Didaktisk forstyrrelse: Erfaringer fra et samarbejde mellem forsker og praktikere

Karin Tweddell Levinsen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    163 Downloads (Pure)

    Abstract

    Det i artiklen fremlagte projekt tager sit afsæt i projektugen i januar 2016 på Antvorskov Skole i Danmark. Skolen har gennem en årrække arbejdet med lærernes kompetenceudvikling. I projektugen blev der arbejdet med åbent didaktisk rammedesign. Projektets fokus var på didaktiske forstyrrelser og udvikling af lærernes didaktiske praksis-kompetence. Forskningsmæssigt var fokus at afdække områder for fremtidig kompetenceudvikling. Projektet gav indsigter i barrierer og muligheder for den fremtidige udvikling, herunder identifikations af både elev- og lærerstrategier der har betydning for elevernes læreprocesser og læring. Projektet var finansieret af A P Møller Fonden.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer2
    TidsskriftPaideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
    Udgave nummer13
    Sider (fra-til)17-26
    ISSN1904-9633
    StatusUdgivet - 2017

    Emneord

    • læringsdesign
    • skoleudvikling
    • teknologi
    • elever som didaktiske designere
    • strategier
    • lærerkompetencer

    Citationsformater