2013. s. 177-194.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  45. Udgivet

    'Finn Thorbjørn Hansen' : Five Questions. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Philosophical Practice: 5 Questions. red. / Jeanette B.L. Knox; Jan Kyrre B.O. Friis. Automatic Press, 2013. s. 89-108.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  46. Udgivet

    Hvad er undren og filosofisk og dialogisk undringspraksisser i højere uddannelse og professionsudvikling? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    2013, Professortiltrædelsesforelæsning.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikation

  47. Udgivet

    Kunnskapsverkstedet : Å se det levende i en praksis. / Erstad, Inger (Redaktør); Hansen, Finn Thorbjørn (Redaktør).

    1 udg. Oslo : Universitetsforlaget, 2013. 280 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologi

  48. Udgivet

    Kunnskapsverkstedet som pedagogisk modell. / Hansen, Finn Thorbjørn; Erstad, Inger .

    Kunnskapsverkstedet: Å se det levende i en praksis. 1. udg. Oslo : Universitetsforlaget, 2013. s. 25-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  49. Udgivet

    Sokratisk og artistisk evaluering : Eller hvordan dokumenterer man 'fremskridt' og de væsentlige processer i Kundskabsværkstedet? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Kunnskapsverkstedet: Å se det levende i en praksis. red. / Finn Thorbjørn Hansen; Inger Erstad. Oslo : Universitetsforlaget, 2013. s. 222-247.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  50. Udgivet

    Undringsfællesskaber og filosofisk praksis. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Filosoffen på arbejde: Dimensioner i anvendt filosofi. red. / Ulla Thøgersen. Forlaget Mindspace, 2013. s. 229-244.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  51. Udgivet

    Visdomsdimensionen i kundskabsværkstedet. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Kunnskapsverkstedet: Å se det levende i en praksis. red. / Finn Thorbjørn Hansen; Inger Erstad. Universitetsforlaget, 2013. s. 91-114.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  52. 2012
  53. Udgivet

    Al ting taler og Tingenes Tale er Skønhed. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Filosofi og Kunst. red. / Ulla Thøgersen; Bjarne Troelsen. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2012. s. 87-100.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  54. Udgivet
  55. Udgivet

    Den eksistentielle fænomenologis særlige tone og musikalitet. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Den menneskelige eksistens: introduktion til eksistentiel fænomenologi. red. / Kurt Dauer Keller. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2012.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  56. Udgivet
  57. Udgivet

    Langsommelighed og det levende blik. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 84, 06.2012, s. 8-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  58. Udgivet

    Om akademisk dannelse i dag : Med udgangspunkt i Gadamers syn på sandhed og erfaring. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Norsk Filosofisk Tidsskrift, Bind 47, Nr. 3, 11.2012, s. 206-218.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  59. Udgivet

    One Step Further : The Dance between Poetic Dwelling and Socratic Wonder in Phenomenological Research. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Indo - Pacific Journal of Phenomenology, Bind 12, Nr. Special edition, 01.2012, s. 1-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  60. 2011
  61. At drage etisk omsorg for den døende og hinanden. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Anker Fjord Hospice Årsskrift. Hvide Sande, 2011. s. 30-33.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  62. Udgivet

    At være i det etiske. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 31, Nr. 91, 12.2011, s. 7-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  63. Udgivet

    Dumhed kan genoplive det døde blik : Interview med F.T. Hansen. / Hansen, Finn Thorbjørn; Pedersen, Peder Holm.

    I: Asterisk, Nr. 58, 06.2011, s. 17.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  64. Fra vidensproduktion til forskningspoetik. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Gjallerhorn, Nr. 13, 2011, s. 82-89.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  65. The Phenomenology of Wonder in Higher Education. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Erziehung.: Phänomenologische Perspektiven. red. / Malte Brinkmann. Würzburg, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  66. Udgivet

    The Tone of Teaching. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Nr. 3, 10.2011, s. 15-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  67. Universitetets overordnede mål bør være at skabe frihed for 'åndens liv'. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Universitetsundervisning i det 21. århundrede: Læring, dannelse, marked. red. / Jakob Egholm Feldt; Nina Bonderup Dohn. 1. udg. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2011. s. 20-49.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  68. Unyttig som en rose : Er eksistentiel dannelse i højere uddannelse en unødig luxus eller et afgørende momentum? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Tenkning, modning, refleksjon. red. / Bernt Hagtvet; Gorona Ognjenovic. Oslo, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  69. Vejledningsdidaktik. / Plant, Peter (Redaktør); Nielsen, Grethe Fogh (Redaktør); Hansen, Finn Thorbjørn (Redaktør).

    1 udg. København, 2011. 176 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologi

  70. 2010
  71. Filosofisk vejledning og praktisk kundskab på professionsuddannelser. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    København, 2010. 366 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  72. Hermeneutisk praksis og undringens væsen og betydning i sygeplejen. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Tidsskrift for Akademiske Sygeplejersker, Nr. 2, 10.2010, s. 5-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  73. Undringsfællesskabet som vej til U-læring på højere uddannelser. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Fortællinger fra U'et: teori U omsat i liv, læring og lederskab. red. / Lone Belling; Thomas Gerstrøm. Virum, 2010. s. 207-233.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  74. 2009
  75. Filosofisk handledning : Kan klinisk kunskap och erfarenhet förhindra omvårdnardshandledning? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Omvårdnadshandledning: ur etisk och tvärdisciplinärt perspektiv. red. / A. Barbosa Da Silva. Lund, 2009. s. 161-191.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  76. KLM-faget og det eksistentielle 'mellemrum'. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Religionspædagogisk Forum, Nr. 3, 2009, s. 47-62.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  77. Philosophical Praxis as a Community of Wonder in Educational and Professional Guidance. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Teaching Philosophy. red. / Andrea Kenkmann. London, 2009. s. 192-211.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  78. 2008
  79. Any thing more to tell? : Reflections upon the wisdom dimension of the knowledgeing Workshop. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    2008.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskrift

  80. At stå i det åbne : dannelse gennem filosofisk undren og nærvær. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    København, 2008. 478 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

  81. Eksistentiel vejledning : et spørgsmål om dannelse. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Forandring og muligheder i vejledningen. Fredensborg, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  82. Filosofisk vejledning og etisk selvomsorg : kan klinisk viden og erfaring stå i vejen for god omsorgsvejledning? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    2008.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskrift

  83. Forskningens personlige side. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Århus Universitetsavis CAMPUS, Nr. 18, 2008, s. 16.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kronik

  84. Phonesis and Eros : the existential dimension of phronesis and clinical supervision of nurses. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    The good, the wise and the right clinical nursing practice. red. / Charlotte Delmar; Christopher Johns. Aalborg, 2008. s. 27-58.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  85. Slentreture og vejen til visdom. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Fyens Stiftstidende, 17.10.2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  86. 2007
  87. Hvad har kompetenceudvikling med folkeoplysning at gøre? : - om behovet for en 9. og 10. værdi i kompetenceudviklingsprojektet. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Tillæg til vejledning til at være en "kompetenceudviklende daghøjskole". nr. 23. udg. 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  88. Philosophical counselling : a hermeneutical-dialogical approach. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Ways: on Career Guidance. København, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  89. Phronesis and authenticity as keywords for philosophical praxis in teacher training. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Paideusis (Online), Bind 16, Nr. 3, 2007, s. 15-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  90. 2006
  91. At holde "åndsøjet" åbent. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Livstemaer i et eksistenspsykologisk perspektiv. København, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  92. Dannelse er at fatte Uendeligheden i Uvidenhedens form. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Dannelse mellem subjektet og det almene. København, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  93. Er stræben efter autenticitet elitært? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Elite og samfund: - en antologi. Odense, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  94. Livsoplysning : the existential dimension of Folkeoplysning. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Milestones towards lifelong learning systems. København, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  95. Pædagogik som en filosofisk praksis : - hvorfor og hvordan arbejde med den eksistentielle dimension i undervisningen? / Hansen, Finn Thorbjørn.

    København. 2006, Bidrag til forskningsformidlende bog/antologi.

    Publikation: AndetAndet bidrag

  96. Rising in Silence and Wonder. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Education Alliance Quarterly, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  97. Vejledningsforskning og spiritualitet. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: VejlederForum, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  98. 2005
  99. Behovet for eksistentiel refleksion i frivilligt socialt arbejde. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Uddannelse af frivillige: mellem kompetenceudvikling og dannelse. Odense, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  100. Livsmening, tavs viden og filosofisk vejledning. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Vejbred: - en antologi om vejledning. København, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  101. 2004
  102. Den filosofiske vejledningspraksis i spændingsfeltet mellem autenticitet, dannelse og eksistens. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    I: Filosofi, Nr. 1, 2004, s. 34-50.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

  103. Medborger i et eksistentielt perspektiv. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Medborgerskab, identitet og demokratisk dannelse. København, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

  104. Pædagogisk filosofi som filosofisk praksis. / Hansen, Finn Thorbjørn.

    Pædagogikkens filosofi. Roskilde, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologi

Forrige 1 2 Næste