Betydning af æstetik i elevproduktioner

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.
Luk

Detaljer

Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.
OriginalsprogDansk
TitelDigital produktion : Deltagelse og Læring
RedaktørerBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweedell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Antal sider115
Udgivelses stedFredrikshavn
ForlagDafolo Forlag A/S
Publikationsdato2017
Sider99
???Chapter???6
ISBN (Trykt)978-87-7160-530-3
StatusUdgivet - 2017
PublikationsartForskning
Peer reviewJa
NavnUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Aktiviteter

ID: 262161993