Abstract
Forholdet mellem dannelse og uddannelse i den eksistentialistiske
pædagogik skal ses i et figur-grund perspektiv. Figuren,
det som interesserer eksistentialisterne, er mennesket, dets tilværelse,
friheden og ansvaret. Den faglige viden, kvalifikationerne,
kompetencerne etc. er grunden bag figuren. Vores samfund
har en stærk tendens til at se omvendt på dette forhold.
pædagogik skal ses i et figur-grund perspektiv. Figuren,
det som interesserer eksistentialisterne, er mennesket, dets tilværelse,
friheden og ansvaret. Den faglige viden, kvalifikationerne,
kompetencerne etc. er grunden bag figuren. Vores samfund
har en stærk tendens til at se omvendt på dette forhold.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Frihed og ansvar : i lærerens grundfaglighed |
Redaktører | Torben Nørregaard Rasmussen, Kari Lyngholm Thomsen |
Antal sider | 17 |
Forlag | Kvan |
Publikationsdato | 2019 |
Status | Udgivet - 2019 |