TY - JOUR
T1 - Effektiv kompetenceudvikling i et kor af stemmer
AU - Molly, Asbjørn
AU - Jensen, Dorthe
PY - 2015/8/25
Y1 - 2015/8/25
N2 - Udgangspunktet for artiklen er, at der på alle faglige områder og i enhver praksissituation i stigende grad bliver behov for refleksive praktikere, som kan afveje forskellige interesser (etiske, økonomiske, politiske, professionsmæssige) og vidensformer (evidens/forskning, erfaring, borgerens/kundens perspektiv m.v.) samt vurdere styrkerne i den tilgængelige viden og de ofte modsatrettede mål og midler, de forskellige vidensformer giver anledning til. Dermed vil et vigtigt fokus for effektiv kompetenceudvikling være at styrke blikket for pluralitet, kompleksitet og paradokser samt forståelsesredskaber til at håndtere disse.
AB - Udgangspunktet for artiklen er, at der på alle faglige områder og i enhver praksissituation i stigende grad bliver behov for refleksive praktikere, som kan afveje forskellige interesser (etiske, økonomiske, politiske, professionsmæssige) og vidensformer (evidens/forskning, erfaring, borgerens/kundens perspektiv m.v.) samt vurdere styrkerne i den tilgængelige viden og de ofte modsatrettede mål og midler, de forskellige vidensformer giver anledning til. Dermed vil et vigtigt fokus for effektiv kompetenceudvikling være at styrke blikket for pluralitet, kompleksitet og paradokser samt forståelsesredskaber til at håndtere disse.
UR - http://issuu.com/pid.dk/docs/udd__udv_nr.2-15__cloakroom?e=1598722/30262468
M3 - Tidsskriftartikel
SN - 0909-3729
SP - 10
EP - 12
JO - Uddannelse & Udvikling
JF - Uddannelse & Udvikling
IS - 2
ER -