En generel feedbackmodel i et specifikt fag

Vibeke Christensen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Hvis talen falder på feedback i undervisningen, så kommer man vanskeligt
    uden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,
    at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,
    og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, som
    feedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvende
    i den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklen
    som grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttes
    med didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.
    OriginalsprogDansk
    TitelFeedback i danskfaget
    Antal sider17
    ForlagDafolo Forlag A/S
    Publikationsdatoaug. 2014
    Sider13-30
    Artikelnummer1
    Kapitel1
    ISBN (Trykt)978-87-7160-011-7
    StatusUdgivet - aug. 2014
    NavnUndervisning og læring
    ISSN2246-3259

    Emneord

    • Feedback
    • Undervisning
    • Læring
    • Danskfaget
    • Folkeskolen

    Citationsformater