Nøglehulsmærket findes i dag på mange færdigpakkede fødevarer. Fremover kan mærket også sættes på små og store måltider på spisesteder og restauranter. Mærket stiller krav om mere fuldkorn, frugt og grønt, herunder grove grøntsager, mindre salt og passende portionsstørrelser, ligesom det adresserer aspekter som mindre spild og brug af årstidens råvarer. Kravene udfordrer spisestederne teknisk og kulinarisk, men rummer samtidigt et stort sundhedsmæssigt, miljømæssigt og økonomisk potentiale.
Dette projekt vil sikre et bredt udbud og stor tilgængelighed af nøglehulsmærkede, velsmagende fastfood retter fra den hverdagsprægede udespisning. Udvikling af nye produkter og koncepter skal hjælpe spisestederne med at indfri de mange nye krav og skabe produkter, der appellerer smagsmæssigt til de kundegrupper, der ikke er særligt optagede af sundhed. Metoden er at samle kæder, underleverandører, råvareproducenter og en kulinarisk taskforce i et tvedelt innovationsforløb, der både rummer fælles aktiviteter og individuelle virksomhedsforløb. Endelig vil projektet vurdere, hvilken effekt nøglehulsmærket har på virksomhedernes økonomi, på miljøbelastning og på forbrugernes sundhed.