The Full Circle of Powerpoint Investigating the use of digital technology in University College teaching: – and Deleuze inspired suggestions for development

Bidragets oversatte titel: PowerPoint slutter cirklen, en undersøgelse af brugen af digitale teknologier i professionshøjskoleundervisning : - og Deleuze inspirerede forslag til udvikling

Publikation: Ph.d.-afhandling

345 Downloads (Pure)

Denne afhandling undersøger brugen af digitale teknologier i professionshøjskole undervisning med særligt fokus brugen af digitale teknologier i lektioner på Læreruddannelsen UCN. Undersøgelsen af brugen af digitale teknologier i lektioner tjener som afsæt for en serie af artikler, hvoraf fire er valgte til at understøtte afhandlingens forskningsspørgsmål. Til sidst samles undersøgelsens og artiklernes konklusioner i et forsøg på at lave en ramme til diskussion af udvikling af brugen af digitale teknologier i undervisningen i professionsuddannelser.

Afhandlingen antyder et paradoks mellem en ekstensiv brug af PowerPoint og et delt ønske mellem undervisere og studerende om mere tide til dialog og pædagogiske aktiviteter. Afhandlingen undersøger måder at udnytte digitale teknologier og digitale netværk til at udvikle undervisning fra en hierarkisk træstruktur i et LMS til et 'vejkort' i et læringsnetværk.
    Bidragets oversatte titelPowerPoint slutter cirklen, en undersøgelse af brugen af digitale teknologier i professionshøjskoleundervisning : - og Deleuze inspirerede forslag til udvikling
    OriginalsprogEngelsk
    Udgiver