Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
I slutningen af 2010 fuldbyrder Spaten (m.fl.) et eksperimentelt studie blandt nye universitetsstuderende med det formål at undersøge om coaching øger velbefindende m.v. ved studiestart.
Undersøgelsen er udformet som om et randomiseret, kontrolleret eksperiment, hvor 70 nye studerende modtager en kort introduktion til coaching samt fire individuelle coaching sessioner i løbet af 4 uger. Som coachingpsykologisk tilgang anvendes kognitiv coaching. Undersøgelsen indsamler både kvantitative og kvalitative data.
Undersøgelsen er udformet som om et randomiseret, kontrolleret eksperiment, hvor 70 nye studerende modtager en kort introduktion til coaching samt fire individuelle coaching sessioner i løbet af 4 uger. Som coachingpsykologisk tilgang anvendes kognitiv coaching. Undersøgelsen indsamler både kvantitative og kvalitative data.
Akronym | Coaching Psychology |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/02/2009 → 31/07/2014 |
Finansiering
- Coaching Psykologisk forskning
- Det Obelske Familiefond
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Aktiviteter
- 1 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
27th International Congress of Applied Psychology
Ole Michael Spaten (Oplægsholder)
11 jul. 2010 → 18 jul. 2010Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Impact of coaching on university student’s well-being, stress and anxiety.
Spaten, O. M., 13 dec. 2010. 1 s.Bidragets oversatte titel :Effekten af coaching på nye studerendes velbefindende: Et evidensbaseret studie med kvalitative interview Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Should coaching be part of psychology students' university curriculum?
Spaten, O. M., Hansen, T. G. B. & Gulbrandsen, K. A., 2009.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Poster › Rådgivning
7 Downloads (Pure) -
Should learning to coach be integrated in a graduate psychology programme? Denmark's first try
Spaten, O. & Hansen, T. G. B., 2009, I: Coaching Psychologist. 5, 2, s. 104 - 109 6 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review