En generel feedbackmodel i et specifikt fag

Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

Abstrakt

Hvis talen falder på feedback i undervisningen, så kommer man vanskeligt
uden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,
at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,
og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, som
feedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvende
i den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklen
som grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttes
med didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.
Luk

Detaljer

Hvis talen falder på feedback i undervisningen, så kommer man vanskeligt
uden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,
at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,
og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, som
feedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvende
i den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklen
som grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttes
med didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.
OriginalsprogDansk
TitelFeedback i danskfaget
Antal sider17
UdgiverDafolo Forlag A/S
Publikationsdatoaug. 2014
Sider13-30
Artikelnummer1
Kapitel1
ISBN (trykt)978-87-7160-011-7
StatusUdgivet - aug. 2014
SerieUndervisning og læring
ISSN2246-3259

    Emneord

  • Feedback, Undervisning, Læring, Danskfaget, Folkeskolen
ID: 231931957