Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Projektet ligger i forlængelse af projektet "Læring gennem bevægelse", hvor der gennem en periode på 10 måneder er blevet indsamlet en betragtelig mængde data fra klasserumsobservationer og andre aktiviteter vedrørende IKT i undervisningen og som læringsredskab. Det er målet med denne indsats at fortsætte de empiriske studier af den fortsatte udvikling på skolen, og endvidere påbegynde systematisk arbejde med det store data-materiale.
Gennem de fortsat følgeforskning og data-behandlingen er det målet at:
1. forberede et omfattende og unikt video-datamateriale til nærmere analyser som vil kunne besvare en række aktuelle forskningsspørgsmål:
2. dokumentere kommende udviklingsaktiviteter i et igangværende udviklingsprojekt på IT-mæssigt førende skole, og sørge for den vitale dataindsamling mens projektet kører;
3. udarbejde en ansøgning om mindst et ph.d.-stipendium til videre arbejde med datamaterialet og forskningsprojekt om udvikling af folkeskolen gennem brug af IKT;
4. formidle resultater fra dataanalysen i form af videnskabelige artikler og konferencebidrag.
Gennem de fortsat følgeforskning og data-behandlingen er det målet at:
1. forberede et omfattende og unikt video-datamateriale til nærmere analyser som vil kunne besvare en række aktuelle forskningsspørgsmål:
2. dokumentere kommende udviklingsaktiviteter i et igangværende udviklingsprojekt på IT-mæssigt førende skole, og sørge for den vitale dataindsamling mens projektet kører;
3. udarbejde en ansøgning om mindst et ph.d.-stipendium til videre arbejde med datamaterialet og forskningsprojekt om udvikling af folkeskolen gennem brug af IKT;
4. formidle resultater fra dataanalysen i form af videnskabelige artikler og konferencebidrag.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/09/2010 → 31/12/2010 |
Finansiering
- Det Obelske Familiefond
- LB Fonden
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Aktiviteter
- 2 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
ICT and Children - a Danish perspective
Jacob Davidsen (Oplægsholder)
14 maj 2013Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Tablets som kollaborativt læremiddel: Hvordan får vi det til at fungere
Marianne Georgsen (Foredragsholder)
29 nov. 2011Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Micro Ethnographic Research as a Method for Informing Educational Technology Design in Practice
Davidsen, J. & Vanderlinde, R., 26 apr. 2013, I: American Educational Research Association. Annual Meeting Program.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Konferenceabstrakt i tidsskrift › Forskning › peer review
-
Exploring new pedagogies and classroom practices as a means to capacity building within ICT-based teaching and learning
Georgsen, M., 12 apr. 2011. 1 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper uden forlag/tidsskrift › Forskning › peer review
Åben adgangFil661 Downloads (Pure) -
Interaction between learners in an interactive learning environment
Davidsen, J. & Georgsen, M., 12 apr. 2011. 2 s.Bidragets oversatte titel :Interaktion mellem elever i et interaktivt læringsmiljø Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper uden forlag/tidsskrift › Forskning › peer review
Åben adgangFil294 Downloads (Pure)