Følgeforskning : Det virtuelle gymnasium

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Projektets overordnede problemstilling har været konkretiseret i følgende spørgsmål: Hvordan påvirker det undervisningen, at en del af den foregår via internettet? Hvordan påvirker det fagene og elevernes kompetenceudvikling, at det virtuelle kommer til at spille en støre rolle? Hvordan administreres vitualiteten i praksis? Hvordan vil skolen undersøge og evaluere effekterne af forsøget? Institut for Lærings bidrag har været koncentreret om to temaer. For det første om de organisatoriske perspektiver og konsekvenser af ikke blot at indføre It-mediet som et medium i undervisningen, men som et bærende princip for organisering og håndtering af informationer på institutionsniveau. Dette perspektiv er bearbejdet af Henrik Vardinghus Nielsen. For det andet om de didaktiske perspektiver af It som undervisningsmedium, dels i forhold til fagene, dels i forhold til hvad eleverne synes at lære.
    StatusIgangværende
    Effektiv start/slut dato19/05/2010 → …