Journalism To Go: The Changing Spaces of News Consumption

• Peters, Chris (PI (principal investigator))

Projektdetaljer

This project develops research on the idea of our ‘journalism to go’ culture – a situation which finds the interrelation between space, speed, and convenience become increasingly relevant in the journalism industry. Specifically, I consider how technology opens up new and mobile spaces of news consumption, and how audiences’ experiences of journalism, and the social spaces of their everyday lives, are shaped by these changing spatial mobilities of news.
Kort titelJournalism To Go
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/201001/01/2015

• University of Groningen: 44.760,00 kr.

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • Journalism Studies (Tidsskrift)

Chris Peters (Fagfællebedømmer)

2010 → …

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelsePeer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripterForskning

• Journalism To Go: The changing spaces of news consumption

Peters, C., 2013, The Future of Journalism: Developments and Debates. Franklin, B. (red.). London: Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
    Fil
    1125 Downloads (Pure)
  • Journalism To Go: The changing spaces of news consumption

Peters, C., 2012, I: Journalism Studies. 13, 5-6, s. 695-705 11 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang