Fem Dewey-begreber til analyse af Facilitated Work Based Learning

Publikation: ForskningWorking paper

Abstrakt

I dette working paper - og dermed som et arbejde under videreudvikling - fremlægges den teoretiske ramme byggende på fem begreber, der er udviklet og anvendt i ph.d.-afhandlingen "Facilitated Work Based Learning - analyseret i et pragmatisk perspektiv", som blev forsvaret for kort tid siden. Den teoretiske ramme er helt overvejende baseret på John Deweys (1859-1952) pragmatisme og herudfra er der udviklet modeller, som anvendes i analysen af de empiriske data. Det fremlægges i paperet, hvorledes disse modeller er blevet udviklet og anvendt i ph.d.-afhandlingen, og hvorledes de centrale fem begreber indgår i disse modeller. Der gives i dette working paper tillige eksempler på, hvorledes modeller og begreber i praksis er anvendt som led i at opnå en grundlæggende forståelse af et konkret empirisk materiale. Der argumenteres for, at de udviklede modeller er ph.d.-afhandlingens hovedresultater og det fremlægges og diskuteres med afsæt i disse, hvorledes der i fremtiden kan arbejdes med at reducere de problemer i samarbejdet mellem virksomhed og universitet, der viser sig som et resultat af afhandlingens analyse.
Luk

Detaljer

I dette working paper - og dermed som et arbejde under videreudvikling - fremlægges den teoretiske ramme byggende på fem begreber, der er udviklet og anvendt i ph.d.-afhandlingen "Facilitated Work Based Learning - analyseret i et pragmatisk perspektiv", som blev forsvaret for kort tid siden. Den teoretiske ramme er helt overvejende baseret på John Deweys (1859-1952) pragmatisme og herudfra er der udviklet modeller, som anvendes i analysen af de empiriske data. Det fremlægges i paperet, hvorledes disse modeller er blevet udviklet og anvendt i ph.d.-afhandlingen, og hvorledes de centrale fem begreber indgår i disse modeller. Der gives i dette working paper tillige eksempler på, hvorledes modeller og begreber i praksis er anvendt som led i at opnå en grundlæggende forståelse af et konkret empirisk materiale. Der argumenteres for, at de udviklede modeller er ph.d.-afhandlingens hovedresultater og det fremlægges og diskuteres med afsæt i disse, hvorledes der i fremtiden kan arbejdes med at reducere de problemer i samarbejdet mellem virksomhed og universitet, der viser sig som et resultat af afhandlingens analyse.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedAalborg Universitet
UdgiverInstitut for Erhvervsstudier, Aalborg Universitet
Antal sider17
StatusUdgivet - 2009
PublikationsartForskning
Peer reviewNej

Download-statistik

Ingen data tilgængelig
ID: 17728586