Do External Evaluations Improve Programs ?

    Publikation: Working paper/PreprintWorking paperForskning

    79 Downloads (Pure)

    Abstract

    The author draws on previous research on evaluation use to identify and analyse what is already known about how evaluations might change the working of and consequently, the performance of the evaluated programs. It is concluded that despite abundant knowledge about evaluation use, theoretical and empirical, there is limited conceptual knowledge and next to no empirical evidence for when and how evaluations actually produce real improvements to the results delivered by evaluated programs (called ‘consequences of use’ in the paper).
    OriginalsprogEngelsk
    Sider1-19
    Antal sider19
    StatusIkke-udgivet - 2016

    Bibliografisk note

    Der er tale om et papir, der er udgivet på dansk, men som efter at have været submittet til tre centrale evalueringstidsskrifter er blevet opgivet. Hvis man skal videre med det, skal der foretages selvstændige empiriske studier af, hvordan evalueringer ændringer på praksis. Det er blevet revideret to gange af samme grund, men ikke en tredje. I den forstand er det peer reviewet. Hovedkritikken af artiklen er, at der ikke er tilstrækkelig belæg for hovedpåstanden, at vi for lidt om, hvad der kommer ud af at evaluere. Der er imidlertid pointer i artikler - især hvad angår begrebsdannelsen, der giver det meningen at give adgang til det her. Det er også vigtigt, at vi ser det, som ikke udgives, der jo også er arbejde - i det her tilfælde et stort af slagsen.

    Citationsformater