Effektivitet af naturligt drevne radontiltag året rundt

Britt Haker Høegh, Torben Valdbjørn Rasmussen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

211 Downloads (Pure)

Denne rapport omhandler projektet Effektivitet af naturligt drevne radontiltag året rundt.
    Projektet er et spireprojekt finansieret af Innovationsnetværket InnoBYG og Forsknings- og Innovationsstyrelsen. Projektet er gennemført af Teknologisk Institut i samarbejde med Statens Byggeforskningsinstitut, SBi, Hans Frisesdahl A/S og Egen Vinding og Datter - EVD Ejendomme A/S.
    Projektet undersøger effektiviteten af radonsug med naturligt aftræk - set over året. For-målet var at undersøge, om der er en indikation af, at naturligt aftræk ikke er tilstrække-ligt til at sikre et acceptabelt lavt radonindhold i bygningens indeklima over hele året.
    Datagrundlaget for undersøgelserne består af målinger af radonindhold og temperatur i bygninger med radonsug og ventilation drevet af termisk opdrift igennem skorsten, sup-pleret med målinger af temperaturen ude. Der er målt i tre måleperioder i 2016.
    Tak til bygningsejerne, som har stillet deres bygninger til rådighed.
    Rapporten er udarbejdet af Britt Haker Høegh, Teknologisk Institut, og Torben Valdbjørn Rasmussen, SBi.
    UdgivelsesstedHøje Taastrup
    ForlagInnoBYG v/ Teknologisk Institut