Center Of Reliable Power Electronics (CORPE)

Projektdetaljer

The Center of Reliable Power Electronics (CORPE) addresses better understanding of how reliability of power electronic devices and systems is influenced by different stress factors such as temperature, overvoltage and current, overload, environment. Furthermore, the center will develop device and system models that will enable simulation and design of power electronic systems very close to the limits of the devices and enable designed reliability. The knowledge will also be used online during operation to predict lifetime and enable smart derating of the equipment still in operation and ensure longer lifetime. The outcome will be that power electronic systems will be more reliable, more efficient, and more competitive (price), reducing maintenance and operation costs.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/04/201131/12/2016

Samarbejdspartnere

• Danfoss AS (Projektpartner)
  • Aarhus University (Projektpartner)
  • Swiss Federal Institute of Technology Zurich (Projektpartner)
  • Grundfos DK AS (Projektpartner)
  • KK-Electronic A/S (Projektpartner)
  • Vestas A/S (Projektpartner)
  • RWTH Aachen, Germany (Projektpartner)

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.