Projekter pr. år
Abstract
Bogen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for pædagoguddannelsen. Den imødekommer kravet om øget selvaktivitet ved at være en opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Bogen giver forskningsbaseret viden om specifikke temaer og peger på handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde. Kapitlet giver bud på definitioner og anskuer læring og udvikling i et interaktionistisk perspektiv. Der eksemplificeres med begrebet om nærmeste udviklingszone hvordan pædagogen kan interagere meningsfuldt i relationen og kommunikationen med børn.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Pædagogens grundfaglighed : Grundbog til pædagoguddannelsen |
Redaktører | Ida Kornerup, Torben Næsby |
Antal sider | 30 |
Vol/bind | 1 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo Forlag A/S |
Publikationsdato | 9 aug. 2014 |
Udgave | 1 |
Sider | 96 - 125 |
Artikelnummer | 5 |
Kapitel | 2 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-016-2 |
Status | Udgivet - 9 aug. 2014 |
Navn | Den professionelle pædagog |
---|---|
Nummer | 1 |
Vol/bind | 1 |
Emneord
- Pædagogik
- Profession
- Læring
- Interaktionisme
- Dagtilbud
- Børnefællesskaber
- Pædagoguddannelse
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Ph.d.-projekt: KVALITET I DAGTILBUD - OM UDVIKLING AF PÆDAGOGISK KVALITET OG AF PÆDAGOGENS PROFESSIONELLE KOMPETENCER
Næsby, T.
01/01/2012 → 31/12/2014
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt
Fil