Fra Geocaching til Persuasiv Læring

Lasse Burri Gram-Hansen, Sandra Burri Gram-Hansen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

453 Downloads (Pure)

Abstract

Oktober 2013 markerede afslutningen på det EU-finansierede forskningsprojekt e-PLOT . Projektet har haft til formål at udforske krydsfeltet mellem Persuasive Design og Læring, med henblik på at udvikle læringsteknologier, der i særlig grad motiverer og engagerer eleverne. I forbindelse med projektet har Kaj Munk Forskningscentret ved AAU bidraget som partner, og taget del i både udviklingen og afprøvningen af de pågældende læringsteknologier. Denne artikel har til mål at præsentere et af de konkrete testforløb, som Kaj Munk Forskningscentret har gennemført i forbindelse med e-PLOT projektet, samt diskutere potentialet i brugen af læringsteknologier til formidling af viden om Kaj munks liv og virke.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMunkiana
Udgave nummer52
Sider (fra-til)16-35
Antal sider20
ISSN1397-7172
StatusUdgivet - 8 dec. 2013

Emneord

  • Persuasive Design
  • PLOT
  • Kaj Munk
  • Læring

Citationsformater