Energikompetencer i byggesektorens erhvervsuddannelser - EUD: Analyse om udvikling af nye og reviderede energiuddannelser i samarbejde mellem bygge- og installationsfagene

Niels Haldor Bertelsen, Lone Thrane, Henrik Bertelsen, Jacob Vad, Karen Hornbæk Svendsen, Erik Fog Larsen, Torben Jørgensen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Abstract

Byggeriets Uddannelser (BU), El- og Vvs-branchens Uddannelsessektretariat (EVU) og Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet København er gået sammen om at udarbejde denne analyse af erhvervsuddannelsernes energiuddannelser. Kompetenceanalyser består af tre dele, som bearbejdes efter en fælles forståelsesramme. Med baggrund heri er der stillet forslag om udvikling af tre kompetenceområder, som skal fremme udviklingen af specifikke energikompetencer og forbedre energiuddannelserne i byggeriet. Desuden er der stillet forslag om forbedring af to centrale rammebetingelser, som skal understøtte udvikling og prioritering i energiuddannelser. Sidst er der givet forslag til den videre udvikling og formidling af analysens resultater.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagSBI forlag
Antal sider101
ISBN (Elektronisk)978-87-92739-42-1
Rekvirerende organisationMinisteriet for Børn og Undervisning
StatusUdgivet - jun. 2013
NavnSBI
Nummer19
Vol/bind2013

Emneord

  • Erhvervsuddannelse
  • Energikompetencer
  • Faglige udvalg
  • Tværfaglige kompetencer
  • Innovation
  • læring
  • Undervisningssystemet

Citationsformater