Collaboration between the design industry and design educations managed by a third party organisation

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Abstract

Det kan være en tidkrævende opgave for universitetsansatte og industrivirksomheder at planlægge samarbejdsprojekter og håndtere følsomme emner som IPR, NDA og økonomiske forhold. I dette paper præsenterer og analyserer forfatterne et 12 år gammelt initiativ, hvor en uafhængig organisation har organiseret og styret forskellige samarbejdsprojekter, der involverer designuddannelser og virksomheder. Her præsenteres mest signifikante resultater og konklusioner fra initiativet, der involverer en række forskellige designuddannelser og firmaer. Forfatterne diskuterer de væsentligste hindringer i forbindelse med opstart af sådanne tværfaglige samarbejdsprojekter og fordelene ved at involvere en tredje part.
Luk

Detaljer

Det kan være en tidkrævende opgave for universitetsansatte og industrivirksomheder at planlægge samarbejdsprojekter og håndtere følsomme emner som IPR, NDA og økonomiske forhold. I dette paper præsenterer og analyserer forfatterne et 12 år gammelt initiativ, hvor en uafhængig organisation har organiseret og styret forskellige samarbejdsprojekter, der involverer designuddannelser og virksomheder. Her præsenteres mest signifikante resultater og konklusioner fra initiativet, der involverer en række forskellige designuddannelser og firmaer. Forfatterne diskuterer de væsentligste hindringer i forbindelse med opstart af sådanne tværfaglige samarbejdsprojekter og fordelene ved at involvere en tredje part.
Bidragets oversatte titelSamarbejde mellem designorienterede virksomheder og designuddannelser ledet af en uafhængig organisation som tredjepart
OriginalsprogEngelsk
TitelDesign Education: Diversity or Conformity : Proceedings of the 20th international conference on engineering and product design education, Dyson School of Design Enginering, Imperial College London, UK on the 6th & 7th September 2018
RedaktørerErik Bohemia, Lyndon Buck, Peter Childs, Stephen Green, Ashley Hall, Ahmed Kovacevic
Antal sider6
Volume/Bind1
Udgivelses stedGlasgow, UK
ForlagDesign Society
Publikationsdatosep. 2019
Udgave1
Sider140-145
Artikelnummer1
???Chapter???2
ISBN (Trykt)978-1-912254-02-6
StatusUdgivet - sep. 2019
PublikationsartForskning
Peer reviewJa
Begivenhed20th international conference on Engineering and product design education - Dyson School of Design Engineering, Imperial College, London, Storbritannien
Varighed: 6 sep. 20187 sep. 2018

Konference

Konference20th international conference on Engineering and product design education
LokationDyson School of Design Engineering, Imperial College
LandStorbritannien
ByLondon
Periode06/09/201807/09/2018

    Forskningsområder

  • Designsamarbejde, Designuddannelse og industri, tredjepart og samarbejdsprojekter
ID: 292926372