Billeder på tværs af fag og projekter
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi
Abstract
Alle fag bruger billeder og visualiseringer for at kunne forstå og udfolde deres faglighed. Der introduceres til visuel kompetence og visuel kulturkompetence samt billedfagets tre centrale områder: faglighed, funktioner og fagkulturer, som også kan bruges i andre læringssammenhænge. Med Projektopgaven eksemplificerer forfatterne, hvordan det visuelle kan kvalificere og inspirere problemløsende processer og konstruere viden gennem aktiv billedproduktion som udforskningsmetode og kommunikationsform
Detaljer
Alle fag bruger billeder og visualiseringer for at kunne forstå og udfolde deres faglighed. Der introduceres til visuel kompetence og visuel kulturkompetence samt billedfagets tre centrale områder: faglighed, funktioner og fagkulturer, som også kan bruges i andre læringssammenhænge. Med Projektopgaven eksemplificerer forfatterne, hvordan det visuelle kan kvalificere og inspirere problemløsende processer og konstruere viden gennem aktiv billedproduktion som udforskningsmetode og kommunikationsform
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Visualitet i undervisningen |
Redaktører | Knud Erik Christensen, Henrik Marxen |
Antal sider | 11 |
Udgivelses sted | Odense |
Forlag | Meloni |
Publikationsdato | mar. 2018 |
Sider | 10-21 |
Kapitel | 1 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7150-089-9 |
Status | Udgivet - mar. 2018 |
Publikationsart | Formidling |