Billeder på tværs af fag og projekter

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Alle fag bruger billeder og visualiseringer for at kunne forstå og udfolde deres faglighed. Der introduceres til visuel kompetence og visuel kulturkompetence samt billedfagets tre centrale områder: faglighed, funktioner og fagkulturer, som også kan bruges i andre læringssammenhænge. Med Projektopgaven eksemplificerer forfatterne, hvordan det visuelle kan kvalificere og inspirere problemløsende processer og konstruere viden gennem aktiv billedproduktion som udforskningsmetode og kommunikationsform
Luk

Detaljer

Alle fag bruger billeder og visualiseringer for at kunne forstå og udfolde deres faglighed. Der introduceres til visuel kompetence og visuel kulturkompetence samt billedfagets tre centrale områder: faglighed, funktioner og fagkulturer, som også kan bruges i andre læringssammenhænge. Med Projektopgaven eksemplificerer forfatterne, hvordan det visuelle kan kvalificere og inspirere problemløsende processer og konstruere viden gennem aktiv billedproduktion som udforskningsmetode og kommunikationsform
OriginalsprogDansk
TitelVisualitet i undervisningen
RedaktørerKnud Erik Christensen, Henrik Marxen
Antal sider11
Udgivelses stedOdense
ForlagMeloni
Publikationsdatomar. 2018
Sider10-21
???Chapter???1
ISBN (Trykt)978-87-7150-089-9
StatusUdgivet - mar. 2018
PublikationsartFormidling

Aktiviteter

ID: 266142468